Sinds een aantal dagen problemen met mijn aankomende week 4 jaar oude mediabox:
Het begon met het opeens niet terug kunnen kijken van opnames. Wanneer ik probeerde via Replay terug te kijken lukte dit wel, maar werd de mediabox vanaf het moment dat ik op spelen drukte onbestuurbaar.
Ik kon niet alleen geen ondertitels meer aanzeten of de replay op pauze zetten, vooruit- of achteruit spoelen, maar de box reageerde alleen nog op de aan- en uitknop van de afstandbediening. Ook blijft "Je kijkt nu", de titel van het programma en de tijd permanent in beeld staan.
Toen de mediabox via de achterkant eerst uit - en weer aangezet, zowel direct als na een aantal minuten en later ook met de stekker eruit, ook met diverse tijdintervallen. Toen de fabrieksinstellingen van de mediabox gereset. Daarna gaf replay nog steeds dezelfde problemen (zie hierboven) en speelden de opnames wel af, echter alleen het geluid met daarbij een grijs beeld terwijl de box niet meer reageerde. Gelukkig mijn opnames wel kunnen zien het streamen van de Ziggo Go App naar de TV, ook hier kon ik de opname niet pauzeren. Via de website ziggogo.tv spelen de opnames wel vlekkeloos.
Volgens de mediabox is het signaal goed (zie foto) en ook als ik de coax kabel rechtsreeks in mijn TV aansluit, kan ik daarop alle zenders goed ontvangen
Ik dacht ik zal van de week eens op m'n gemak met Ziggo bellen hierover, maar de volgende keer dat ik de mediabox aanzette, startte deze niet op en ging in zogenaamde Knight Rider modus: geen beeld met de drie dansende streepjes in het display. Hoe lang je de box ook zo laat staan, er gebeurt niets.
Toen een front panel reset gedaan die na 2 pogingen lukte en de box was weer gereset.
Echter heeft deze nog steeds dezelfde problemen als eerder beschreven met opnames en Replay.
Nog bizarder is dat nadat ik de box had uitgezet (en dus netjes zoals altijd de tijd in beeld kwam) na ongveer 5 minuten de box weer terug in de knight rider modus schiet.
Wie heeft een oplossing ? Is het iets softwarematigs of ligt het aan de Mediabox?
Of toch aan het signaal ? Aan de kabels of AOB is sinds 4 jaar niets veranderd (zie foto's).
De eerste zes weken na de verplichte software update, met het niet meer op de harde schijf opnemen, heeft het prima gewerkt.
Alvast bedankt voor het helemaal lezen van dit veel te lange verhaal, ik ben graag volledig 🙂
Mvg,
Martijn