Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
HappyMiel wrote:
Dit is het welbekende 'handshake' probleem en heeft inderdaad met de beveiligingssoftware te maken op tv + ontvanger. Vaak is de software bij oudere televisies niet meer ondersteund en zwaar verouderd, waardoor dit soort problemen optreden. Enige oplossing is een HDMI verdeelkastje omdat daar de software wel op zit. In dit geval ligt de oorzaak niet bij Ziggo, maar bij een verouderde televisie.
Donnyvr wrote:
De horizon die hoort in iedergeval via een retour geschikte versterker te lopen bijvoorbeeld een Tratek FRA 0752/N. Ik ben zelf niet bekend met het merk Marantz. Het klopt dat de telefonie en het internet het nog niet doen op de horizon, hier is Ziggo nog mee bezig. Dat is alleen voor mensen die nog in het oud UPC gebied wonen. Je kan de horizon instellen als een WiFi switch via een UTP kabel vanaf het modem naar de horizon en dan het thuisnetwerk instellen. Ziggo zelf levert de horizon alleen nog maar voor tv. Dat de horizon kan gebruikt worden als WiFi switch dat is de "luxe" die er bij komt. Zorg er veder voor dat de aansluitingen overeen komen met de installatie guide die je bij de horizon heb gekregen. Wat zie je als de horizon storing geeft, een foutmelding of loopt hij vast?
Groetjes Donny.
Paul van der Burg wrote:
Heb sinds enige tijd van Ziggo ( gestart bij v/h UPC ) de Horizonbox DVR Royaal en vanaf installatie last van ca. 3x daags ca. 10 seconden volledige wegvallend geluid en tegelijkertijd ook beeld ( gaat op zwart). Komt ook bij andere merken TV's voor, niet alleen bij Philips. Toestel is van 8-1-2011 en dus pas 4 jaar oud, prima in orde en bevat de meest actuele en inmiddels laatste Philips softwareversie Q5551-0.140.47.0.
Het probleem wordt door Ziggo/UPC als bekend aangemerkt, echter heeft men hier geen oplossing voor.
Dit vind ik onbegrijpelijk en onacceptabel. Wie weet een oplossing ?
Donnyvr wrote:
Goededag!
Ik zie dat mensen nog steeds veel last hebben van de foutcode op de horizon: "2040". Ik had het zelfde probleem, i.c.m een philips tv. Is gewoon netjes up to date maar bleef zeggen dat hij niet hdcp geverifieerd was. Dit is de oplossing: HDMI Switch, vrij goedkoop kastje. Voor 20 euro heb je dat kastje en die omzeild het HDCP protocol, dit word helaas niet ondersteund door ziggo zelf of verteld. Door dit kastje heb ik gewoon haarscherp beeld op mijn tv nu.
Hier is de link waar je hem kan bestellen: http://www.miniinthebox.com/nl/hdmi-v1-3-naar-2x-hdmi-v1-3-splitter-voor-smart-led-hdtv-apple-tv-blu-ray-dvd_p664106.html
Wellicht zou je het dan alsnog kunnen proberen om ziggo het te laten vergoeden.
Groetjes!
robbo wrote:
Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.
Larsonski wrote:robbo wrote:
Probeer dit eens: Ga naar opties in het menu. Kies uitgebreide instellingen, en kies voor de beeld instellingen. Ga naar het hdmi videosignaal en kies eens RGB. Deze tip kan bij horizon bezitters helpen om dit probleem te verhelpen.
Dit heeft voor mij (tot nu toe) het probleem verholpen. Ik heb een oudere Samsung plasma tv aangesloten via HDMI aan een Onkyo TX-NR717 AV-receiver. Ik was net een paar weken geleden overgestapt naar de Horizon Box en de problemen met uitvallen van HDMI signaal begonnen steeds erger te worden. Heb ook al via Onkyo een supportcase lopen. Onkyo had veel problemen met het HDMI board van een aantal series, die van mij is al een keer gerepareerd en dacht dat het weer teruggekomen was. Toen kwam ik deze thread tegen en ik heb de instellingen in de Horizon box aangepast naar RGB en nu geen probleem meer gehad. Je moet er maar achter komen 🙂
In ieder geval bedankt voor de tip. Voor de mensen die er een principe kwestie van willen maken om niet de beeldinstellingen te wijzigen, dat is echt stom. Beeldkwaliteit gaat er niet (zichtbaar) van achteruit.
robbo wrote:Larsonski wrote:robbo wrote:
Dit heeft voor mij (tot nu toe) het probleem verholpen. Ik heb een oudere Samsung plasma tv aangesloten via HDMI aan een Onkyo TX-NR717 AV-receiver. Ik was net een paar weken geleden overgestapt naar de Horizon Box en de problemen met uitvallen van HDMI signaal begonnen steeds erger te worden. Heb ook al via Onkyo een supportcase lopen. Onkyo had veel problemen met het HDMI board van een aantal series, die van mij is al een keer gerepareerd en dacht dat het weer teruggekomen was. Toen kwam ik deze thread tegen en ik heb de instellingen in de Horizon box aangepast naar RGB en nu geen probleem meer gehad. Je moet er maar achter komen 🙂
In ieder geval bedankt voor de tip. Voor de mensen die er een principe kwestie van willen maken om niet de beeldinstellingen te wijzigen, dat is echt stom. Beeldkwaliteit gaat er niet (zichtbaar) van achteruit.
Fijn dat de tip heeft geholpen. idd geen verschil.althans niet met blote oog waar te nemen. De instellingen zijn gewoon een verwerking van kleuren. ( komt daar op neer en niet geheel exact) Standaard wordt geadviseerd de voor hd ycbcr 4.4.4 echter sommige tv's en monitoren lijken moeite te hebben met deze. RGB wordt door de meeste tv's en monitoren ondersteunt. Het verschil is uiterst minimaal is mijn ervaring. gr rob
Paul van der Burg wrote:robbo wrote:Larsonski wrote:robbo wrote:
Fijn dat de tip heeft geholpen. idd geen verschil.althans niet met blote oog waar te nemen. De instellingen zijn gewoon een verwerking van kleuren. ( komt daar op neer en niet geheel exact) Standaard wordt geadviseerd de voor hd ycbcr 4.4.4 echter sommige tv's en monitoren lijken moeite te hebben met deze. RGB wordt door de meeste tv's en monitoren ondersteunt. Het verschil is uiterst minimaal is mijn ervaring. gr rob
Geinteresseerde wrote:
Ik heb hetzelfde probleem met een Sony Bravia tv van 4 jaar oud. Nog steeds geen oplossing gevonden en nu komt er een probleem bij. Het beeld verspringt van kleur naar roze met groen. Hopeloos
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.