1
Vraag
2
Reacties
Jeroen Keizer

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL samen met Samsung UE40F6740SS Universele afstandsbediening

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het verbinden van mijn TV met mijn Horizon Mediabox.
Ik wil graag namelijk de afstandsbediening van de TV gebruiken voor de Horizon Mediabox.

Het is namelijk nu niet mogelijk om met de afstandsbediening van de TV naar een andere zender te schakelen van de Horizon Mediabox.

Ook in de Smart hub wordt hij niet herkend.

Ik heb de afstandsbediening geprobeerd in te stellen bij het universele afstandsbediening menu.
Dan kies ik als provider Ziggo, maar dan reageert de Horizon Mediabox niet als ik een zender omhoog klik.
Ik heb ook geprobeerd het type nummer in te voeren die onderop de Horizon Mediabox staat en dan reageert hij ook niet.

Daarnaast ook de Smart hub geprobeerd te resetten en ook de gehele TV naar fabrieksinstellingen gezet, maar dit heeft het probleem helaas ook niet opgelost.

Weet iemand hoe je dit probleem kan oplossen of heeft iemand dit wel werkend?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jeroen Keizer
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17260Posts
  • 722Oplossingen
  • 3983Likes
Op De AB moet zowel IR en RF signaal kunnen handelen. En de ab van tv naar hzn is haast niet mogelijk .

De AB van de hzn kan je wel gebruiken om de tv te bedienen, echter alleen de basis functies en dus het IR signaal. Bv hard zacht etc.

Wilt u 1 AB, dan dient er een geanveanceerde universal AB die IR en RF signaal kan uitzenden gebruikt te worden.

Bekijk in context

10 Reacties 10
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17260Posts
  • 722Oplossingen
  • 3983Likes
Op De AB moet zowel IR en RF signaal kunnen handelen. En de ab van tv naar hzn is haast niet mogelijk .

De AB van de hzn kan je wel gebruiken om de tv te bedienen, echter alleen de basis functies en dus het IR signaal. Bv hard zacht etc.

Wilt u 1 AB, dan dient er een geanveanceerde universal AB die IR en RF signaal kan uitzenden gebruikt te worden.
Jeroen Keizer
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Oke dat kan ik eventueel met een IR blaster oplossen alleen de mogelijkheid om OnTV te kijken werkt niet.

Als ik de smart hub namelijk open staat hij er ook niet tussen.

Is OnTV alleen mogelijk met een C+ module?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17260Posts
  • 722Oplossingen
  • 3983Likes
Van uitgaande dat de tv ook samsung is ( dit bij de meeste merken tv's) is speciale tv functie idd van tv zelf en niet via bv aangesloten apparaten. On tv bedoel om te wat er op tv is? Epg?

Verder heeft de hzn een leuk dingentje. Druk op de terug toets bij een zender. Als je nu met de pijltjes toets omhoog of omlaag drukt dan kan je zien wat er op een andere zender uit wordt gezonden. Met klein tv schermpje net zoals de tv gids.

Bedoel je dit?
Jeroen Keizer
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt wederom voor je reactie.

Ik kan op dit moment wel de horizon box uit en aan doen met de AB(bluetooth) van de Samsung TV.
Alleen kan ik niet een zender omhoog of omlaag klikken.

Dit is wat ik bedoel met OnTV:

http://www.smarttvradar.com/wp-content/uploads/2013/04/Samsung-UE55F8000.jpg

Die staat er bij mij nu niet meer op als ik de smart hub open.
Maar dat is dus ook niet mogelijk in combinatie met een horizon media box (samsung SMT-G4700/XEN?

met vriendelijke groet,

Jeroen keizer
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17260Posts
  • 722Oplossingen
  • 3983Likes
Volgens mij is samsung met deze app gestopt al enige tijd?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17260Posts
  • 722Oplossingen
  • 3983Likes
Aanvulling ja is gestopt op 1 juli 2015 al. Dit kan je nalezen op de volgende manier. Via samsung tv:

Open menu>systheem>meldingen open daar service melding ( je krijgt verm. Eerst te zien geen meldingen) maar als je naar boven scrolt zie je service melding staan. En als je daar op selecteerd opent de tv een website met end of service meldingen.
ErikK

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jeroen, ik had dezelfde vraag hier. Maar, op mijn Samsung smartTV kan ik (na een paar mislukte pogingen) het modelnummer opgeven (en dat kun jij kennelijk ook) Probeer daar eens als modelnummer "horizon"?
Bij mij werkt het! Zelfs met de horizonbox achter gesloten (kast-)deurtjes....
Jeroen Keizer
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie! Welk model nummer heb jij ingevoerd?

Met vriendelijke groet,

Jeroen keizer
P2107

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is de tip van de week!!!
Werkt ook icm de UE 49 KU 6450!
Ik had de moed al bijna opgegeven 😉
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17260Posts
  • 722Oplossingen
  • 3983Likes
Ook hier! Dit in het verleden wel eens geprobeerd maar toen lukte het mij dit niet!, maar na vele pogingen nu dus na tip p2107 en jawel het werkt! ..top
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic