1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
R.a

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL start (geregeld) weer niet op

Het is een tijdje goed gegaan, er is niets in mijn aansluiting gewijzigd en toch sinds iets meer dan een 2 tal weken start mijn Mediabox XL weer niet op.

De mediabox blijft weer eens 4 van de 5 keer hangen als ik hem aanzet, opstarten duurt al 2 min en dan ook nog een minuut voor inladen van de TV gids maar ok daar kies ik zelf voor vanwege de eco stand maar vervelend is dat als de Ziggobox 4 van die 5 keer blijft hangen hij heel vrolijk in de knightrider stand staat en je vervolgens 4 min staat te wachten en zoiets hebt van Oh nee hij start weer eens niet op. Kastje naar voren halen uitschakelen en weer aanschakelen.

Uiteindelijk zijn we dus die 4 van de 5 keer ongeveer zo'n 7 minuten verder voor we uberhaupt tv kunt kijken.

De vorige keer begon ook spontaan en leek wel te maken te hebben met de snelheidverhoging van internet (ok andere frequentie, maar toch...).
Toch maar een retour goed gekeurde versterker ertussen geplaatst ook al waren de waarden al redelijk goed( Signaalsterkte goed en signaalkwaliteit uitmuntend) en had ik geen last van storing in het beeld, HDMI vervangen en het werkte allemaal weer

Maar nu is het weer zover en ik vermoed na de laatste software update van 02-04-2019.

Even wat info:
-Versterker: direct geplaatst bij binnenkomst met kabeltje van 20 cm.
-Gebruik hem alleen voor TV (dus nee niet in netwerk opgenomen en geen telefoon).
-Aansluiting: ISRA-> versterker (split naar TV boven en aansluitpunt woonkamer) -> Aansluitpunt woonkamer -> Splitter naar Modem en Mediabox
-Factory reset: Ja in verleden al meerdere malen uitgevoerd (zonder resultaat)
-Signaalsterkte/kwaliteit: Beiden uitmuntend (na plaatsing versterker)
-Stroom: Eco (waarom 50-60 Watt verbruiken buiten de tijden dat ik geen TV kijk?, Verbruik echt niet meer van deze tijd)
-Iets gewijzigd in de aansluit situatie wat invloed kan hebben op het probleem: Nee.
-Extra Mediaboxen: Nee, wel 2 tv's met CI+ modules (nog uit Ziggo tijdperk, geen UPC)
-Lokatie: staat in een kastje maar vanuit Eco stand zou Temperatuur er niets mee te maken mogen hebben en de vorige keer ook al een 3 tal weken bovenop gezet voor betere koeling, geen effect.
-Mediabox aansluiten in de meterkast: been there/done that...............


Iemand nog andere ideeen wat ik nog zou kunnen proberen ?,
(Behalve een schakelaar tussen stopcontact en adapter van de mediabox)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
R.a
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Excuses voor de late reactie maar had nog even geen tijd gehad om te reageren maar.......

Schiet mij maar helemaal lek :dizzy_face:, zo spontaan als het probleem een aantal weken geleden ontstaan was zo spontaan is het ook weer verdwenen en ik heb sinds die periode echt niets gewijzigd in mijn bekabeling, hardware en/of software.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16918Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8048Likes
R.a wrote:
Het is een tijdje goed gegaan, er is niets in mijn aansluiting gewijzigd en
-Signaalsterkte/kwaliteit: Beiden uitmuntend (na plaatsing versterker)


Signaalsterkte uitmuntend is te hoog, de sterktemoet ergens in goed staan, ivm. oversturing.

Probeer het eens zonder versterker, of op een lager versterkte uitgang.
R.a
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sorry Steef,

Dit is niet de oplossing
Ook al uitgevoerd, helaas..... zelfde probleem.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Misschien ook in een wijk waar het signaal (teveel) is opgeschroefd na de werkzaamheden?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Kun je hier uit de Mediabox XL je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of foto?

Inloggen op de Ziggo Mediabox XL
R.a
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Be rt,

Dank voor je antwoord maar helaas zoals ik al aangaf
"-Gebruik hem alleen voor TV (dus nee niet in netwerk opgenomen en geen telefoon)."

Apart Cisco modem word gebruikt voor Internet verkeer.

Mocht je willen weten hoe de levels er uit zien op het cisco modem, deze zijn aardig stabiel. Voor ik de versterker er tussen had waren de waardes zo 47 - 50dB en flucteerde de signaalsterkte op de mediabox XL erg, na plaatsing was deze stabiel.


Channel 1:
Channel ID: 13
Downstream Frequency: 274000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 11.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.0 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 73 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 44 dBc
Channel 2:
Channel ID: 14
Downstream Frequency: 282000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 11.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.0 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 62 codewords
Uncorrectable FEC: 18 codewords
Microreflections: 32 dBc
Channel 3:
Channel ID: 15
Downstream Frequency: 290000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 11.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.4 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 70 codewords
Uncorrectable FEC: 10 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 4:
Channel ID: 16
Downstream Frequency: 298000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 11.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 40.1 dB
Correctable FEC: 66 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 34 dBc
Channel 5:
Channel ID: 17
Downstream Frequency: 306000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 11.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 54 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 42 dBc
Channel 6:
Channel ID: 18
Downstream Frequency: 314000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 11.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 41 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 7:
Channel ID: 19
Downstream Frequency: 322000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 12.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.4 dB
Correctable FEC: 52 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 31 dBc
Channel 8:
Channel ID: 20
Downstream Frequency: 330000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 12.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.4 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 26 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 38 dBc

Upstream Channels


Channel1:
Channel ID: 65
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 43.0 dBmV
Channel2:
Channel ID: 66
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 16 QAM
Bit Rate: 20480 kBits/sec
Power Level: 42.5 dBmV
Channel3:
Channel ID: 67
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 42.0 dBmV
Channel4:
Channel ID: 68
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: 16 QAM
Bit Rate: 20480 kBits/sec
Power Level: 44.3 dBmV
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
R.a Ik vroeg: Kun je hier uit de Mediabox XL je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of foto?

Inloggen op de Ziggo Mediabox XL

Je schreef: "Dank voor je antwoord maar helaas zoals ik al aangaf
"-Gebruik hem alleen voor TV (dus nee niet in netwerk opgenomen en geen telefoon)."

De Mediabox XL heeft een eigen modem en verbinding via de coax kabel om te communiceren met de Ziggo servers betreffende replay, on-demand, apps en de gids..
Als daar iets niet goed gaat met de signaalsterkte en signaalkwaliteit van dat modem, dan zie je allerlei problemen ontstaan, ook die jij omschrijft.
Meestal is het retoursignaal dan niet goed en die zie je niet in Diagnostiek.

De waarden die je ziet in diagnostiek gaat alleen over het binnenkomend TV signaal en niet over het modemsignaal.

Graag alsnog de downstream en upstream waarden uit de Mediabox XL.:relaxed:
R.a
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Excuses voor de late reactie maar had nog even geen tijd gehad om te reageren maar.......

Schiet mij maar helemaal lek :dizzy_face:, zo spontaan als het probleem een aantal weken geleden ontstaan was zo spontaan is het ook weer verdwenen en ik heb sinds die periode echt niets gewijzigd in mijn bekabeling, hardware en/of software.
fred51

Level 4
  • 39Posts
  • 5Oplossingen
  • 5Likes
Goedemorgen iedereen, ik heb goed ervaringen met het volledig resetten van de ziggo box..
Dus niet stroom ereaf enz. enz. maar herstellen fabrieksinstellingen, opnames behouden en instellingen behouden. Vanuit de eco stand snelle opstart en reageert snel op de menu"s!

vr. groet fred51