Anniii

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL: opnames terugkijken: beeld hangt, kan niet doorspoelen of pauzeren of terugkeren

Ik heb een mediabox XL. Als ik programma's terugkijk of opnames terugkijk, reageert alleen het volume. Doorspoelen, pauzeren, terug: je ziet dat de mediabox het signaal van de afstandsbediening ontvangt, maar er gebeurt niks. Ik kan dan alleen de mediabox uitzetten. Soms blijft het startbeeld van een opname hangen, terwijl het geluid wel verder gaat.

Ik kreeg laatst een melding dat de mediabox dreigde vol te raken. Ik heb veel verwijderd, dus hij is nu voor 80% vol. Dit verandert niks. Aantal keer van stroom afgehaald. Niks opgelost. Iemand een idee wat ik kan doen?

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Monteur is langsgeweest, top service. Het lag toch aan de box. Na vervanging is het probleem verholpen.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5529Posts
  • 1317Oplossingen
  • 1763Likes

Hi @Anniii
Ik zie dat je telefonisch bent benaderd om het probleem op te lossen zonder dat er een monteur aan te pas hoefde te komen. Er is een nieuwe Mediabox XL naar je verstuurd. Werkt deze naar tevredenheid? 🙂

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11612Likes

Heb je de oude of de nieuwe software op de Mediabox XL?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie. Hierbij de foto's.

20211125_232621.jpg

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

20211125_232736.jpg

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11612Likes

Dit lijkt sterk op een signaal probleem.

Als dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, dan zal hier in ieder geval een monteur naar moeten kijken, want dat is te oud.

Oude 1e wandcontactdozen worden gratis vervangen door een Ziggo monteur.

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Is er geen groene kabel die in de meterkast binnenkomt en aan een wandcontactdoos of splitter zit?

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Is het dan niet gek dat het altijd prima werkte en ineens niet meer? 

Ik zie geen groene kabel in de meterkast. Voor zover mij bekend komt het hier binnen. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11612Likes

"Is het dan niet gek dat het altijd prima werkte en ineens niet meer? "

Zo is het hier ook met lampen, TV's, versterkers, koffiezetapparaten enz.

Er kan opeens van alles ergens kapot gaan.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat heb ik gedaan,  dank.

Probeerde hem terug te zetten naar Fabrieksinstellingen maar de lichtjes blijven op het display heen en weer gaan. Na 1 uur nog geen beeld. Kan ik hem even uit zetten en van de stroom halen of maak ik het dan erger?

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1171Posts
  • 115Oplossingen
  • 303Likes

Goedemorgen @Anniii, ik zie dat er nu twee topics lopen. Ik ga het in dit  topic oppakken, dan houden we het overzichtelijk. De problemen die je ervaart met je mediabox, hebben zoals @Bert al aangeeft te maken met je aansluitpunt. Om hem door de fabrieksreset (andere topic) heen te helpen, wil ik je vragen om hem even, zonder splitter op de hoofdaansluiting te bevestigen. Vaak komt hij dan  terug online en kun je de splitter weer plaatsen.

Ik heb voor het vervangen van je aansluitpunt een monteur ingepland op maandag 01-12-2021 tussen 08:00-13:00 uur. Je krijgt nog een bevestiging van de afspraak per e-mail. Komt dit niet uit? Dan verplaats je de afspraak makkelijk via mijn Ziggo. 

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De mediabox slaat niet aan zonder splitter helaas. Mag ik hem uit en aan zetten?

Bedankt voor het inplannen. Bedoel je maandag 29 nov of woensdag 1 dec? En klopt het dat hier geen kosten aan verbonden zijn?

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Na de box uit en aan gezet te hebben startte hij op. Echter nog steeds met bovenstaand probleem. Na uitgezet te hebben blijft de mediabox weer hangen, de snake blijft op en neer gaan en ik krijg helemaal geen beeld meer. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11612Likes

@Anniii Dan wordt het wachten op de monteur.

Heb je al een mail met de afspraak ontvangen?

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja, komt donderdag. Dus even een week tv-loos.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51083Posts
  • 3196Oplossingen
  • 11612Likes

Kijk eens even of je de TV op deze manier aan kunt sluiten?

Mogelijk kan je dan toch TV kijken.

Sluit de coax kabel aan op je TV.

Klik hier om de TV te installeren | Klantenservice | Ziggo

Klik op: Ik wil kijken zonder kastje.

Of TV kijken via de Ziggo Go app op een telefoon of tablet of via een computer of laptop: TV Kijken (ziggogo.tv)

Dan kun je ook opnemen en terugkijken.

Inloggen met je Mijn Ziggo inlog gegevens.

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Monteur is langsgeweest, top service. Het lag toch aan de box. Na vervanging is het probleem verholpen.

Bekijk in context

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De nieuwe box werkt dan wel, maar maakt vreselijk veel herrie. Klinkt niet goed. Is dat ook te delen? 😅 Het is een ratelend geluid. Het lijkt de ventilator wel..

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2051Posts
  • 234Oplossingen
  • 438Likes

@Anniii

Dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling zeg. Zo val je van de regen in de drup 😞

Het is wel normaal dat de box een klein beetje geluid maakt, maar het moet niet zo luid zijn dat het stoort.

Als dat wel het geval is, laten we dan de monteur even terug sturen. Hou je ons hier op de hoogte?

Als het nodig is hem terug te sturen, laat dan even weten voor de komende week op welke dagen je thuis kan zijn voor een afspraak.

Anniii
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik krijg de melding dat de mediabox te warm is, dus zichzelf uit gaat schakelen. Dat geluid waar ik het over had was dus vast een kapotte ventilator. Ik zou graag een afspraak voor woensdag of donderdag willen maken. 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2629Posts
  • 421Oplossingen
  • 441Likes

Begrijpelijke wens @Anniii. Wat naar dat je de ventilator zo hoort en de box uit zich zelf uit gaat. Voor woensdagochtend 15 december heb ik een afspraak gemaakt. Mocht dit onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo deze afspraak eenvoudig wijzigen. Houd ons op de hoogte 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5529Posts
  • 1317Oplossingen
  • 1763Likes

Hi @Anniii
Ik zie dat je telefonisch bent benaderd om het probleem op te lossen zonder dat er een monteur aan te pas hoefde te komen. Er is een nieuwe Mediabox XL naar je verstuurd. Werkt deze naar tevredenheid? 🙂

Bekijk in context

Uitgelicht topic