1
Vraag
2
Reacties
Hanzepans

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL kan geen programma's opnemen

Sinds kort heb ik mijn "oud" 3 in 1 plus abonnement gewijzigd in een 3 in 1 compleet abonnement. Hierbij heb ik de mediabox XL ontvangen. Alles functioneert, maar ik kan geen programma's opnemen. Met de mediabox XL zou dit wel moeten kunnen. Ik krijg  bij alle zenders de melding:  Deze zender kan niet worden opgenomen. 

Bij mijn abonnement gegevens staat TV standaard. Dit terwijl ik een 3 in 1 compleet abonnement heb. Ligt het hieraan, dat ik niets kan opnemen, of is het wat anders?

Gr.
Hanzepans

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Hanzepans Welkom op de Ziggo Community,
 

Top dat je jouw abonnement geüpdatet hebt!
Uiteraard moet er dan wel duidelijkheid ontstaan over hoe het nou precies in elkaar steekt met de abonnementen en welke opties je nou wel en niet hoort te hebben. 

Bij een Alles-in-1 Plus abonnement maak je nog gebruik van een eigen mediabox.
We weten allemaal hoe dat ging: Je kocht een Mediabox en kon de smartcard bij ons laten registeren. Je betaalde voor Kabel TV met een digitale activatie. Er werd geen onderscheid gemaakt in welke opties de box had.

Dit tv abonnement is qua prijs exact het zelfde als TV Start. Bij TV Start krijg je tegenwoordig een Mediabox XL, maar is de opnamefunctie uitgeschakeld. Wil je kunnen opnemen, zal je hiervoor TV Complete af moeten nemen. 

In jouw geval is het abonnement enkel overgezet op het nieuwe portfolio. Het klopt dus ook dat Je niet kunt opnemen met de nieuwe box. Gelukkig heb je inmiddels contact met ons hierover gehad en is alles geregeld.

Mocht je nog onduidelijkheden hebben, dan hoor ik het graag 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vermoedelijk is er administratief het één en ander nog niet goed verwerkt.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een Mediabox XL wil nog niet zeggen dat programma's kunnen worden opgenomen Heb je Alles-in-1 Complete of Alles-in-1 Start?

 

Alles-in-1 pakket - Vergelijk Internet TV & Bellen | Ziggo

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

Een Mediabox XL wil nog niet zeggen dat programma's kunnen worden opgenomen Heb je Alles-in-1 Complete of Alles-in-1 Start?

 

Alles-in-1 pakket - Vergelijk Internet TV & Bellen | Ziggo


De topic starter geeft aan Compleet af te nemen, naar ik aan neem ook TV Compleet.

Nu weet ik niet wat het plus abonnement in hield, het zal misgaan bij het omzetten naar het nieuwe Next/MBXL platform.

Hanzepans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles-in-1 Compleet. Maar bij televisie staat "TV standaard"

Hanzepans
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Plus was het oude Alles-in-Een. Nu heet het Alles-in-Een Compleet. Hou echter hetzelfde in. Heb het abonnement gewijzigd om de mediabox XL te krijgen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt, dat zien TV Start en TV Max klanten ook. Dat staat los van opnemen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Hanzepans Welkom op de Ziggo Community,
 

Top dat je jouw abonnement geüpdatet hebt!
Uiteraard moet er dan wel duidelijkheid ontstaan over hoe het nou precies in elkaar steekt met de abonnementen en welke opties je nou wel en niet hoort te hebben. 

Bij een Alles-in-1 Plus abonnement maak je nog gebruik van een eigen mediabox.
We weten allemaal hoe dat ging: Je kocht een Mediabox en kon de smartcard bij ons laten registeren. Je betaalde voor Kabel TV met een digitale activatie. Er werd geen onderscheid gemaakt in welke opties de box had.

Dit tv abonnement is qua prijs exact het zelfde als TV Start. Bij TV Start krijg je tegenwoordig een Mediabox XL, maar is de opnamefunctie uitgeschakeld. Wil je kunnen opnemen, zal je hiervoor TV Complete af moeten nemen. 

In jouw geval is het abonnement enkel overgezet op het nieuwe portfolio. Het klopt dus ook dat Je niet kunt opnemen met de nieuwe box. Gelukkig heb je inmiddels contact met ons hierover gehad en is alles geregeld.

Mocht je nog onduidelijkheden hebben, dan hoor ik het graag 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De term Compleet sloeg dus niet op het TV deel, dit is dus gewoon TV Start en internet Compleet aangevuld met telefonie. Niet het volledige Compleet pakket, dat verklaart het een en ander.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic