HilH

Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mediabox XL in standby gaat vanzelf aan

Mijn mediabox gaat steeds vanzelf aan.  Als ik mijn tv aanzet dan kan ik gelijk tv kijken. Dat klinkt wat gek zo, maar anders moet ik een paar minuten wachten voordat ik tv kan kijken omdat ik hem heb ingesteld op eco modus.

 

Als ik 's morgens de huiskamer inkom dan hoor ik het al en tussendoor hoor ik hem ook regelmatig.

 

- Mediabox XL

- Eco modus

- Standby tijd: 4 uur

 

Ik heb hem al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft bestaan.

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@HilH Allereerst mijn excuses dat je erg lang op een reactie hebt moeten wachten. Het is momenteel erg druk.. Ik ben achter de schermen gedoken voor wat betreft jouw abonnement. Je hebt nu Internet Start en TV Complete met bellen. Hiervoor betaal je € 64,45 p/m. Ik kan dit abonnement voor je aanpassen naar de variant met de Mediabox Next en geloof het of niet, maar dit abonnement kost € 64,- p/m. Het is dus zelfs nog ietsjes goedkoper. 

Wil je dat ik het voor je aanpas? 

Bekijk in context

15 Reacties 15
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Heb je XL al een keer helemaal uit gezet?

Een minuut van de spanning en dan weer aanzetten. 

Iets anders kan ik niet bedenken nu.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @HilH 

Om uit te proberen zou je de Mediabox XL eens op de snelle start kunnen instellen. Het ding gebruikt dan wèl een bak meer stroom, maar als-ie zichzelf telkens aanzet dan doet-ie dat ook.

Dat je die mediabox hoort heeft waarschijnlijk te maken met de ingebouwde ventilator die bij warmte inschakelt. De warmte in de omgeving én de warmte die de Mediabox zelf produceert speelt daarbij een rol. Aan de onderkant van de Mediabox met een stofzuiger wil nog wel eens helpen.

Laat maar weten of het helpt.

 

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt voor jullie reactie @bloemen64 @Wim 

Ik heb even de stofzuiger gepakt 😉 en daarna opnieuw de mediabox weer uitgezet en aangezet.

Het lijkt nu beter te gaan, vanmorgen stond hij gelukkig niet meer aan. Hopelijk blijft dat zo 🙂

 

Wat nog wel speelt is..  als ik na het tv kijken de mediabox (via de afstandsbediening) uitzet, dan duurt het nog best een tijd voordat hij écht uit gaat. Gek genoeg wisselt dat ook. Gisteravond duurde het ook een hele tijd. Toen ik even later nog een keer op hetzelfde knopje drukte van de afstandsbediening (mediabox aan/uit) toen ging hij pas écht uit. Heel wonderlijk.

 

Ik hou het in de gaten. Mocht het zo blijven dan zet ik de mediabox in het vervolg maar gewoon helemaal uit. Dat kost misschien extra tijd, maar dan weet ik i.i.g. zeker dat hij uit is en niet weer aangaat.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

afhankelijk van je pakket kun je m ook omruilen voor een next, dat werkt een stuk beter én kunnen beter tegen dit zomerse weer 🙂

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Godemiddag @HilH, ik ben heel erg benieuwd hoe het nu gaat met de oververhitte mediabox?  

 

Is het probleem met de afstandsbediening inmiddels ook opgelost? 

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Lottehet lijkt wat beter te gaan, maar er gebeuren soms rare dingen. Met doorspoelen bijvoorbeeld dan blijft hij soms doorspoelen, wat ik ook doe hij stopt /reageert niet. Er zit dan niets op dan te wachten tot hij aan het einde van de aflevering is. Meestal start hij dan de mediabox opnieuw op en dan kan ik daarna opnieuw beginnen. Mijn moeder heeft hetzelfde en ook bij haar wisselt het.  Heel vreemd.

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Geen idee @Gio2903 of dat kan/mogelijk is, hoe kan ik dat zien of daarachter komen?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Heel erg apart dat de XL zowel bij jou als bij je moeder zo moeilijk doet met reageren af en toe. Ik zou hier ook geen verklaring voor hebben, moet ik eerlijk zeggen. 

 

Het is zeker mogelijk om met je te kijken of er een Mediabox Next bij je kan komen. Als je in je profiel je adresgegevens zet, kan ik met je meekijken wat de opties daarvoor zijn in je abonnement. 

Stel we zouden dat regelen en het werkt voor jou goed, dan kan dat ook voor je moeder geregeld worden, die nu van dezelfde problemen last heeft ;-). 

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Marijethanks, ik heb mijn adres gegevens in mijn profiel gezet, mocht je meer info/gegevens nodig hebben dan hoor ik dat graag.

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Marije  heb je al het e.e.a. kunnen nagaan?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@HilH Allereerst mijn excuses dat je erg lang op een reactie hebt moeten wachten. Het is momenteel erg druk.. Ik ben achter de schermen gedoken voor wat betreft jouw abonnement. Je hebt nu Internet Start en TV Complete met bellen. Hiervoor betaal je € 64,45 p/m. Ik kan dit abonnement voor je aanpassen naar de variant met de Mediabox Next en geloof het of niet, maar dit abonnement kost € 64,- p/m. Het is dus zelfs nog ietsjes goedkoper. 

Wil je dat ik het voor je aanpas? 

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

En dat kan zo omgezet worden en verder blijft het hetzelfde (dezelfde zenders ed)?

 

Als dat zo is, graag. En dan ook graag voor mijn moeder, zij heeft dezelfde problemen.

Ze heeft hetzelfde abonnement. Haar adres en huisnummer zijn hetzelfde maar dan ipv een A een B.

 

Moet ik verder zelf nog een actie ondernemen?

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

En nu.. ?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@HilH Er veranderd inderdaad niet aan de inhoud van het abonnement. Je ontvangt dus een andere type mediabox, namelijk de Mediabox Next en de prijs wordt € 0,45 per maand goedkoper. 

Wat leuk trouwens dat jij en jouw moeder zo dichtbij elkaar wonen! Bij deze heb ik het zowel voor jou als jouw moeder in orde gemaakt en jullie ontvangen zo een bevestiging hiervan per e-mail. Post NL staat spoedig op de stoep met een Mediabox Next voor jullie beide! 🙂

HilH
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Super Cecilia, thanks!

 

Ja, dat is zeker heel fijn 🙂

Uitgelicht topic