1
Vraag
2
Reageer en help mee
waliz

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL langzaam

Ik ga m terugsturen. Met of zonder upgrade het is een ontzettend langzaam apparaat, met hoog energieverbruik en maandkosten.

Het gebruik van netflix en videoland is matig, de beeldkwaliteit daarvan is ook ondermaats.

Als ik mijn abonnement bijwerk naar internet & tv start, kan ik m weer terugsturen, mijn tv werkt met module en het kaartje tenslotte ook.

Het enige jammere is dat ik wel via de tvgids vaak het nieuws en sport kijk. Direct op de smart tv gaat dat niet  beter, maar het was al niet echt goed. Ook die tv gids werkt te langzaam.

13 Reacties 13
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9807Posts
  • 582Oplossingen
  • 2691Likes

als je het tv pakket aanpas naar tv start kun je de mediabox xl ruilen voor een ci module 

houd er wel rekening mee dat interactieve tv via een ci module alleen in het oud ziggo gebied werkt

de mediabox xl heeft een ingebouwde elektronische smartcard dus die smartcard over zetten in een ci module gaat niet werken

zou je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) kunnen maken en van de splitter versterker

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19302Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7363Likes

Goedemorgen @waliz en welkom op de Community, 

Ontzettend vervelend dat de Ziggo Mediabox XL niet lekker werkt! Ik begrijp uit je verhaal dat de Mediabox XL niet snel reageert. 
Heb je al de fabrieksinstellingen al uitgevoerd op de Mediabox XL? Controleer daarna nog eens op het apparaat nog zo traag reageert. 
Laat onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn. 

waliz
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Paul,

Dank voor je suggestie. Ik heb de instructie uitgevoerd. Wat meteen opvalt is dat de tv sneller zapt naar het volgende kanaal.

Echter de tvgids laat nog steeds heel, heel langzaam EN ik zie daar nog steeds het oude menu-scherm zonder de beelden en niet het nieuwe.

W.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @waliz,

Fijn dat het zappen nu een stuk sneller gaat dan voorheen, dat is positief nieuws! Het klopt verder dat het oude menu-scherm nog naar voren komt op je mediabox. Dit omdat je mediabox de update voor de nieuwe software nog niet heeft gehad. De uitrol van deze nieuwe software is inmiddels gestart en de komende maanden zullen we alle mediaboxen upgraden zodat ze over de nieuwe software beschikken. Dit moet de algemene prestaties van je mediabox ook ten goede komen! 

ERIC.THEUWS

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Media BOX X, Type SMT G7 401, is veelte langzaam, met name de TV gids is niet te bekijken. Beetje moedeloos van geworden…..

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9807Posts
  • 582Oplossingen
  • 2691Likes
ERIC.THEUWS wrote:

Media BOX X, Type SMT G7 401, is veelte langzaam, met name de TV gids is niet te bekijken. Beetje moedeloos van geworden…..

heb je hem al terug gezet naar de fabrieksinstellingen?

zit er misschien een utp kabel in?

ERIC.THEUWS

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja eigenlijk alles al geprobeerd. Fabrieksinstellingen al meerdere malen zelfs. UTP kabel ehh, hoe herken ik die? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9807Posts
  • 582Oplossingen
  • 2691Likes
ERIC.THEUWS wrote:

Ja eigenlijk alles al geprobeerd. Fabrieksinstellingen al meerdere malen zelfs. UTP kabel ehh, hoe herken ik die? 

maak eens een foto van de achterkant van de mediabox xl waar de aansluitingen zitten zo dat kan zien hoe die is aangesloten dan kan ik meteen zien of er een utp kabel in zit

maar dan ook maar gelijk even een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

waliz
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ok Erik, het is dus iets beter maar nog steeds niet best. Deze box is een stap terug in de tijd. Het was beter om gewoon direct op mijn tv te zappen, en films via internet te kijken. Ipv  eerst die mediabox opstarten en dan twee apparaten bedienen om tv te kijken. Super onhandig, en het werkt slecht. Dan heb ik het nog niet eens over de netflix app. Omdat ik ook een beamer heb voor films en voetbal, ben ik gedwongen om dit ondermaatse, energie verslindende, trage apparaat in gebruik te hebben.

Ik las ook dat ik nu ineens 2 euro per maand moet gaan betalen als ik de irdeto adapter weer terug wil. Morgen even bellen, doorgaans is de klantenservice begrijpend en coulant. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in deze lompe oplossing en de kosten.

W

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9807Posts
  • 582Oplossingen
  • 2691Likes
waliz wrote:

Ok Erik, het is dus iets beter maar nog steeds niet best. Deze box is een stap terug in de tijd. Het was beter om gewoon direct op mijn tv te zappen, en films via internet te kijken. Ipv  eerst die mediabox opstarten en dan twee apparaten bedienen om tv te kijken. Super onhandig, en het werkt slecht. Dan heb ik het nog niet eens over de netflix app. Omdat ik ook een beamer heb voor films en voetbal, ben ik gedwongen om dit ondermaatse, energie verslindende, trage apparaat in gebruik te hebben.

Ik las ook dat ik nu ineens 2 euro per maand moet gaan betalen als ik de irdeto adapter weer terug wil. Morgen even bellen, doorgaans is de klantenservice begrijpend en coulant. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in deze lompe oplossing en de kosten.

W

extra ci module kost al jaren 2 euro mer maand

vroeger kon je wel zelf een smartcard en di module aanschaffen losse smartcards woorden niet meer geactiveerd

had je een eigen gekochte smartcard en ci module ?

ERIC.THEUWS

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga ernaar kijken

ERIC.THEUWS

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er zit geen UTP kabel in, alleen een COAX en een HDMI richting de TV. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9807Posts
  • 582Oplossingen
  • 2691Likes
ERIC.THEUWS wrote:

Er zit geen UTP kabel in, alleen een COAX en een HDMI richting de TV. 

prima 

heb je de box al eens terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen?

en zou je eens een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker kunnen maken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic