1
Vraag
2
Reacties
Aankondigingen
Paul van der Bu

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL i.c.m. Philips tv: wegvallend beeld en geluid. HDMI switch?

Heb sinds enige tijd van Ziggo ( gestart bij v/h UPC ) de Horizonbox DVR Royaal en vanaf installatie last van ca. 3x daags ca. 10 seconden volledige wegvallend geluid en tegelijkertijd ook beeld ( gaat op zwart). Komt ook bij andere merken TV's voor, niet alleen bij Philips. Toestel is van 8-1-2011 en dus pas 4 jaar oud, prima in orde en bevat de meest actuele en inmiddels laatste Philips softwareversie Q5551-0.140.47.0.
Het probleem wordt door Ziggo/UPC als bekend aangemerkt, echter heeft men hier geen oplossing voor.
Dit vind ik onbegrijpelijk en onacceptabel. Wie weet een oplossing ?
48 Reacties 48
Meldingen
Aan Uit
Willebil

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A wrote:
Even niet ingaande op alle berichten, maar op de vraag of er een HDMI switch/splitter gebruikt moet gaan worden. Natuurlijk kan dat, en het hoeft ook niet zoveel te kosten, maar het is toch eigenlijk van de zotte dat je zulke stappen moet ondernemen om iets werkend te krijgen.

Heb je te weinig HDMI ingangen (dat speelt ook hier) dan kun je kiezen voor een HDMI switch. Maar ik vind het persoonlijk een tekortkoming van de gebruikte apparatuur, als die niet naar behoren werkt zonder een HDMI switch. Dat moet gewoon niet nodig zijn. Nogmaals de kosten hoeven het niet te zijn, maar het lijkt mij dat het simpelweg niet nodig moet zijn, om normaal Tv te kunnen kijken.

Mvg. Willem
Willebil

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou het probleem dan echt opgelost zijn? En welke zou ik dan moeten kopen?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Willebil wrote:
Zou het probleem dan echt opgelost zijn? En welke zou ik dan moeten kopen?

-->Dat is moeilijk te zeggen, daar dit in elke situatie verschilt, maar ik zie wel vaker dat het een goede uitwerking heeft. Probeer het eens met een HDMI switch van de Action. Kost 5 Euro en werkt verdikkeme ook nog:) Ik heb er een gekocht als proef maar mistte de voeding. Die krijgt de switch echter van de HDMI aansluiting en alleen de aansluitingen welke in gebruik zijn, zijn te selecteren. Ik was zeer verbaast en zelfs met de goedkope HDMI kabels van de Action zag ik geen artefacten of andere vreemde storingen, dus het is de moeite waard het eens te proberen. Je kan je er op die manier in ieder geval geen buil aan vallen.

Mvg. Willem.
Willebil

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A wrote:
Even niet ingaande op alle berichten, maar op de vraag of er een HDMI switch/splitter gebruikt moet gaan worden. Natuurlijk kan dat, en het hoeft ook niet zoveel te kosten, maar het is toch eigenlijk van de zotte dat je zulke stappen moet ondernemen om iets werkend te krijgen.

Heb je te weinig HDMI ingangen (dat speelt ook hier) dan kun je kiezen voor een HDMI switch. Maar ik vind het persoonlijk een tekortkoming van de gebruikte apparatuur, als die niet naar behoren werkt zonder een HDMI switch. Dat moet gewoon niet nodig zijn. Nogmaals de kosten hoeven het niet te zijn, maar het lijkt mij dat het simpelweg niet nodig moet zijn, om normaal Tv te kunnen kijken.

Mvg. Willem
Willebil

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem, misschien doe ik iets verkeerd. Ik heb zo'n kastje gekocht en de HDMI via out verbonden met de mediabox en dan in een van ingangen de HDMI naar tv, maar hij doet niets en andersom ook niet. Wat doe ik verkeerd?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Willebil,

dat is een onjuiste aansluiting. De HDMI out, moet op de Tv worden aangesloten, hetgeen logisch is, daar daar het signaal wordt uitgestuurd, en dus naar de Tv dient te gaan.

Voorts gebruik je, als je er één apparaat op aansluit, als eerste HDMI 1. Gebruik je een 2e apparaat/bron, dan sluit je die aan op HDMI 2 etc.

Nu kies je op de Tv de juiste ingang, dus dié HDMI ingang waarop de switch in aangesloten en je kiest op de de switch voor ingang 1. De led daarbij gaat dan branden (indien aanwezig) en je hebt beeld. Althans, zo zou het moeten zijn. Maak er zelf ook gebruik van door te weinig ingangen en dat werkt uitstekend. Heb ook de goedkope van de Action ene tijdje aangesloten gehad en ook deze deed zijn werk prima.

Mvg. Willem.
aand8

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij werkte de HDMI switch van Action niet (HDCP probleem bleef); MAAR: zoek bij Alibaba eens op HDMI switch HDCP stripper. Kost ook een tientje incl verzendkosten naar NL en doet het wél!
Snelle levering ook trouwens, binnen 2 weken 😄
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dan doet de HDMI switch kennelijk toch iets anders met het signaal. Maar toch zie ik ook vaak dat dit prima werkt. Dank echter voor de reply, want er zijn altijd mensen welke dat kunnen gebruiken.

Mvg. Willem
Greddymx5

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-6-poorten-hdmi-matrix-switch-met-picture-in-picture-met-afstandsbediening-3840-x-2160-pix-1433365.html

Met deze geen foutcode 2040... tot nu toe dan.. net binnen.