1
Vraag
2
Reacties
maandagmorgen

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox XL offline

Hallo beste mensen,

Gisteren heb ik het modem "moeten" veranderen. Ik had een "oude" CISCO EPC. En voor de TV de Mediabox XL. 

Alles deed het prima: vaste internet (desktop), wifi, TV, internet TV, Mediabox XL! 

Ik heb nu een Connectbox. Ik ben niet technisch, maar het is me gelukt om bijna alles weer in bedrijf te krijgen: vaste internet (dekstop), wifi, TV, internet TV(!), MAAR niet de Mediabox XL. Dat wil zeggen: de mediabox is offline, i.c. "is niet verbonden met interactieve diensten"; foutcode -> CS9097. 

Ik heb al van alles geprobeerd, maar er verandert niks. Ik snap het ook niet! Hoezo offline? Ik snap ook niet hoe de verbinding is met internet. En nogmaals: ALLES DEED HET !

Ik heb geen internetkabel van de mediabox naar het modem. Ik heb de "gewone" ouderwetse TV-kabel. Die komt als het ware uit de muur. De contactdoos in de muur maakt met een (nieuwe!) coaxkabel verbinding met het modem. De TV-kabel gaat naar een splitter. Vandaaruit gaat een kabel naar de mediabox. (Andere kabels aan de splitter gaan naar TV's op de slaapkamers). Een HDMI-kabel verbindt de mediabox met de TV. Dat is het!

Gisteren, met het oude modem werkte -ook- de mediabox! En waarom nu niet? Hoe maakt de mediabox, als het goed gaat, verbinding met internet? Hoezo offline? Gaat het om wifi? Moet ik instellingen van de mediabox wijzigen omdat ik nu een nieuw modem heb? Hoe/waar moet dat? Stap-voor-stap?!

Nou, dat was het. Ben ik te helpen........................? Graag!       

Groeten!     

       

24 Reacties 24
maandagmorgen
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Lavenderlily, helder! Dankjewel. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt ook (tijdelijk) de POA-3IEC-NL weer in gebruik nemen.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Inderdaad tijdelijk die 3iec splitter plaatsen zodat je je xl kunt gebruiken. Als je de next binnen hebt de 254 plaatsen 🙂

maandagmorgen
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Tobiastheebe en Gio2903, jullie zijn HELDEN! Jullie "ontdekten" en wezen mij erop dat de Mediabox XL en de splitter POA-254 NIET samengaan. Lavenderlily gaf ook nog een goed zetje door zijn recente ervaring (actie) aan mij door te geven. Inmiddels is "alles" weer oké bij mij! Ik heb de vorige splitter (POA-3IEC-NL)  teruggeplaatst en de Mediabox XL werkt weer volledig; is weer online dus. Dank dank dank!

WAAROM meldt Ziggo zoiets als mij is overgekomen niet "gewoon" op de website?! Of zet het eventuele probleem mét de oplossing in een handleiding of in een bijlage of in een bijgaande brief! Ik heb de moed om naar Ziggo Community te gaan, maar anders............... Een "lijdensweg". Ik heb nu dagenlang chagrijn gehad.

Als het weer rustig is geworden in huis (ha ha), ga ik -op jullie advies- de Next vragen bij Ziggo.   

Nogmaals bedankt, kanjers! Groeten. 

P.S. Ziggo Community heeft zich wél weer bewezen.   

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

daar zijn we hier voor,

blij dat alles voor nu weer werkt 😄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic