Mijn Mediabox XL heeft sinds een paar dagen kuren. Vaak geeft hij eerst een paar keer dat er geen opnames zijn of foutcode CS5500. Ook als box al langer aan staat. Uiteindelijk komen de opnames wel weer tevoorschijn. Maar de box onthoudt ook niet meer waar je gebleven bent met kijken en kun je altijd alleen kijken vanaf het begin kiezen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een versterker is zeker niet altijd goed als er weinig meters coax kabel in je huis hebt, maar bij meer dan 10 meter coax kabel of 3 splitters is het wel aan te bevelen.
Het binnenkomend signaal kan variëren in de loop van de tijd, hier is het ook een periode hoog geweest en zonder versterker prima, maar na werkzaamheden was het weer een stuk lager en was de versterker weer nodig.
De Diagnostiek gaat vooral over je inkomend signaal, voor de klachten die je ervaart wordt vooral het uitgaand signaal gebruikt om de opdracht aan de Ziggo servers te geven.
Veel succes gewenst verder.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Hey @annemarievdkr. Welkom hier!
Goed dat je hier gekomen bent om je probleem te delen en hulp te zoeken. TV kijken moet een leuke en ontspannen bezigheid zijn/blijven, en op deze manier wordt het een bron van irritatie. Dat moeten we niet hebben.
Ik hoop dat we je snel terug zien met de gevraagde informatie. Dan komt het vast en zeker uiteindelijk helemaal goed.
Dit is een oplossing van de Ziggo monteur zelf omdat ik anders geen tv boven heb (kabel loopt door naar boven) en geen radio. Deze constructie heeft altijd perfect gewerkt.
@annemarievdkr Om heel eerlijk te zijn, dan heb je altijd geluk gehad.
Een splitter op een splitter en dan daarna nog een splitter met zoveel meter kabels, dat kan problemen opleveren, vanwege de te hoge weerstand voor het retoursignaal, richting de Ziggo servers, van het eigen modem in de mediabox XL die gebruikt wordt voor alles behalve live TV.
Ook het binnenkomend signaal wordt nu zoveel gedeeld, dat achter al die splitters het signaal te laag kan zijn.
Hier is echt een signaal versterker nodig die gelijk als 4 weg splitter werkt en als een coax kabel op een versterker zit, kun je daarna weer een splitter gebruiken vanwege het hoge signaal en een versterking op het retoursignaal.
Waren er destijds kosten aan deze monteur verbonden?
Dank je wel Bert. Monteur van Ziggo kwam destijds voor slecht signaal dat juist veroorzaakt werd door versterker die daarna verwijderd is. Volgens info bij Ziggo is versterker ook niet altijd goed en vlg diagnostiek is mijn signaal goed. Tegenstrijdige info dus… oude versterker heb ik niet meer en om nu versterker te kopen die wellicht alleen meer problemen geeft… misschien nog maar even afwachten of het een tijdelijk probleem is
Een versterker is zeker niet altijd goed als er weinig meters coax kabel in je huis hebt, maar bij meer dan 10 meter coax kabel of 3 splitters is het wel aan te bevelen.
Het binnenkomend signaal kan variëren in de loop van de tijd, hier is het ook een periode hoog geweest en zonder versterker prima, maar na werkzaamheden was het weer een stuk lager en was de versterker weer nodig.
De Diagnostiek gaat vooral over je inkomend signaal, voor de klachten die je ervaart wordt vooral het uitgaand signaal gebruikt om de opdracht aan de Ziggo servers te geven.
Veel succes gewenst verder.
Bedankt voor je hulp Bert!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.