Ron S

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL maakt lawaai

Mijn mediabox XL maakt lawaai, zal de ventilator wel zijn.
Is deel van mijn pakket Internet start en TV compleet

Nu lees ik dat bij omruil je dan naar een mediabox NEXT of NEXT-Mini gaat.

 

Vraag 1: Ik zou het liefst voor een mini kiezen, dit vanwege de beschikbare ruimte..
Ik vraag mij af: is functionaliteit van NEXT en NEXT Mini identiek? Ik bedoel zaken als  bedienings-menu, programmagids/EPG, aantal zenders, apps

Vraag 2 is het verschil alleen het aantal en soort poorten?

Vraag 3: heb je daar dan ook een nieuw modem voor nodig? Ik heb nu een UBEE (wss EVW3226)

Vraag 4: Next Mini is aangesloten met RJ45, maar werkt deze ook op WIFI?

Vraag 5: bij overgang naar een andere mediabox, blijven dan de bestaande opnames (in de cloud) beschikbaar via de nieuwe mediabox?

Vraag 6: kan je met een NEXT-Mini ook digitaal radiosignaal doorgeven naar TV en/of audio?

Vraag 7: kan ik ook ipv een mediabox , alleen een CI+ aanvragen? Of heb je altijd minstens 1 mediabox nodig?

 

Alvast bedankt voor tips en antwoorden

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een oud modem wat ook omgeruild zal worden.

Ook krijg je een splitter en nieuwe passende kabel, want het modem moet op de splitter aangesloten worden en de huidige stekker in de wandcontactdoos moet ook in de splitter.

 

Dit soort stekkers kunnen storingen veroorzaken, omdat ze niet afgeschermd zijn tegen 4G / 5G / Digitenne en allerlei andere zenders en hun signalen op het coax netwerk zetten met allerlei mogelijke storingen tot gevolg.

Dit is voor jezelf, Ziggo is verantwoordelijk voor de 1e plaats met de 1e splitter en 1e korte kabels.

Vervang ze met een afgeschermde stekker.

 

Bert_0-1664485411614.png

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

 

Geef ook even aan of je een Next of Next mini wilt hebben.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Ron S welkom op de Ziggo Community en dank voor je interesse!

Alle technische antwoorden zijn al gegeven, dus kan ik mooi aan de slag met de aanpassing van je pakket. Dat regel ik en daar krijg je een keurige bevestiging van, plus alle informatie over je oude mediabox enz. 

Nu kan ik dit systeem niet alles tegelijk doorvoeren, zoals het er direct achteraan verzenden van de andere splitters en kabels. Mijn vriendelijke advies is om de Next Mini aan te sluiten volgens de handleiding. Is alles daarmee opgelost, dan top. Ervaar je nog kuren, dan regelen we vers aansluitmateriaal voor je. Veel plezier met je nieuwe spullen! 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1. Functionaliteit is hetzelfde.

2. De Next mini heeft alleen een HDMI uitgang.

 

3. Je kunt sowieso een nieuw modem krijgen met meer wifi mogelijkheden.

Vrijwel zeker heb je ook hedendaagse nieuwe aansluitmaterialen nodig.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kan gekeken worden welke materialen er gratis opgestuurd moeten worden of dat zelfs een gratis monteur nodig is om de 1e aansluiting hedendaags te maken.

 

4. Als je een zeer stabiele wifi in huis hebt, kan de Next mini via de wifi werken.

5. Alles staat in de cloud en is beschikbaar in een Next (mini).

6. Nee, er zit ook geen audio en optische uitgang op wat wel op de Next zit.

7. Dat kan, maar dan heb je geen toegang tot opnemen en replay, geen apps zoals op de Next (mini) en alleen in oud-Ziggo gebied toegang tot Movies en Series.

Ron S
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,

al bedankt voor de eerste feedback.

 

Gevraagde foto's bijgevoegd.

 

Mijn aansluiting is aangelegd door Ziggo in 2011.

Ik gebruik (naar tevredenheid) een wat oudere wifi booster sinds  ongeveer 2016, zie foto.

Modem is een UBEE EVW3200, in gebruik vanaf 2011

Ron S
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

per ongeluk verkeerde foto uploaded, hieronder nogmaals de wifi booster

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een oud modem wat ook omgeruild zal worden.

Ook krijg je een splitter en nieuwe passende kabel, want het modem moet op de splitter aangesloten worden en de huidige stekker in de wandcontactdoos moet ook in de splitter.

 

Dit soort stekkers kunnen storingen veroorzaken, omdat ze niet afgeschermd zijn tegen 4G / 5G / Digitenne en allerlei andere zenders en hun signalen op het coax netwerk zetten met allerlei mogelijke storingen tot gevolg.

Dit is voor jezelf, Ziggo is verantwoordelijk voor de 1e plaats met de 1e splitter en 1e korte kabels.

Vervang ze met een afgeschermde stekker.

 

Bert_0-1664485411614.png

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

 

Geef ook even aan of je een Next of Next mini wilt hebben.

Ron S
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Bert,

 

dank voor de antwoorden.

 

Ik wil graag de mediabox XL dan laten vervangen door NEXT Mini

Ron S
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

daarmee vervalt dan ook de door jou opgemerkte laagwaardige coax stekker:)

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Ron S welkom op de Ziggo Community en dank voor je interesse!

Alle technische antwoorden zijn al gegeven, dus kan ik mooi aan de slag met de aanpassing van je pakket. Dat regel ik en daar krijg je een keurige bevestiging van, plus alle informatie over je oude mediabox enz. 

Nu kan ik dit systeem niet alles tegelijk doorvoeren, zoals het er direct achteraan verzenden van de andere splitters en kabels. Mijn vriendelijke advies is om de Next Mini aan te sluiten volgens de handleiding. Is alles daarmee opgelost, dan top. Ervaar je nog kuren, dan regelen we vers aansluitmateriaal voor je. Veel plezier met je nieuwe spullen! 

Ron S
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jacob,

 

1) kan je me nog toelichten wat je bedoeld met äampassing van het pakket"?

2) wat wordt er nu opgestuurd: een media box Next mini en een modem?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Ron S jazeker!

1) dat je een nieuwe mediabox krijgt. 
2) vooralsnog alleen de mediabox Next Mini én een nieuw modem. 

Het proces rond het versturen van een nieuw modem gaat even apart van het versturen van je mediabox, dus verwacht aub twee losse pakketten. Als daarmee de genoemde kuren nog bestaan, kunnen we nog extra materiaal nasturen als een andere splitter en coaxkabel.

Ron S
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jacob,

 

nog even een vraag nav een bevestigingsemail die ik daarnet  kreeg: 

in mail wordt aangegeven  "mijn abonnement met ingang 1/10 2022" en dat ik Eur 19.95 kosten krijg voor de omruil.

 

1) ik neem aan dat mijn ingangsdatum abonnement door deze omruilactie NIET wijzigt, ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Ziggo en wil dat graag als zodanig wel in de Ziggo administratie houden.

 

pakket.jpg*

 

2) ik had begrepen dat omruil van mediabox vanwege technische reden geen kosten met zich mee zou brengen. Nu is dit bedrag mij geen halszaak, maar kan die euro 19.95 vervallen?*

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Ron. 

 

In de bevestiging staat dat over de looptijd van je abonnement het volgende: 

 

Dus geen nieuw jaarcontract 🙂


De eenmalige kosten hadden bij deze aanvraag inderdaad verwijderd moeten worden. Foutje! Ik maak een vergoeding van 19,95 aan, zodat op de komende factuur zowel de kosten als de vergoeding staan en dat deze dus tegen elkaar weggestreept worden :-). 

 

Ron S
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Lycke,

 

bedankt voor de reactie, alles helder nu.

 

Uitgelicht topic