Zebravink

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mediabox XL neemt geen series op. Uitsluitend losse programma's.

Waarom neemt mijn Mediabox XL geen (lange) series meer op? En wél losse programma's.

Ik heb de Mediabox XL, al teruggezet naar de fabrieks instellingen. Dat hielp niet.

Het Arris connect box log laat waarschuwingen zien, die wijzen op signaal onderbreking en een onstabiel netwerk. Ook was er een zeer korte onderbreking van het geluid van een TV zender. Is de oplossing een nieuwe Arris modem? Of is een Ubee 1318 ZG ( Non wifi) modem beter? Of is het echte probleem dat Ziggo zijn netwerk niet stabiel weet te krijgen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
20 Reacties 20
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7485Likes

Ik kan volgende regelen bij een Ziggo Medewerker

 

Media Box XL kan worden omgeruild voor de Media Box Next
(Het kan zijn bij dat eventuele kortingen komen te vervallen, dit is afhankelijk van de situatie)
en als je gegevens compleet in het profiel staan,
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

dan komt er een Ziggo medewerker binnen paar werk dagen het topic in en helpt je verder. Hiervoor hoef je niks te doen, dan alleen afwachten.

Voor je modem kan je misschien eerst dit even laten zien, dan kan een medewerker mee kijken voor dat ze een nieuw modem verzenden.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Zebravink,

Goed en begrijpelijk dat je even aan de bel trekt. Wat naar dat er zowel problemen zijn met de mediabox als modem! Fijn dat er daarom al met je is meegedacht. 

In je profiel zie ik nog geen gegevens staan, maar net als @Dave! ben ik daar wel benieuwd naar. Deel ook gerust de up- en downstreamwaardes van je modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74991Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Zebravink "Waarom neemt mijn Mediabox XL geen (lange) series meer op? En wél losse programma's."

 

Er zijn op dit moment een aantal series die niet als serie opgenomen worden, een foutje in de achtergrond wat ook hetzelfde is op de Next en de Next mini, die maken allemaal gebruik van hetzelfde achterliggende systeem.

 

"Of is het echte probleem dat Ziggo zijn netwerk niet stabiel weet te krijgen?"

 

Gelukkig wel, want anders zag je hier tig duizenden berichten over internet problemen bij Ziggo.

Vrijwel altijd is het een lokaal probleem binnen of buiten je woning.

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel Bert voor je heldere antwoord. Al verder lezend  vond ik anderen die er ook last van hadden/hebben. Volgens bloemen64, en @Mduijm, en @SRF
Is er een werkende oplossing.
Het gaat bij dit probleem van niet werkende serie opnamen, om een "software bug",
waar ook weinig mensen last van hebben.
Het probleem is waarschijnlijk een niet zichtbare serie opname in de administratie van de Next, in relatie met de Ziggo servers.
Dat zou na 09-08-2022 opgelost zijn, volgens @bloemen64
: "Het probleem zou opgelost moeten zijn. Het kan alleen nog voorkomen bij programma's die voor de oplosdatum: 09-08-2022 ingepland waren."
Bij mij is het probleem recent, (een paar weken terug), ontstaan.
Het heeft lang goed gewerkt. En ik heb sindsdien niets veranderd.

Als het inderdaad een software bug betreft, heeft monteurs bezoek, en/of het vervangen van mijn mediabox XL, en/of mijn Arris modem, geen zin.

Het feit dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van mijn mediabox XL, niet hielp, wijst daar ook op. Verder zijn alle aansluitingen, en kabels goed. Omdat het eerder lang goed heeft gewerkt.

Maar ik ben bereid om alle oplossingen te proberen.

 

 

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

 

Dank je wel voor je reactie Erik.

  •  

Al verder lezend  vond ik anderen die er ook last van hadden/hebben. Volgens bloemen64, en @Mduijm, en @SRF

Is er een werkende oplossing.
Het gaat bij dit probleem van niet werkende serie opnamen, om een "software bug",
waar ook weinig mensen last van hebben.
Het probleem is waarschijnlijk een niet zichtbare serie opname in de administratie van de Next, in relatie met de Ziggo servers.
Dat zou na 09-08-2022 opgelost zijn, volgens @bloemen64
: "Het probleem zou opgelost moeten zijn. Het kan alleen nog voorkomen bij programma's die voor de oplosdatum: 09-08-2022 ingepland waren."
Bij mij is het probleem recent, (een paar weken terug), ontstaan.
Het heeft lang goed gewerkt. En ik heb sindsdien niets veranderd.

