BBotje
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL maakt lawaai graag een oplossing

Hallo,

 

Ik ben net overgestapt van KPN en merk dat de vandaag geinstalleerde Mediabox XL veel lawaai maakt. Het is echt super storend. Hij staat al in ecostand en tikken tegen de ventilator helpt tijdelijk, in de zin dat hij dan zachter suist, maar het lijkt me toch onzinnig om dit van tijd tot tijd te moeten doen en dan nog vind ik de ventilator erg rumoerig. Ik wilde reageren op vergelijkbare topics maar dat kon niet, dus dan maar zo. 

Graag zou ik hem omruilen voor een nieuw model die dit probleem niet heeft. 

Wie kan mij verder helpen?

 

Alvast bedankt,

 

 

Boaz

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BBotje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik houd je graag op de hoogte! Mocht de nieuwe even goed of toch nog lawaaiiger zijn, kan ik dan de nieuwste retourneren ipv de huidige?

 


Bedankt

Bekijk in context

11 Reacties 11
BBotje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wat mij betreft zou ik ook het abonnement willen wijzigen naar eentje waarbij ik hem in kan ruilen tegen de Mediabox Next. In dat geval hoor ik graag wat de meerprijs is per maand tov complete. 

Want dit geluid is echt verschrikkelijk irritant en stopt ook niet.

 

 

Steefb
Expert
Expert
  • 8398Reacties
  • 1491Oplossingen
  • 2406Likes

Je zou kunnen proberen de schroefjes van de ventilator iets losser (1/8 1/4 slag?) te draaien. Als ik het goed heb zit het aan de zijkant , de box hoeft hiervoor niet open.

Vast draaien is ook een optie .

BBotje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steefb dit is voor mij geen oplossing omdat het te specialistisch is. Ik wil een goed werkende box zonder geluidsoverlast. Dus ofwel een nieuwe ongebruikte ofwel een upgrade met bijbetalen voor een Next als die geen lawaai problemen kent. 

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 42512Reacties
  • 2450Oplossingen
  • 8976Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1239Reacties
  • 151Oplossingen
  • 203Likes

Hi @BBotje! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst!

 

Bijzonder vervelend dat je Mediabox XL zo'n lawaai produceert. Dat de box geluid maakt kunnen we niet omheen, maar het hoort niet als storend ervaren te worden. Goed dat je daarom een eigen topic bent gestart hier!

Ik wil je met alle liefde kosteloos een vervangende Mediabox XL toesturen. Update daarom je profiel met zowel je postcode als huisnummer zodat ik dit direct in orde kan maken. Je ontvangt de nieuwe box dan binnen 3 tot 5 werkdagen. Je huidige box vragen we dan retour (kosteloos), instructies daarvoor volgen nog per mail.

 

Dank alvast!

BBotje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik Sz, ik heb e.e.a. ge update dus je zou de gegevens nu moeten kunnen zien. 

Mocht het geen verschil maken, wat dan? Kan ik dan upgraden met een ander abonnement naar de Next? Of kan ik op een wachtlijst komen voor een (toekomstig) stiller exemplaar.

 

Ik heb nog nooit zo’n snel verhit apparaat gezien, menig laptop zou op dit tempo niet lang meegaan of smelten. En dan ook nog zo’n slechte ventilatie, bizar rumoerig. Heel jammer. 

 

Bedankt voor je hulp hoor, maar samen met het misgaan met de Overstapservice en nu dit weer, is dit een bijzonder slechte start. 


Werkt Ziggo nog aan een oplossing hiervoor? Want op internet fora regent het klachten hierover.

 

Blij dat je vlot reageert in ieder geval.

 

Vr.gr.

 

 

Boaz

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1239Reacties
  • 151Oplossingen
  • 203Likes

Top, dankjewel! Een vervangende mediabox komt je kant zo snel als mogelijk op. Laten we hopen dat die beter presteert en minder lawaai produceert. Wat sowieso van belang is, is om de box niet te plaatsen in een gesloten kast of televisiemeubel. De mediabox heeft dan niet voldoende ruimte om goed te ventileren wat zorgt voor problemen.

 

Een Mediabox Next is overigens alleen verkrijgbaar bij ons TV Max abonnement. Gezien jij TV Complete bij ons afneemt zou dat betekenen dat je abonnement een upgrade moet ondergaan. 

 

Verder spijt het mij dat er sprake is van zo'n valse start... Ik snap dat je wat sceptisch bent over het vervolg van je abonnement bij ons nadat het eerder ook al fout ging met de overstapservice. Houd ons op de hoogte zou ik zeggen, we helpen graag!

 

BBotje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik houd je graag op de hoogte! Mocht de nieuwe even goed of toch nog lawaaiiger zijn, kan ik dan de nieuwste retourneren ipv de huidige?

 


Bedankt

Bekijk in context

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1979Reacties
  • 305Oplossingen
  • 295Likes

Top, dan wachten we je berichtje even af 🙂
Wel komt de nieuwe box sowieso actief te staan, dit gebeurt dan ten koste van de huidige.
Die huidige box wordt dan letterlijk gedeactiveerd.


Het makkelijkst is daarom om de huidige box terug te sturen.
Al kunnen we de huidige box - als de nieuwe box onverhoopt nog lawaaiiger is- ook weer activeren ten koste van de nieuwe 🙂
 

BBotje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik. Ik heb de nieuwe Mediabox ontvangen, was sceptisch over het eventuele resultaat, maar... het scheelt echt! Deze is veel stiller vreemd genoeg. Dus bedankt

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1979Reacties
  • 305Oplossingen
  • 295Likes

Heel graag gedaan! Fijn dat deze nieuwe daadwerkelijk stiller is 🙂

Uitgelicht topic