Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo beste mensen,
Gisteren heb ik het modem "moeten" veranderen. Ik had een "oude" CISCO EPC. En voor de TV de Mediabox XL.
Alles deed het prima: vaste internet (desktop), wifi, TV, internet TV, Mediabox XL!
Ik heb nu een Connectbox. Ik ben niet technisch, maar het is me gelukt om bijna alles weer in bedrijf te krijgen: vaste internet (dekstop), wifi, TV, internet TV(!), MAAR niet de Mediabox XL. Dat wil zeggen: de mediabox is offline, i.c. "is niet verbonden met interactieve diensten"; foutcode -> CS9097.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar er verandert niks. Ik snap het ook niet! Hoezo offline? Ik snap ook niet hoe de verbinding is met internet. En nogmaals: ALLES DEED HET !
Ik heb geen internetkabel van de mediabox naar het modem. Ik heb de "gewone" ouderwetse TV-kabel. Die komt als het ware uit de muur. De contactdoos in de muur maakt met een (nieuwe!) coaxkabel verbinding met het modem. De TV-kabel gaat naar een splitter. Vandaaruit gaat een kabel naar de mediabox. (Andere kabels aan de splitter gaan naar TV's op de slaapkamers). Een HDMI-kabel verbindt de mediabox met de TV. Dat is het!
Gisteren, met het oude modem werkte -ook- de mediabox! En waarom nu niet? Hoe maakt de mediabox, als het goed gaat, verbinding met internet? Hoezo offline? Gaat het om wifi? Moet ik instellingen van de mediabox wijzigen omdat ik nu een nieuw modem heb? Hoe/waar moet dat? Stap-voor-stap?!
Nou, dat was het. Ben ik te helpen........................? Graag!
Groeten!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Tobiastheebe en Gio2903, jullie zijn HELDEN! Jullie "ontdekten" en wezen mij erop dat de Mediabox XL en de splitter POA-254 NIET samengaan. Lavenderlily gaf ook nog een goed zetje door zijn recente ervaring (actie) aan mij door te geven. Inmiddels is "alles" weer oké bij mij! Ik heb de vorige splitter (POA-3IEC-NL) teruggeplaatst en de Mediabox XL werkt weer volledig; is weer online dus. Dank dank dank!
WAAROM meldt Ziggo zoiets als mij is overgekomen niet "gewoon" op de website?! Of zet het eventuele probleem mét de oplossing in een handleiding of in een bijlage of in een bijgaande brief! Ik heb de moed om naar Ziggo Community te gaan, maar anders............... Een "lijdensweg". Ik heb nu dagenlang chagrijn gehad.
Als het weer rustig is geworden in huis (ha ha), ga ik -op jullie advies- de Next vragen bij Ziggo.
Nogmaals bedankt, kanjers! Groeten.
P.S. Ziggo Community heeft zich wél weer bewezen.
De Mediabox XL maakt enkel gebruik van coax, voor zowel lineaire (live) TV als interactieve diensten zoals Replay TV.
Heb je de vorige splitter vervangen door een POA-254 tijdens het vervangen van het modem? Naar alle waarschijnlijkheid ligt hier de oorzaak van het probleem.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Indien de Mediabox XL op een andere contactdoos dan het AOP is aangesloten, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?
@maandagmorgen aan de andere kant is het wellicht een idee om uw Mediabox XL in te ruilen voor een Mediabox Next. Een Mediabox Next Mini zal ook tot de mogelijkheden kunnen behoren, maar deze box heeft alléén een HDMI-uitgang en werkt via internet. Dat betekent dat een coaxverbinding meer live TV geeft dan een apparaat dat via iptv werkt.
Om dit regelen kan een moderator wellicht een rol spelen.
Laat maar weten of dit als een plan klinkt.
Hoi Tobiastheebe,
Dankjewel voor jouw inbreng/reactie/advies. Ik wacht nog even af of er nog meerdere gerichte adviezen komen, en afhankelijk daarvan zet ik dan eerst in op vervanging van de splitter.
