Kamalubo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL kosteloos omwisselen voor de Mediabox Next?

Kan je de horizon box gratis omzetten naar een next box

 

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De next hoort bij de max en giga pakketten .

Mediabox Next - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Kamalubo, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! De Mediabox Next wordt bij TV Max Next in bruikleen geleverd. Je zult hiervoor je huidige abonnement dus moeten wijzigen naar het TV Max Next pakket als je gebruik wilt maken van de Mediabox Next. Zoals @Steefb al aangaf. In de meeste gevallen wordt bij de wijziging van het pakket eenmalig €19,95 in rekening gebracht voor het activeren en verzenden van de nieuwe apparatuur.  Het antwoord op je vraag of je de Mediabox XL gratis kunt omwisselen voor een Mediabox Next is dus feitelijk nee. 

Wat betreft de Mediabox XL hiervoor wordt momenteel software uitgerold waardoor deze een gelijkwaardige werking krijgt als de Mediabox Next. Meer informatie hierover kun je op deze pagina vinden. 

Dinand21

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik mijn gehuurde Horizon box omzetten naar de Next?

Moet ik dat via de klantenservice 1200 doen of kan dat in Mijn Ziggo? Op Mijn Ziggo heb ik dit niet kunnen vinden.

Ik wil geen nieuw abonnement afsluiten en één jaar verlengen (ik heb al het complete pakket), maar slechts de Horizon box omruilen naar de Next om eindelijk van de optimale kijkervaring in UHD gebruik te kunnen maken.

Ik zie dat voor nieuwe klanten voor het complete pakket de next nu beschikbaar is. Geen aansluitkosten, bol cadeaubon van €50 en 6 maanden korting op het abonnement t.w.v. €357.

Hoe regel ik de overstap naar de Next, en wat zijn de financiële consequenties voor een bestaande Ziggo klant (al 30 jaar) bij deze box wisseling?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Dinand21 Dat is nu nog niet mogelijk, wanneer wel?

Wie het weet mag het zeggen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

@Dinand21 er loopt een topic waarbij een belletje met de klantenservice genoeg was, wel iets meer maand lasten en administratie kosten.

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Schandalige-activatiekosten-van-19-95/m-p/805300#M10744

 

Ps. Voor die optimale UHD ervaring zou ik geen Next nemen, dat doet elke UHD TV zelf beter. Dat is puur persoonlijk.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is zover ik weet niet mogelijk 

misschien dat je de klantenservice kan bellen of wachten op een moderator kijken wat ze voor je kunnen doen

Dinand21

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik had het topic schandalige activatiekosten ook gezien. Ik weet, dat mijn 4K tv zelf veel beter in staat is up te scalen naar UHD dan een mediabox, die dit voor alle merken tv’s moet regelen. Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat providers als Ziggo, KPN en bijvoorbeeld ook tijdschriften voor abonnementen van allerlei acties hebben om nieuwe klanten te werven, maar als je een keer klant bent totaal niets meer voor je als (trouwe) klant willen doen. Het schijnt een gewoonte te zijn om jaarlijks te bellen met de retentie afdeling als je jaarabonnement is afgelopen en te dreigen dat je overstapt naar een ander en dan weer te gaan bedelen voor weer een korting voor het komende jaarabonnement. Waarom worden trouwe klanten nu niet door Ziggo gekoesterd, door ze per mail ook af en toe te laten profiteren van een voordeelactie, die in ruimere mate ook aan nieuwe klanten, vaak provider hoppers, worden voorgeschoteld?

Ik ben benieuwd of een moderator hier nog op reageert.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Dinand21

Voor het wijzigen van een mediabox XL naar een Next heb je sowieso een ander abonnement nodig. Onze mediabox Next wordt alleen geleverd in onze speciale Next abonnementen. Met zo`n aanpassing ga je een éénjarig jaarcontract aan. 

Ik begrijp je vraag wel over de activatiekosten. Bij het wijzigen naar de Next bieden we altijd installatiegarantie via een monteur. Je hebt acht weken lang de mogelijkheid om de monteur te laten komen, zonder extra kosten. Daarnaast worden grote pakketten verstuurd met de pakketdienst. Via de activatiekosten deel je een beetje mee in de kosten hiervan. 

Uiteraard waarderen wij alle vaste en bestaande klanten. We proberen ook regelmatig leuke acties voor bestaande klanten beschikbaar te stellen. Het is mogelijk dat deze acties niet aansloten op je persoonlijk abonnement of bij je wensen. Vaste klanten worden vaak op basis van hun abonnement gekoppeld aan een direct mailing en krijgen dan een persoonlijk aanbod. Deze communiceren we altijd via onze nieuwsbrieven. Ontvang je deze nog niet? Meld je dan snel aan via je eigen MijnZiggo account. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Ps. Voor die optimale UHD ervaring zou ik geen Next nemen, dat doet elke UHD TV zelf beter. Dat is puur persoonlijk."

 

"dat doet elke UHD TV zelf beter."

Weet je dat zeker? Heb je dat zelf gezien met de Next en verschillende TV's?

Uitgelicht topic