ErikdeJeu

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL na update

Na de update van de Mediabox XL heb ik de nodige problemen:

- Het indrukken van de "DVR" toets op de afstandsbediening geeft regelmatig de boodschap dat er geen opnames zijn. Na diverse (of vele) malen eruit gaan en opnieuw werkt het ineens wel.

- Opgenomen films beginnen regelmatig enkel minuten na het begin. Met de hand terugspoelen en je kan vanaf het begin kijken.

- Als je een opgenomen programma onderbreek en je wilt bv de volgende dag verder kijken, begint hij niet op het punt waar je bent gestopt maar regelmatig een half uur of soms een uur eerder. Met de hand dan doorspoelen tot waar je bent gebleven (moet je wel onthouden of opschrijven). Dit uiteraard met de optie "verder kijken".

- aan het einde van ket kijken naar een opgenomen programma is deze regelmatig niet op een normale manier te stoppen en weg te gooien. Wederom de boodschap dat er geen opnames zijn. Diverse keren "DVR" weer gebruiken (zie 1ste punt) en dan kan je de opname verwijderen.

 

Zo zijn er nog enkele kleine onvolkomenheden.

 

Alles bij elkaar is de update geen succes en zou ik graag terug willen naar het opnemen op de box zelf. Tot nu toe geen voordelen gezien van de update behalve dat je meer capaciteit hebt op op te nemen, maar dat was voor mij al voldoende op de Mediabox zelf.

 

Ik hoop dat er snel een update komt die de diverse fouten corrigeert.

 

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Alles bij elkaar is de update geen succes en zou ik graag terug willen naar het opnemen op de box zelf."

 

Dat gaat nooit meer gebeuren.

Het slacht reageren of info niet laten zien, komt niet vaak voor op dit forum.

Ik vermoed dat de Mediabox XL niet goed de Ziggo servers kan bereiken en daardoor de reactie niet altijd aankomt.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

ErikdeJeu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er is nog niet zo lang geleden een monteur van Ziggo geweest die wat kabels en stekkers heeft vervangen. Hij heeft alles doorgemeten en het zou goed moeten zijn. Hierna is er niets meer gewijzigd.

De Ziggo kabel komt binnen in de meterkast. Hierop zit een splitter met de ene draad naar het modem en de andere naar de contactdoos in de muur bij de televisie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, zonder verdere informatie om zaken uit te sluiten, kan ik geen advies geven.

Veel succes verder gewenst.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ErikdeJeu

Jammer dat je na de update tegen wat problemen aanloopt! Het gaat duidelijk niet helemaal lekker met de opnames. Dat duidt erop dat er iets niet helemaal lekker gaat met de verbinding op de box.

 

De update is niet terug te draaien. We willen graag met je uitzoeken waar het mis gaat. Naast je uitleg zou een foto daarbij helpen, we zien die graag tegemoet. 

ErikdeJeu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op de foto zie je rechts de splitter voor internet en tv. De zwarte gaat naar een tweede splitter: witte kabel naar TV in de woonkamer (met de Mediabox XL) en de grijze kabel naar de TV in de slaapkamer (met een CI+ module). Beide kabels lopen in buizen door de muren naar wandcontactdozen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb het vermoeden dat de mediabox XL op de één of andere manier niet goed het signaal bij Ziggo krijgt of het signaal net niet goed binnenkomt in je Mediabox XL.

Hoeveel meter coax kabel heb je in je huis?

Mijn ervaring is dat er met een splitter na een splitter en nog eens 20-30 meter kabel in huis een coax versterker nodig is.

Zoiets als dit: Coax signaalversterker | Ziggo

 

1111.png

ErikdeJeu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt. De kabel vanaf de splitter naar de woonkamer is ongeveer 8 meter en naar de slaapkamer ongeveer 5 meter. Zou volgens mij geen probleem mogen zijn.

Trouwens voor de update heb ik geen televisieproblemen gehad.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zitten op die wandcontactdozen ook nog splitters?

ErikdeJeu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee. Een standaard kabel naar de Mediabox XL in de woonkamer en in de slaapkamer een standaard kabel naar de televisie (CI+).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Byzonder de "DVR" hoort niet te werken, sinds we terugkijk rechten reserveren in de cloud. Er zijn inderdaad geen opnames meer fysiek op de schijf van de MBXL die melding klopt dan ook. Wat je beschrijft klinkt als een bug.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

8 meter en 5 meter op zich hoeven geen probleem te zijn, maar er zitten al 2 splitters voor en dan ben je al 7 dB aan weerstand kwijt en 1,5 bij een wandcontactdoos en 1 dB voor je kabel, dan zit je al op dik 9 dB.

Iedere 3 dB is een halvering van je signaal, dus je houd al niet veel meer over aan het einde.

Maar ook vanuit de Mediabox XL naar Ziggo is er dezelfde weerstand en kan de mediabox XL maar moeilijk de Ziggo servers bereiken.

 

Ziggo garandeert het signaal tot 10 meter coax kabel.

 

Een Ziggo moderator kan in je Mediabox XL kijken en zien wat de signaalwaarden zijn, mits ze de mediabox XL kunnen bereiken door de flinke weerstand.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi.  schreef:

Byzonder de "DVR" hoort niet te werken, sinds we terugkijk rechten reserveren in de cloud. Er zijn inderdaad geen opnames meer fysiek op de schijf van de MBXL die melding klopt dan ook. Wat je beschrijft klinkt als een bug.


@RoWi. De DVR knop laten de Opnames in de cloud zien.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke opnames oh wacht de terugkijk reserveringen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi.  schreef:

Welke opnames oh wacht de terugkijk reserveringen. 


@RoWi. dat is natuurlijk wel opgenomen, anders kan niemand het terugkijken.😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi.  schreef:

Welke opnames oh wacht de terugkijk reserveringen. 


@RoWi. dat is natuurlijk wel opgenomen, anders kan niemand het terugkijken.😉


Tja, dat is mijn gebrek wellicht, bij een digitale kopie in de cloud is er simpelweg geen sprake van opname's zoals we dat kennen van vhs of harddisks. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Een harddisk is ook al een digitale kopie, want alles wordt opgeslagen met eentjes en nulletjes.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Een harddisk is ook al een digitale kopie, want alles wordt opgeslagen met eentjes en nulletjes.


Klopt, echter deze start je deze zelf middels een opname knop. Dat is simpelweg het grote verschil we maken zelf geen opname's we reserveren uitgebreide terugkijk rechten. De enige reden dat de term opnames wordt gebruikt is voor het gemak. 

ErikdeJeu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert bedankt voor je antwoorden. Ik begrijp dat je eigenlijk altijd een versterker nodig hebt als je 2 televisies aan wilt sluit, aangezien je dan altijd 2 splitters hebt (tv-internet en daarna tv-tv).

Het verbaast mij echter dat ik geen problemen heb gehad voor de update. Dat betekent dus dat Ziggo je door de update verplicht om een versterker aan te schaffen. Dat lijkt mij een kwalijke zaak.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de update zal je mogelijk minder gebruik hebben gemaakt van de on demand functie's opname's waren lokaal. Nu ben je veel meer afhankelijk van een goed retour signaal vanwege de ingebouwde modem die nodig is voor toegang tot het cloud systeem.

Uitgelicht topic