1
Vraag
2
Reacties
leo0054

Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Mediabox XL samen met Humax 5050

@Community Moderator

@ overige Community deelnemers

 

Ik heb nu een oud abo (Alles-in-1 Plus):  TV + Z2 internet en vast bellen. TV kijken doe ik met de Humax 5050 met Ziggo smartcard.

Ik overweeg over te gaan naar Alles-in-1 Complete, dit abo omvat de Mediabox XL. Mijn vragen:

kan ik de Humax 5050 met smartcard blijven gebruiken samen met de Mediabox XL?

Moet er bij overgang naar Alles-in-1 Complete extra betaald worden voor het gebruik van de smartcard in de Humax 5050?

Is een hdmi-switch nodig of kan er van TV-signaal worden gewisseld met de "source" van de smart TV. 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi All! 

Ik heb het topic doorgelezen en ik snap dat het verwarrend is allemaal! De info die is gedeeld klopt niet helemaal, sorry daarvoor! Op het moment dat je een ouder pakket hebt met eigen gekochte smart card(s) die dus jouw eigendom zijn dan blijven deze actief staan bij een abonnementswijziging. Of het nu gaat om het hoofd of extra digitale product.

Deze smart card wordt dan wel een extra digitaal product in plaats van het hoofd product want bij de verschillende nieuwe abonnementen zit een mediabox of CI+ Module die je in bruikleen krijgt en dus het hoofdproduct wordt. 

Mocht hier nog onduidelijkheid over zijn, laat het dan gerust weten!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

De Humax blijft gewoon werken naast de Mediabox XL.

De smartcard die je nu hebt blijft actief zonder bijkomende kosten.

In deze situaties is "source" wisselen het makkelijkst is mijn ervaring.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @leo0054,

Leuk dat je een Mediabox XL en ander Ziggo abonnement overweegt. Bij een omzetting naar TV Start of TV Complete ontvang je tegenwoordig een Mediabox XL in bruikleen.

Op je adres zie ik 1 actieve smartcard staan, vermoedelijk gebruik je die voor de Humax 5050. Als je nu een omzetting doet naar een ander abonnement, dan komt deze smartcard eerlijk gezegd wel te vervallen. De Mediabox XL is dan de enige actieve box. De situatie was anders geweest als je meerdere smartcards had, alleen de hoofdsmartcard ( die is gekoppeld aan het Alles-in-1 Plus abonnement) komt dan te vervallen.

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Inderdaad, de smartcard gebruik ik in mijn Humax 5050. Als ik nu na een eventuele omzetting de Humax 5050 wil blijven gebruiken wat zijn dan de mogelijkheden om aan een nieuwe smartcard te komen? Wat zijn dan de kosten per maand of eenmalig? 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat vermoeden had ik inderdaad al. Tegenwoordig geven we CI+ modules en mediaboxen bruikleen uit. Voor 2 euro per maand (bij een CI+ module) of 4 euro per maand (bij een normale mediabox) en eenmalig € 19,95 kun je er 1 in bruikleen bij bestellen. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De "oude" smartcard in de Humax moet gewoon blijven werken. Je hoeft daar niets mee te doen. Een nieuwe zal hetzelfde doen. Alleen doet die kaart dat voor 2 euro per maand. 😉

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Ik heb eerst bericht van Ziggo (via jou) afgewacht. De berichten van @bloemen64 en @Bert op dit topic geven aan dat de smartcard gewoon blijft werken. Vreemd toch. Graag reactie!

 

update:

@Bert heeft nu bevestigd dat een smartcard, die bij een abonnement hoort, vervalt bij een ander abonnement. Zitten Bert en Ziggo toch op een lijn. Bedankt.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@leo0054 Ik dacht dat de Humax met smartcard je eigen apparaat met eigen smartcard was, maar nu begrijp ik dat die in je abonnement zit?

Zo ja, dan vervalt die Humax met smartcard als je een nieuw abonnement met andere mediabox krijgt.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor je bevestiging @Bert

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik ging er ook vanuit dat het een gekochte smartcard was. Niet bij een abonnement horend. "Vroeger" kon je de smartcards los kopen of in combinatie met een Humax. Ik heb zodoende mijn Humax gekocht en via internet toen een smartcard en module erbij besteld.

Maar dat was vroeger. De opmerking van Eric P Z heb ik blijkbaar gemist toen ik reageerde. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Vreemd verhaal dit. Als de smartcard huur is dan zou daar ook een module of ontvanger bij horen. Die humax is iig geen bruikleenontvanger.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Bericht bewerken kan blijkbaar niet meer tegenwoordig...

Aanvullend: alles ineen plus is een abo zonder bruikleenapparatuur dus ik vind die reactie van Erik zeer vreemd.

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Ik vind het ook vreemd. Als ik overga naar een ander abo wacht ik af wat de smartcard in de Humax doet als het nieuwe abo actief is. 

Bericht bewerken heb ik gisteren nog gedaan. Blijkt nu inderdaad ineens niet meer te kunnen.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Inderdaad vreemd. 

Wij hadden een Alles-in-een-abonnement bij het oude Ziggo. We hebben indertijd 3 smartcards zelf gekocht, inclusief 2 recorders en een CI+module. Na wijziging naar een vergelijkbaar abonnement (Internet Complete + TV standaard + telefonie) zijn al onze smartcards gewoon blijven werken. Er is mij toegezegd dat bij een toekomstige abonnementswijziging naar een abonnement inclusief bruikleendecoder onze smartcards blijven werken.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Zou je hier nog even op kunnen reageren @Erik P ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit is al het tweede topic met een blijkbaar vernieuwd smart card beleid. 

 

@leo0054 een punt is mij onduidelijk begrijp ik het nu goed dat je beide ontvangers op dezelfde TV wil aansluiten, die logica ontgaat mij eerlijk gezegd.

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Als een programma wil bewaren neem ik dat programma op op de Humax. Met Filezilla kan ik dat opgenomen programma dan op mijn pc/harde schijf zetten. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk, maar waarom dan alles in één Compleet, met de MBXL heb je nu Cloudopname en Replay mogelijkheid. Ik snap eerlijk gezegd nog steeds de logica niet van deze stap. Je hebt nu een totaal nieuw product met naar ik vermoed een nieuw jaar contract, wat op zichzelf geen probleem hoeft te zijn.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi All! 

Ik heb het topic doorgelezen en ik snap dat het verwarrend is allemaal! De info die is gedeeld klopt niet helemaal, sorry daarvoor! Op het moment dat je een ouder pakket hebt met eigen gekochte smart card(s) die dus jouw eigendom zijn dan blijven deze actief staan bij een abonnementswijziging. Of het nu gaat om het hoofd of extra digitale product.

Deze smart card wordt dan wel een extra digitaal product in plaats van het hoofd product want bij de verschillende nieuwe abonnementen zit een mediabox of CI+ Module die je in bruikleen krijgt en dus het hoofdproduct wordt. 

Mocht hier nog onduidelijkheid over zijn, laat het dan gerust weten!

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Bedankt voor deze info!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic