1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ronald1955

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox XL schakelt uit door oververhitting

Hallo oververhittingsboxeigenaars.

 

Het onderwerp is nog niet gesloten (gisteren) of het is alweer terug (typisch gevalletje van te vroeg gejuicht). Ook de box die het ca. 2,5 week heeft volgehouden, heeft vanmiddag de oververhittingsmelding gegeven. Na contact met de klantenservice komt maandag een monteur langs. Ik hou jullie op de hoogte over de oplossing die de monteur bedenkt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ronald.

4 Reacties 4
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Ronald1955

 

Dankjewel voor je terugkoppeling hier! Super goed dat je gelijk met de klantenservice contact hebt gezocht en dat ze via die weg een monteur met je hebben ingepland. Aangezien dit met meerdere boxen voorkomt op je adres, lijkt mij dat de juiste oplossing!

 

Zodra de monteur is geweest, zie ik hier graag een berichtje van je verschijnen om te laten weten hoe het is gegaan :-). 

 

 

Ronald1955
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De monteur is vanmorgen langs geweest. Hij vond het vreemd dat ik al problemen had gehad met meerdere boxen. Hij heeft het signaal gemeten, dat was goed. Toen heeft hij een 'nieuwe' XL-box uit zijn auto gehaald en geïnstalleerd (deze box heeft (weer) een matte afwerking). Ik heb nog gevraagd of de box genoeg ruimte had i.v.m. koeling, dat was zo. Sindsdien heb ik de TV aan (nu ca. 7 uur) en tot nog toe geen problemen maar de vorige box heeft het ook 2,5 week volgehouden (niet continu 🙂 ). Dus de grote vraag is nu: hoe lang houdt deze het vol..... Ik heb zojuist nog even de temperatuur van de bovenkant gevoeld. Vooral in het midden en rechts is hij warm, misschien iets minder dan de andere boxen.

Hoe lang jullie het topic open willen houden, merk ik wel. Als hij is gesloten en binnen te korte tijd de box het weer voor gezien houdt, maak ik wel weer een nieuwe aan.

Duim voor me dat de box het blijft doen, Ronald.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Haha ik bespeur zelfs enig sarcasme @Ronald1955.

Maar je hebt gelijk! Gezien je al zoveel boxen hebt versleten, snap ik goed dat het vertrouwen een beetje ver te zoeken is.

We houden hier komende 2 weken zicht op je topic. Hebben we geen tegen geluid meer van je ontvangen, dan sluiten we het topic als 'opgelost'.

 

Voor nu, fijne avond 🙂

Ronald1955
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het schiet me te binnen dat voordat ik de 2de, enz., box kreeg, ik ook nog problemen had met de splitter. De eerst box wilde niet installeren (ik geloof error 1050) en dat bleek te liggen aan het feit dat ik niet de bij de box geleverde splitter had gebruikt (ik had immers al een splitter tegen de muur zitten). De oude splitter was echter 1-weg en de moderne splitters zijn 2-weg (weet ik veel?). Maar ik kon alleen de box aansluiten op die splitter dus toen kreeg ik een stelletje andere splitters en een modemkabel toegestuurd. Na wat gepuzzel had ik een constructie waarop ik de box, mijn radio en de modem kon aansluiten.

Waarom is zo'n lelijke constructie nu nodig? Omdat er geen 2-weg versie van die oude splitter leverbaar is..... Vreemd.

Fijne avond, Ronald.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic