Lexie20

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL omruilen naar Next

Ik heb de berichten in de community gelezen om via een omweg toch in het bezit te komen van de Mediabox next. Graag zou ik het stappenplan hiervoor krijgen. Ik heb al sinds jaar en dag een complete abonnement en wil graag met dit abonnement in het bezit komen van de next. Begrijp ik goed dat ik dan eerst voor een periode van een maand een nieuw abonnement moet nemen met tv max en de volgende maand weer kan downloaden naar complete met behoud van de next? Welke kosten zijn daar nog meer aan verbonden. Ik gebruik mijn XL nu met 2 oudere Samsung setop boxen met smartcards. Kan dit ook met de next?

Ik hoor het graag.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi allemaal. 

Ik zag een aantal berichten voorbij komen en mentions. Even een huidige update van de stand van zaken. 

Recent zien we regelmatig berichten binnenkomen met de vraag of het inderdaad mogelijk is om van TV Max Next te downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Nogmaals. Ja, deze mogelijkheid is er inderdaad. Wellicht dat jullie ook al screenshots van een aantal gebruikers hebben gezien van hun Mijn Ziggo account, waar zij dit zelf kunnen aanpassen. De achterliggende gedachte van deze constructie is dat klanten met een TV Max Next pakket (welke deze al langer afnemen) bij een downgrade niet een Mediabox XL ontvangen en er dus een risico is op een negatieve ervaring of bijvoorbeeld ten gevolge van deze wijziging een afspraak met de monteur nodig is. 

Wanneer jullie je pakket op deze wijze willen aanpassen, dan kunnen jullie dit zelf doen via Mijn Ziggo. Dit betreft zowel het bestellen van TV Max Next als het vervolgens downgraden naar TV Complete Next. De voorwaarden van een nieuw jaarcontract en eenmalige kosten bij de verzending van nieuwe apparatuur blijven ongewijzigd. Wanneer je de Mediabox Next ontvangt betaal je eenmalig € 19,95. Wanneer je downgrade naar TV Complete Next dan betaal je geen eenmalige kosten, omdat de apparatuur hetzelfde blijft.

Wat nu als je een nieuw abonnement afsluit via onze website en vervolgens je pakket aanpast? De korting gaat bij deze wijziging verloren en wordt niet meer opnieuw toegevoegd. Dit is dus gewijzigd. Je kunt dus zelf de keuze maken om in dat geval een andere korting te kiezen dan korting op je pakket. Denk hierbij aan de Wifibooster. Ook kan je besluiten om na de kortingsperiode je pakket aan te passen. Houdt er alleen rekening mee dat er in een aantal maanden veel kan veranderen en deze mogelijkheid er wellicht niet meer is. 

Deze actie wordt vanwege de achterliggende reden niet voor niets niet proactief aangeboden en verkocht. Wij zullen via deze weg dan ook niet specifiek ingaan op diverse klantsituaties en de meest efficiënte manier om dit te realiseren. Het is voor iedereen namelijk nagenoeg hetzelfde. Je kunt zelf TV Max in Mijn Ziggo bestellen en zodra dit pakket aangesloten, actief is en bijgewerkt is in Mijn Ziggo, dan zul je de mogelijkheid zien om te downgraden naar TV Complete Next. 


 

Bekijk in context

145 Reacties 145
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Lexie20 en welkom op de Community.

Goed dat je met je vraag bij ons aanklopt! Het is inderdaad mogelijk je TV pakket eerst te upgraden naar TV Max Next en daarna weer terugzet naar TV Complete Next i.c.m. de gewenst internetsnelheid. De bestaande smartcards en settopboxen kun je gewoon blijven gebruiken. 

 

Lexie20
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De actie heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik met de MB XL al geruime tijd problemen onder vind icm mijn 4k tv en JBL soundbar. Geluidshaperingen en af en toe ook stilstaand beeld. De next box zou de oplossing kunnen zijn volgens jouw collega's. Begrijp ik goed dat het abonnement dan voor minimaal één maand naar tv max moet en daarna weer kan worden gedowngrade? Wat zijn er dan nog activatie kosten van toepassing? Hoe stuur ik jou een privébericht?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Lexie20 
Yes, dat heb je helemaal goed begrepen. Je dient dus eerst TV Max met een Mediabox Next te bestellen. Zodra dit abonnement actief is en zichtbaar is in Mijn Ziggo, dan kun je het abonnement daar aanpassen naar TV Complete met een Mediabox Next. Een bijzondere constructie, maar met deze omweg is het dus mogelijk om een Mediabox Next te gebruiken i.c.m TV Complete. 

Bij de eerste wijziging van je huidige abonnement naar TV Max Next betaal je eenmalig € 19,95. Dit omdat je bij deze wijziging nieuwe apparatuur ontvangt. Ook ga je een nieuw contract aan voor 12 maanden. Vervolgens kun je dus downgraden naar TV Complete Next. Het jaarcontract blijft hierbij behouden, maar verder zijn er geen extra kosten aan verbonden aangezien het een administratieve wijziging betreft en je geen nieuwe apparatuur ontvangt. 

Lexie20
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je bericht Cecilia@ziggo. Ziggo zegt op de chat dat ik bij de overstap naar tv max een bedenktijd heb van 14 dagen en daarna een jaarcontract aan ga. Als ik daarna wil downgraden naar complete die ik de next box weer in te leveren zegt Ziggo. Wat is waar?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Lexie20 
Als je hier op de Community zult zoeken, dan zul je zien dat meerdere klanten het op deze wijze voor elkaar hebben gekregen. Je zult ook screenshots zien van Mijn Ziggo waarbij die optie na het bestellen van TV Max Next ineens zichtbaar is. Zoals ik alleen al aangaf is het een bijzondere constructie. De mogelijkheid is er wel, maar wij zullen deze optie niet proactief lopen verkopen.

SvenKijktTvEnSu

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hoi @Lexie20 
Als je hier op de Community zult zoeken, dan zul je zien dat meerdere klanten het op deze wijze voor elkaar hebben gekregen. Je zult ook screenshots zien van Mijn Ziggo waarbij die optie na het bestellen van TV Max Next ineens zichtbaar is. Zoals ik alleen al aangaf is het een bijzondere constructie. De mogelijkheid is er wel, maar wij zullen deze optie niet proactief lopen verkopen.

 

Hoi Cecilia!

Ik heb inmiddels 3x gebeld en 1x aan de chat gehangen.
Zowel telefonisch als middels de chat wordt bovengenoemde ontkracht & als zijnde onjuist bestempeld.
Nu doet mij dit niet zo heel veel, als wat jij zegt ook echt waar is.
Echter resten mij dan nog de volgende vragen;

  • Ik verhuis 13-11. Ik wens nu te regelen dat ik voor aansluitdatum 13-11 van het volgende kan maken:
    - TV Complete - incl. korting: 1e 5 maanden €40,- euro i.p.v. €69,50 euro
    - Mediabox Next 4K
    Wanneer ik dus nu, voor bovengenoemde datum, een Max-pakket aanschaf, kan ik deze dan ook direct online (via jou?) terug bouwen naar een Complete-pakket? Of kan dit pas nadat e.e.a. is aangesloten (13-11)?
  • Ik lees in een andere thread (zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-behouden-bij-downgrade-naar-tv-complete-6...) dat jij aangeeft dat de korting komt te vervallen wanneer je hierin “downgrade” naar een Complete-pakket, echter dat deze direct weer aangezet kan worden.
    In hoeverre kan dit gegarandeerd worden, vooral i.c.m. bovengenoemde vraag?
    Ik zou namelijk niet willen dat ik het Max-pakket aanschaf, vervolgens “downgrade” en dan mijn korting kwijt ben.
    Kan jij deze korting dus ook weer “aanzetten” voor mij, nadat je het pakket hebt “gedowngrade” naar een Complete-pakket?

Ik hoor graag!

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Je mag de box houden, je krijgt dan de keuze om terug te gaan naar de mediabox xl of de next te houden.

 

 

SvenKijktTvEnSu

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SvenKijktTvEnSurft wrote:
Cecilia Ziggo wrote:

Hoi @Lexie20 
Als je hier op de Community zult zoeken, dan zul je zien dat meerdere klanten het op deze wijze voor elkaar hebben gekregen. Je zult ook screenshots zien van Mijn Ziggo waarbij die optie na het bestellen van TV Max Next ineens zichtbaar is. Zoals ik alleen al aangaf is het een bijzondere constructie. De mogelijkheid is er wel, maar wij zullen deze optie niet proactief lopen verkopen.

 

Hoi Cecilia!

Ik heb inmiddels 3x gebeld en 1x aan de chat gehangen.
Zowel telefonisch als middels de chat wordt bovengenoemde ontkracht & als zijnde onjuist bestempeld.
Nu doet mij dit niet zo heel veel, als wat jij zegt ook echt waar is.
Echter resten mij dan nog de volgende vragen;

  • Ik verhuis 13-11. Ik wens nu te regelen dat ik voor aansluitdatum 13-11 van het volgende kan maken:
    - TV Complete - incl. korting: 1e 5 maanden €40,- euro i.p.v. €69,50 euro
    - Mediabox Next 4K
    Wanneer ik dus nu, voor bovengenoemde datum, een Max-pakket aanschaf, kan ik deze dan ook direct online (via jou?) terug bouwen naar een Complete-pakket? Of kan dit pas nadat e.e.a. is aangesloten (13-11)?
  • Ik lees in een andere thread (zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-behouden-bij-downgrade-naar-tv-complete-6...) dat jij aangeeft dat de korting komt te vervallen wanneer je hierin “downgrade” naar een Complete-pakket, echter dat deze direct weer aangezet kan worden.
    In hoeverre kan dit gegarandeerd worden, vooral i.c.m. bovengenoemde vraag?
    Ik zou namelijk niet willen dat ik het Max-pakket aanschaf, vervolgens “downgrade” en dan mijn korting kwijt ben.
    Kan jij deze korting dus ook weer “aanzetten” voor mij, nadat je het pakket hebt “gedowngrade” naar een Complete-pakket?

Ik hoor graag!

Bijgaande afbeelding overigens even als ondersteuning, n.a.v. de claim dat er op eerder genoemde thread is aangegeven dat de korting behouden/opnieuw geactiveerd kan worden.

 

PMB

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Cecilia Ziggo ,

Ik heb enkele vragen die ik je middels een privébericht wil stellen over dit onderwerp, maar blijkbaar kan dit niet? Wil de Next box ook hebben echter wil ik de juiste en meest efficiënte weg bewandelen.

Je mag mij natuurlijk meteen een privé bericht sturen als dit makkelijker is. Bedankt alvast. Gr Peter

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi allemaal. 

Ik zag een aantal berichten voorbij komen en mentions. Even een huidige update van de stand van zaken. 

Recent zien we regelmatig berichten binnenkomen met de vraag of het inderdaad mogelijk is om van TV Max Next te downgraden naar TV Complete met een Mediabox Next. Nogmaals. Ja, deze mogelijkheid is er inderdaad. Wellicht dat jullie ook al screenshots van een aantal gebruikers hebben gezien van hun Mijn Ziggo account, waar zij dit zelf kunnen aanpassen. De achterliggende gedachte van deze constructie is dat klanten met een TV Max Next pakket (welke deze al langer afnemen) bij een downgrade niet een Mediabox XL ontvangen en er dus een risico is op een negatieve ervaring of bijvoorbeeld ten gevolge van deze wijziging een afspraak met de monteur nodig is. 

Wanneer jullie je pakket op deze wijze willen aanpassen, dan kunnen jullie dit zelf doen via Mijn Ziggo. Dit betreft zowel het bestellen van TV Max Next als het vervolgens downgraden naar TV Complete Next. De voorwaarden van een nieuw jaarcontract en eenmalige kosten bij de verzending van nieuwe apparatuur blijven ongewijzigd. Wanneer je de Mediabox Next ontvangt betaal je eenmalig € 19,95. Wanneer je downgrade naar TV Complete Next dan betaal je geen eenmalige kosten, omdat de apparatuur hetzelfde blijft.

Wat nu als je een nieuw abonnement afsluit via onze website en vervolgens je pakket aanpast? De korting gaat bij deze wijziging verloren en wordt niet meer opnieuw toegevoegd. Dit is dus gewijzigd. Je kunt dus zelf de keuze maken om in dat geval een andere korting te kiezen dan korting op je pakket. Denk hierbij aan de Wifibooster. Ook kan je besluiten om na de kortingsperiode je pakket aan te passen. Houdt er alleen rekening mee dat er in een aantal maanden veel kan veranderen en deze mogelijkheid er wellicht niet meer is. 

Deze actie wordt vanwege de achterliggende reden niet voor niets niet proactief aangeboden en verkocht. Wij zullen via deze weg dan ook niet specifiek ingaan op diverse klantsituaties en de meest efficiënte manier om dit te realiseren. Het is voor iedereen namelijk nagenoeg hetzelfde. Je kunt zelf TV Max in Mijn Ziggo bestellen en zodra dit pakket aangesloten, actief is en bijgewerkt is in Mijn Ziggo, dan zul je de mogelijkheid zien om te downgraden naar TV Complete Next. 


 

PMB

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Cecilia Ziggo,

Nav de eerdere posts heb ik gisteren gekeken, aangezien je aangaf dat het elke maand kan wijzigen. Omdat ik geen risico wilde nemen mbt de eventuele korting voor het eerste jaar heb ik gewacht. Mede door het feit dat verzending en ontvangst van de box 3 werkdagen duurt en dan moet de activatie nog plaatsvinden.

