Dank je wel Bert voor je heldere antwoord. Al verder lezend vond ik anderen die er ook last van hadden/hebben. Volgens bloemen64, en @Mduijm, en @SRF
Is er een werkende oplossing.
Het gaat bij dit probleem van niet werkende serie opnamen, om een "software bug",
waar ook weinig mensen last van hebben.
Het probleem is waarschijnlijk een niet zichtbare serie opname in de administratie van de Next, in relatie met de Ziggo servers.
Dat zou na 09-08-2022 opgelost zijn, volgens @bloemen64
: "Het probleem zou opgelost moeten zijn. Het kan alleen nog voorkomen bij programma's die voor de oplosdatum: 09-08-2022 ingepland waren."
Bij mij is het probleem recent, (een paar weken terug), ontstaan.
Het heeft lang goed gewerkt. En ik heb sindsdien niets veranderd.
Als het inderdaad een software bug betreft, heeft monteurs bezoek, en/of het vervangen van mijn mediabox XL, en/of mijn Arris modem, geen zin.
Het feit dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van mijn mediabox XL, niet hielp, wijst daar ook op. Verder zijn alle aansluitingen, en kabels goed. Omdat het eerder lang goed heeft gewerkt.
Maar ik ben bereid om alle oplossingen te proberen.