Als het inderdaad een software bug betreft, heeft monteurs bezoek, en/of het vervangen van mijn mediabox XL, en/of mijn Arris modem, geen zin.

Het feit dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van mijn mediabox XL, niet hielp, wijst daar ook op. Verder zijn alle aansluitingen, en kabels goed. Omdat het eerder lang goed heeft gewerkt.

Maar ik ben bereid om alle oplossingen te proberen.

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Serieopname is niet te programmeren/ plannen (work... - Ziggo Community

 

Dank je wel Steefb voor het delen van de link. Daar ga ik de "workaround" proberen. En werd mij helder dat het waarschijnlijk om een "software bug" gaat. : "Die nu opgelost zou zijn. Ik betwijfel dat, omdat ik er een paar weken terug ook mee te maken heb gekregen. En dat vijf maanden ná de oplosdatum. Ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van mijn mediabox XL heeft niet geholpen.

Maar ik ben bereid om alle oplossingen te proberen.

 

 

 

 
 
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3090Likes

De software update moet voorkomen dat er nieuwe issues gemaakt worden. Er kunnen nog steeds fouten in de database zitten. De software lost geen oude issues op. Die moet je zelf met de workaround oplossen.

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste Steefb,

 

De work around van Condor1960, werkt voorlopig goed. Waarvoor beiden dank.

Serieopname is niet te programmeren/ plannen (work... - Ziggo Community

Ziggo klantenservice heeft het log van mijn modem (Arris) uitgelezen. En vond afwijkingen in het downstream signaal naar het modem.

De definitieve oplossing moet nu van Ziggo komen

Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

@Zebravink  schreef:

 

Ziggo klantenservice heeft het log van mijn modem (Arris) uitgelezen. En vond afwijkingen in het downstream signaal naar het modem.

De definitieve oplossing moet nu van Ziggo komen


De afwijkingen in de modem hebben geen invloed op het opnemen van programma's, misschien wel op afspelen (haperen, blokjes oid.)

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste bloemen64,

 

Dank je wel voor je heldere uitleg. Ik heb de work-around van Condor1960 toegepast, en deze werkt voorlopig goed.

 

De work around van Condor1960, werkt voorlopig goed. Waarvoor beiden dank.

Serieopname is niet te programmeren/ plannen (work... - Ziggo Community

Ziggo klantenservice heeft het log van mijn modem (Arris) uitgelezen. En vond afwijkingen in het downstream signaal naar het modem.

De definitieve oplossing moet nu van Ziggo komen

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste Dave!,

 

Dank je wel voor het meedenken. En de voorgestelde oplossing.

De work around van Condor1960, werkt voorlopig goed. Waarvoor dank.

Serieopname is niet te programmeren/ plannen (work... - Ziggo Community

Ziggo klantenservice heeft het log van mijn modem (Arris) uitgelezen. En vond afwijkingen in het downstream signaal naar het modem.

Gelet op ook andere problemen, moet de definitieve oplossing nu van Ziggo komen.

Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Wat er volgens mij fout gaat.

 

Stel: Je hebt vroeger ''the big bang theory'' opgenomen als serie opname. Netjes afleveringen verwijderd nadat ze bekeken zijn. Nooit de serie verwijderd. Er is overigens ook geen optie voor om te zien wat er nog aan serieopnames staan die niet (meer) in de gids staan. Maar ziggo ''onthoudt'' het wel.

 

Op een gegeven moment wil je ''the big bang theory'' weer opnemen, ziggo ''denkt'' nu, dit is al opgenomen en plant de serie niet in.

 

Nu komt de ''workaround'' van @condor, aangezien de ''the big bang theory'' nu wel weer in de gids staat, is de serie te verwijderen.

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Helder. Een toelichting in de EPG - De Elektronische Programma Gids - , lost dit probleem op.

Dank je wel.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7485Likes

Graag gedaan @Zebravink  onze @Steefb  weet de mysterieuze topic's wel goed te vinden, en ben blij dat dit door hem mede leden is opgelost. Ik (we) doen ons best een klant te helpen 😊

Zebravink
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel. Ook alle anderen mijn hartelijke dank.

Problemen zijn er om op te lossen.

OpaWim1

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb hetzelfde probleem, van alles geprobeerd maar niets helpt.

Wie heeft de expertise in huis om dit te verhelpen.

Bij voorbaat dank,

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74991Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 681Oplossingen
  • 2387Likes

Goedemiddag @OpaWim1 

 

We hebben helemaal niks meer van je vernomen ondank de tip van @Bert

Heb je daar wat aan gehad?

Uitgelicht topic