De vermelde optie om na afsluiten TV Max terug te gaan naar TV Complete met de Next box is geen optie meer sinds gisteren. Zojuist nogmaals gekeken, maar de optie is nog steeds niet aanwezig. Of mis ik ergens iets?

Hoor het graag van je.

grt

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
PMB wrote:

Hoi @Cecilia Ziggo,

Nav de eerdere posts heb ik gisteren gekeken, aangezien je aangaf dat het elke maand kan wijzigen. Omdat ik geen risico wilde nemen mbt de eventuele korting voor het eerste jaar heb ik gewacht. Mede door het feit dat verzending en ontvangst van de box 3 werkdagen duurt en dan moet de activatie nog plaatsvinden.

De vermelde optie om na afsluiten TV Max terug te gaan naar TV Complete met de Next box is geen optie meer sinds gisteren. Zojuist nogmaals gekeken, maar de optie is nog steeds niet aanwezig. Of mis ik ergens iets?

Hoor het graag van je.

grt


Hey @PMB . Heb jij nu het TV Max abonnement met een Mediabox Next? Wat zie je, wanneer je je abonnement wilt aanpassen in MijnZiggo? 

PMB

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag @Lycke Ziggo 

Nee heb de TV Max nog niet. Mijn plan was dit wel te doen en dan na de levering en activatie dit meteen terug te zetten naar de TV Complete met Next box. Aangezien ik las dat het maandelijks kon wijzigen heb ik gewacht tot 1 oktober (met inachtneming van die 3 werkdagen levering). 

Op 30/9 zag ik nog wel de aparte optie staan van TV Complete met Next, echter deze was 1/10 en gisteren niet zichtbaar in MijnZiggo. Vandaag heb ik nog niet gekeken.

PMB

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
zie hier het overzicht

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @PMB 
Je dient in dit geval eerst TV Max te bestellen met een Mediabox Next. Zodra dit abonnement actief is en zichtbaar is in Mijn Ziggo, dan pas krijg je de optie te zien om je TV Max Next abonnement aan te passen naar TV Complete Next. Het is niet mogelijk om met een ander abonnement direct TV Complete Next te bestellen. 

PMB

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag @Cecilia Ziggo 

Dit klopt niet want toen ik op 30 september keek, was de optie TV Complete met Next wel beschikbaar (idem als plaatjes die eerder zijn gedeeld). Of het ook mogelijk was om direct op deze optie over te stappen weet ik niet. 

Maar als wat jij zegt idd waar is, waarom komt dan die optie ook niet zichtbaar als je dat overzicht opent (zie vorige plaatjes) en ook niet als je TV Max kiest (zonder daadwerkelijk te hebben afgesloten).

Het is voor mij nog wat verwarrend omdat die optie niet wordt weergegeven en ik geen heel duur abonnement wil afsluiten als het niet 100% zeker is dat ik die stap kan maken na enkele dagen TV Max te hebben.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @PMB 
Bijzonder dat jij deze optie eerder wel hebt gezien, want dit zou dus niet het geval mogen zijn. Zoals in eerdere berichten al is aangegeven; Als jij TV Max Next hebt kunt je downgraden naar TV Complete Next. De achterliggende gedachte van deze constructie is dat klanten met een TV Max Next pakket bij een downgrade niet een Mediabox XL ontvangen en er dus een risico is op een negatieve ervaring of bijvoorbeeld ten gevolge van deze wijziging een afspraak met de monteur nodig is. Het direct bestellen van TV Complete Next is dus niet mogelijk. Om die reden zie je deze optie nu met je huidige abonnement (TV Complete Mediabox XL) niet.

Op dit moment neem je geen TV Max Next af, waardoor je volgens de richtlijnen dus inderdaad ook niet de optie hebt om te downgraden naar TV Complete Next. Je zult dus eerst wel TV Max Next moeten bestellen. Zodra je de Next hebt ontvangen, aangesloten en je nieuwe abonnement in Mijn Ziggo is bijgewerkt vanaf dat moment kun je via Mijn Ziggo de downgrade regelen.
 

PMB

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia Ziggo 

Bedankt voor je snelle reactie. Geen idee waarom ik deze optie dus wel eerder kon zien. Kun jij als Ziggo medewerkster wel die optie zien dan?

Wat als ik de overstap naar Max TV maak met de Next en blijkt dat die optie wel is verdwenen? Kun jij dan nog iets voor mij betekenen in die zin van downgrade en behouden Next?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @PMB 
Deze optie is ook voor ons pas zichtbaar als een klant TV Max Next afneemt. Hier zit dus geen verschil in voor ons of voor onze klanten. Zodra TV Max Next actief is kun je dus gegarandeerd downgraden naar TV Complete Next.

Uitgelicht topic