Groeten!
Hoi Wim C.,
Dankjewel voor jouw bericht. De Mediabox XL inruilen voor een andere, is inderdaad (uiteindelijk) ook 'n optie.
Maar................. Ik ben -dus- niet zo technisch -> jij zegt: MAAR deze box (Mediabox Next Mini) heeft alléén een HDMI-uitgang en werkt via internet; dat betekent dat een coaxverbinding meer live TV geeft dan een apparaat dat via iptv werkt................... Ja, en? Ik snap dus écht niet wat hier staat!
Kun je dat toelichten?! Is dat een aanbeveling of juist niet?
Groeten!
Lineaire (live) TV via IPTV heeft een kleine vertraging t.o.v. DVB-C.
de aanbeveling vanuit ons (experts) is dat je beter een next kunt nemen die via coax gaat dan de next mini die volledig via internet gaat
de next mini verbind je met het modem dmv een kabel of wifi, en heeft geen coax meer nodig voor live tv etc
de next verbind je met het modem dmv kabel of wifi en heeft WEL coax nodig voor live tv, de interactieve diensten gaan via het internet. nadeel van iptv is dat het achterloopt tov coax.
als er bij het pakket van je modem een poa-254 zat en je hebt die gebruikt, dan komt de XL niet meer online, heeft niks met advies te maken. dat is een feit
In geval van de Mediabox Next kun je wel de POA-254 gebruiken, als je die nu in gebruik hebt. Deze maakt alleen voor DVB-C gebruik van coax, waarvoor geen retourband (upstream) vereist is.
Dag @maandagmorgen
Sorry voor mijn beroerde uitleg. Wat ik bedoel te schrijven is dat TV-kijken via een coaxverbinding minder vertraging geeft dan TV-kijken via internet. Live TV-kijken is nooit ècht live, maar met de Mediabox Next Mini kán de vertraging aardig oplopen.
Een bekend gebruikt voorbeeld: stel u zit voetbal te kijken via uw Next Mini en de buren kijken ook voetbal maar dan via een Mediabox Next (coax), dan kán het zijn dat de buren eerder een doelpunt krijgen te zien dan u. En omdat u met vertraging tv kijkt kan die vertraging behoorlijk oploopt. Elk nadeel heeft ook een voordeel: als de buren juichen dan is dat niet het moment om even een biertje uit de koelkast te trekken. 😬
Meer informatie.
Ho ho, beste mensen, Tobiastheebe en Giro 2903, wát is dit?!
1. Bij het pakket van het modem zát een POA-254 splitter.
2. De hoofdaansluiting zit in een wandcontactdoos in de woonkamer. In de wandcontactdoos zat/zit een splitter.
3. Bij het vervangen van het modem heb ik (volgens de handleiding!) de oude splitter in de wandcontactdoos vervangen door de meegeleverde splitter POA-254.
4. De Mediabox XL is nu (dus) op de wandcontactdoos aangesloten met een POA-254 splitter.
En nou zegt Giro 2903: "dan komt de XL niet meer online". Wat is dit? Wat betekent dit? Blijkbaar heb ik de (eerste) opmerking van Tobiastheebe niet goed begrepen.
Voor de goede orde: In de wandcontactdoos zit een splitter -> de nieuwe POA 254, meegeleverd met het nieuwe modem(!). Verderop is er nog een splitter (zie mijn eerste bijdrage/hulpvraag) en dan is daar de Mediabox XL. Kan de oplossing zijn dat de tweede splitter óók een POA 254-splitter moet zijn?
Kan mij duidelijk(er) worden gemaakt wat het probleem is én wat de oplossing -misschien- is?! Dat zou héél mooi zijn!
Vriendelijke groeten.
de oplossing zou zijn is een poa 01b aanvragen dit kan via hier of als goed is de telefonische klantenservice
Bij nieuwe modems werd (word?) tijdelijk de POA-254 toegestuurd, waar normaliter de POA-01-B toegestuurd werd, i.v.m. leveringsproblemen bij de fabrikant (braun teleCom). De TV-uitgang op de POA-254 is niet retourgeschikt, wat een probleem vormt voor decoders die coax naast DVB-C ook voor interactieve diensten gebruiken, zoals de Mediabox XL, deze kunnen daardoor geen uitgaande verbinding (upstream) meer opbouwen en blijven dus offline.
De POA-254 moet door een POA-01-B met bijpassende IEC/F-kabel voor het modem worden ontvangen, welke kosteloos worden toegestuurd.
Normaal word er een poa-01-b geleverd (ipv poa-254), maar door een tekort daarvan werd tijdelijk de 254 geleverd.. alleen een xl doet het niet op die poa 😉 je kunt nu tijdelijk je oude splitter (dus die er voorheen ooit opzat) plaatsen. Het modem daarop aanslijten met de meegeleverde kabel em ke xl zoals die ook ooit aamgesloten was.
Een moderator kan jou:
1. Poa-01-b + rood/groene modem kabel opsturen 2. Je xl vervangen voor een next, in dat geval kun je de poa254+rood/rood kabel blijven gebruiken.
Ik zou voor optie 2 gaan gezien de xl veel energie gebruikt
Ik had hetzelfde probleem. Nadat ik de oude splitter had gebruikt was het probleem over.
Tobiastheebe en Gio2903, beste mensen, échte experts(!),
Meestal kan ik jullie (specialisten/experts) minder goed volgen en moet ik véél moeite doen om het te snappen, zeker het woord- en taalgebruik, maar nú is het klip en klaar én sluiten jullie opmerkingen aan op wat ik tot nu toe heb ervaren. Nú realiseer ik me ook dat in de handleiding van het installeren van het nieuwe modem staat dat de splitter is (zou moeten zijn): POA-01-B. Máár er zat dus een andere in de doos: POA-254! De kabels klopten trouwens ook -al- niet.
Ik heb gebeld om de goede splitter te krijgen en een goede kabel. Echter, een nieuw probleem(!): aan de telefoon wordt gezegd dat ze géén splitter POA-01-B "in het systeem" hebben.................. Het is toch niet te geloven; ze snappen er niks van.
Jullie hebben -eigen- ingangen bij Ziggo(?) -> hoe kom ik nou aan de juiste splitter en een nieuwe c.q. de goede kabel?!
P.S. Ik weet nog niet welke keuze ik (straks) wil maken: de Next of de Next Mini. Wat is jullie mening?
Ik hoop dat jullie me nog "even" verder willen helpen. Omdat jullie "mijn" probleem snappen en het exact benoemd hebben, voel ik me al een stuk beter. Nu het laatste stuk(je) nog...................
Groeten!
Hallo Lavenderlily,
Oké, de oude splitter (weer) gebruiken is een oplossing en de "actie" is bij u geslaagd. Welke aansluitkabel voor het modem hebt u gebruikt: ook de oude, of de (nieuwe) kabel die met het modem is meegeleverd ?
Groeten!
Omdat het om een tijdelijk wijziging van het geleverde aansluitmateriaal ging, is de handleiding hierop niet aangepast. Bij de POA-254 hoort inderdaad ook een ander type kabel (F/F i.p.v. IEC/F, welke bij de POA-01-B) wordt geleverd. De klantenservice moet wel degelijk de POA-01-B met bijpassende IEC/F-kabel kunnen leveren.
Naar mijn mening kun je de Mediabox XL het beste vervangen door een Mediabox Next. Dan hoeft er verder niets te worden aangepast en kun je de POA-254 blijven gebruiken.
inderdaad kiezen voor de next.
wat voor splitter zat er voorheen op de hoofdaansluiting? je kunt die namelijk terugplaatsen en daarop je xl en modem aansluiten
Ik heb de nieuwe kabel gebruikt. Althans van aansluiting naar modem. De oude vanuit modem naar mediabox .
Gio2903, de splitter van voorheen op de hoofdaansluiting is: POA-3IEC-NL.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...