1
Vraag
2
Reacties
pstuit

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL reageert niet meer na update

Na de laatste update had ik veel problemen met mijn Mediabox XL. Ik wilde hem terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar hij hangt nu al 24 uur zonder beeld met drie streepjes op de box en doet verder niets. Meermaals geprobeerd de stroom eraf te halen, maar dit mocht niet baten.

 

Wat kan ik nog doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pstuit
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Prima bezoek geweest. De Mediabox is vervangen. Dank voor de hulp!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat lijkt een signaal probleem.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

pstuit
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IMG_20210611_210305958.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, dit is een heel oude splitter die mogelijk niet alles goed doorgeeft aan je mediabox XL.

 

Ziggo kan je een nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar je modem, de oude past dan niet meer.

 

Kun je de splitter eraf halen en de kabel van de Mediabox XL in de wandcontactdoos stoppen?

Mogelijk helpt dat de Mediabox XL weer op gang.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

pstuit
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Werkt helaas nog steeds niet. Staat alweer een tijdje aan.

 

Ik gebruik de coax kabel geleverd door Ziggo en de groene kabel komt binnen in de woonkamer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan moet het een monteur gaan worden die het één en ander weer in orde maakt.

Omdat alles oud is, wordt dit gratis vervangen door Ziggo.

pstuit
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor je hulp Bert, ik ga morgen bellen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @pstuit en welkom hier! 

Fijn dat Bert! al zo goed heeft geholpen. Ik zie dat je nog geen contact hebt gehad dus ik ben zo vrij geweest om een monteur voor je in te plannen zodat je AOP wordt geplaatst. De monteur komt langs op woensdag 16 juni tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt deze dag of dit tijdslot niet goed uit, dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen van je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken) 

Ook heb ik je per post een setje toegestuurd met een nieuwe coax kabel en splitter 🙂 

Laat je ons weten hoe het is gegaan als hij langs is geweest? 

pstuit
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik moest helaas de afspraak verplaatsen, maar dat gaf mij de gelegenheid om de nieuwe onderdelen te proberen.

 

De groene kabel komt binnen in de woonkamer. Zowel met de nieuwe splitter als direct in de wcd en nieuwe kabel geeft de Mediabox geen beeld (3 streepjes in het display). Het is begonnen sinds de update. Misschien is de Mediabox stuk? Ik laat de monteur er wel naar kijken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Geen probleem, ik zie dat de afspraak naar vanmiddag is verplaatst. We lezen graag hoe het na het bezoek van de monteur gaat 🙂

pstuit
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Prima bezoek geweest. De Mediabox is vervangen. Dank voor de hulp!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal top! Bedankt voor het laten weten hiervan en weer veel kijkplezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic