Het is een tijdje goed gegaan, er is niets in mijn aansluiting gewijzigd en toch sinds iets meer dan een 2 tal weken start mijn Mediabox XL weer niet op.
De mediabox blijft weer eens 4 van de 5 keer hangen als ik hem aanzet, opstarten duurt al 2 min en dan ook nog een minuut voor inladen van de TV gids maar ok daar kies ik zelf voor vanwege de eco stand maar vervelend is dat als de Ziggobox 4 van die 5 keer blijft hangen hij heel vrolijk in de knightrider stand staat en je vervolgens 4 min staat te wachten en zoiets hebt van Oh nee hij start weer eens niet op. Kastje naar voren halen uitschakelen en weer aanschakelen.
Uiteindelijk zijn we dus die 4 van de 5 keer ongeveer zo'n 7 minuten verder voor we uberhaupt tv kunt kijken.
De vorige keer begon ook spontaan en leek wel te maken te hebben met de snelheidverhoging van internet (ok andere frequentie, maar toch...).
Toch maar een retour goed gekeurde versterker ertussen geplaatst ook al waren de waarden al redelijk goed( Signaalsterkte goed en signaalkwaliteit uitmuntend) en had ik geen last van storing in het beeld, HDMI vervangen en het werkte allemaal weer
Maar nu is het weer zover en ik vermoed na de laatste software update van 02-04-2019.
Even wat info:
-Versterker: direct geplaatst bij binnenkomst met kabeltje van 20 cm.
-Gebruik hem alleen voor TV (dus nee niet in netwerk opgenomen en geen telefoon).
-Aansluiting: ISRA-> versterker (split naar TV boven en aansluitpunt woonkamer) -> Aansluitpunt woonkamer -> Splitter naar Modem en Mediabox
-Factory reset: Ja in verleden al meerdere malen uitgevoerd (zonder resultaat)
-Signaalsterkte/kwaliteit: Beiden uitmuntend (na plaatsing versterker)
-Stroom: Eco (waarom 50-60 Watt verbruiken buiten de tijden dat ik geen TV kijk?, Verbruik echt niet meer van deze tijd)
-Iets gewijzigd in de aansluit situatie wat invloed kan hebben op het probleem: Nee.
-Extra Mediaboxen: Nee, wel 2 tv's met CI+ modules (nog uit Ziggo tijdperk, geen UPC)
-Lokatie: staat in een kastje maar vanuit Eco stand zou Temperatuur er niets mee te maken mogen hebben en de vorige keer ook al een 3 tal weken bovenop gezet voor betere koeling, geen effect.
-Mediabox aansluiten in de meterkast: been there/done that...............
Iemand nog andere ideeen wat ik nog zou kunnen proberen ?,
(Behalve een schakelaar tussen stopcontact en adapter van de mediabox)