1
Vraag
2
Reacties
Andre2019

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL reageert niet meer op afstandsbediening als deze geruime tijd op radio heeft gestaan

Zodra we een muziekzender hebben ingesteld dan na een tijdje reageert de afstandsbediening nergens meer op. Ook niet (zoals in oudere topics werd voorgesteld) door kanaal 1 te kiezen. Dit probleem is toen “opgelost” door een nieuwe Mediabox op te sturen maar het probleem blijft.

Verschillende keren de helpdesk aan de lijn gehad met als antwoord: “ het probleem is bekend meneer, helaas kunnen we er niets aan doen en het wachten is op een update.”

Deze update zou eind dit jaar komen… het is nu eind dit jaar en zojuist weer gebeld.. “de update komt waarschijnlijk ergens begin volgend jaar meneer al is niet zeker dat de bugs die nu bekend zijn dan zijn opgelost”.

Als klant krijg ik de mogelijkheid om over te stappen naar het duurdere Max-pakket zodat ik in aanmerking kom voor de Next-box waarbij de bekende problemen niet meer aanwezig zouden zijn.

Conclusie: ik als klant mag lekker doortobben of… ik moet maandelijks meer geld uitgeven om een blijkbaar allang bekend probleem (meerdere problemen met dit type box maar daar heb ik het nu niet over want anders wordt dit bericht te lang) te verhelpen terwijl ik hier niet om gevraagd heb toen ik het abonnement afsloot.

Heel fijn allemaal.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag @Andre2019. Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Logisch dat je hier niet blij van wordt. Je wilt natuurlijk met plezier gebruik maken van onze producten en ik kan mij best voorstellen dat dit een doorn in het oog is. Ik moet eerlijk bekennen dat het bij ons bekend is dat de Mediabox XL niet meer reageert op de afstandsbediening als deze een tijd op radio heeft gestaan. Momenteel zijn hier twee workarounds voor. Deze vind je hieronder: 

Je luistert via audio installatie 
1. Laat de TV UIT (stand-by) 
2. Gebruik de voorkeuze toetsen op de afstandsbediening (RCU) om naar de TV zender te gaan, bv NPO1 
3. In het display van de Horizon box komt nu de naam van de gekozen TV zender te staan, bv NPO 1 
4. Zet nu de TV AAN. 
5. Je kunt TV kijken via de Mediabox XL en de box is gewoon bedienbaar. 

Je luistert via de tv
1. Zet de TV eerst UIT (stand-by is voldoende) 
2. Gebruik de voorkeuze toetsen op de afstandsbediening (RCU) om naar de TV zender te gaan, bv NPO1 
3. In het display van de Horizon box komt nu de naam van de gekozen TV zender te staan, bv NPO 1 
4. Zet nu de TV AAN. 
5. Je kunt TV kijken via de Mediabox XL en de box is gewoon bedienbaar. 

Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing om het vastlopen te omzeilen. Een vervangende Mediabox XL zal dit probleem dan ook niet oplossen, omdat het probleem niet in de hardware zelf zit. Een nieuwe software update voor de Mediabox XL staat gepland halverwege 2020. Deze update zorgt voor een gebruikerservaring die vergelijkbaar is met de Mediabox Next. Meer informatie over deze update vind je hier. In dit topic staat ook meer uitleg waarom de Mediabox Next niet meer verkrijgbaar is bij TV Complete. Via deze weg hebben wij hierin ook geen andere mogelijkheden. Het doel van de software update is uiteraard wel om bovenstaand issue te verhelpen. Meer informatie over deze software update is (nog) niet bekend en kan ik dan ook niet met je delen. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag @Andre2019. Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Logisch dat je hier niet blij van wordt. Je wilt natuurlijk met plezier gebruik maken van onze producten en ik kan mij best voorstellen dat dit een doorn in het oog is. Ik moet eerlijk bekennen dat het bij ons bekend is dat de Mediabox XL niet meer reageert op de afstandsbediening als deze een tijd op radio heeft gestaan. Momenteel zijn hier twee workarounds voor. Deze vind je hieronder: 

Je luistert via audio installatie 
1. Laat de TV UIT (stand-by) 
2. Gebruik de voorkeuze toetsen op de afstandsbediening (RCU) om naar de TV zender te gaan, bv NPO1 
3. In het display van de Horizon box komt nu de naam van de gekozen TV zender te staan, bv NPO 1 
4. Zet nu de TV AAN. 
5. Je kunt TV kijken via de Mediabox XL en de box is gewoon bedienbaar. 

Je luistert via de tv
1. Zet de TV eerst UIT (stand-by is voldoende) 
2. Gebruik de voorkeuze toetsen op de afstandsbediening (RCU) om naar de TV zender te gaan, bv NPO1 
3. In het display van de Horizon box komt nu de naam van de gekozen TV zender te staan, bv NPO 1 
4. Zet nu de TV AAN. 
5. Je kunt TV kijken via de Mediabox XL en de box is gewoon bedienbaar. 

Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing om het vastlopen te omzeilen. Een vervangende Mediabox XL zal dit probleem dan ook niet oplossen, omdat het probleem niet in de hardware zelf zit. Een nieuwe software update voor de Mediabox XL staat gepland halverwege 2020. Deze update zorgt voor een gebruikerservaring die vergelijkbaar is met de Mediabox Next. Meer informatie over deze update vind je hier. In dit topic staat ook meer uitleg waarom de Mediabox Next niet meer verkrijgbaar is bij TV Complete. Via deze weg hebben wij hierin ook geen andere mogelijkheden. Het doel van de software update is uiteraard wel om bovenstaand issue te verhelpen. Meer informatie over deze software update is (nog) niet bekend en kan ik dan ook niet met je delen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic