1
Vraag
2
Reacties
dulken

Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Mediabox XL - herstart vaak

Ik ben doof 

Ik ben bij mijn vriendin in Groningen.

Ze heeft net een nieuwe mediabox gekregen.

Ik help haar met haar nieuwe mediabox XL.

Na het bijwerken , herstart hij weer opnieuw op ( wel 4 keer of meerdere keren )

dan zie ik op display : ERR SP 0.1.6

Ik heb ook nieuwe coax kabel geprobeerd, het helpt niet.

Hoe te oplossen ? want wij kijken straks Chateau Meiland.

Pierre 

Mod: Zie ook dit topic over ERR SP 0.1.6

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2361Likes

De coax stekker met plastic kapje en de kleine splitter waarop de stekker zit, zijn veel te oud. De stekker is niet afgeschermd en laat allerlei stoor signalen door op uw coax netwerk, waardoor de Mediabox in de war kan raken.

De kleine splitter is te oud en waarschijnlijk is ook het filter bereik niet voldoende, waardoor sommige signalen niet worden doorgegeven.

Als laatste is de grote splitter op de AOP ( Abonnemee Overname Punt, het witte Ziggo kastje aan de muur ) verouderd.

Ook de coaxkabel van AOP naar de Mediabox lijkt ook niet meer de nieuwste ( erg dun, dus misshcien is ook daarvan de afscherming niet voldoende ).

Aangezien dit eigenlijk standaard onderdelen die Ziggo vaak gratis verstrekt, zou u aan Ziggo kunnen vragen om deze op te sturen ( of daarvoor een oplossing te leveren )
U kan wachten totdat een Ziggo moderator langs komt ( zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ), maar waarschijnlijk gaat het sneller als zelf contact opneemt met Ziggo via bellen/chatten. U hebt nu hier een foto staan, dus al u dan daarheen verwijst, kan de Helpdesk medewerker zelf zien welke vervangende onderdelen u nodig hebt.

Chat 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start, u ziet vanzelf het chat venster rechtsonder verschijnen.
– Tst 1200, servicelijn van 08.00 – 20.00, gratis via je Ziggo telefoonaansluiting.
– 0900-1884, normaal tarief.
Facebook Messenger
Twitter

Bekijk in context

21 Reacties 21
Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2361Likes

Hallo,

kijkt u hier eens, misschien staat daar de oplossing.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7993Posts
  • 505Oplossingen
  • 1758Likes

zou je een foto kunnen maken van de achterkant van die mediabox xl

en een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Hier heb je 4 foto's  

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes
Pasi wrote:

Hallo,

kijkt u hier eens, misschien staat daar de oplossing.

heb gelezen, maar kom er niet uit  teveel blablabla

Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2361Likes

De coax stekker met plastic kapje en de kleine splitter waarop de stekker zit, zijn veel te oud. De stekker is niet afgeschermd en laat allerlei stoor signalen door op uw coax netwerk, waardoor de Mediabox in de war kan raken.

De kleine splitter is te oud en waarschijnlijk is ook het filter bereik niet voldoende, waardoor sommige signalen niet worden doorgegeven.

Als laatste is de grote splitter op de AOP ( Abonnemee Overname Punt, het witte Ziggo kastje aan de muur ) verouderd.

Ook de coaxkabel van AOP naar de Mediabox lijkt ook niet meer de nieuwste ( erg dun, dus misshcien is ook daarvan de afscherming niet voldoende ).

Aangezien dit eigenlijk standaard onderdelen die Ziggo vaak gratis verstrekt, zou u aan Ziggo kunnen vragen om deze op te sturen ( of daarvoor een oplossing te leveren )
U kan wachten totdat een Ziggo moderator langs komt ( zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ), maar waarschijnlijk gaat het sneller als zelf contact opneemt met Ziggo via bellen/chatten. U hebt nu hier een foto staan, dus al u dan daarheen verwijst, kan de Helpdesk medewerker zelf zien welke vervangende onderdelen u nodig hebt.

Chat 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start, u ziet vanzelf het chat venster rechtsonder verschijnen.
– Tst 1200, servicelijn van 08.00 – 20.00, gratis via je Ziggo telefoonaansluiting.
– 0900-1884, normaal tarief.
Facebook Messenger
Twitter

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Pasi

Ruim 1 uur geleden heb ik kontakt met chatten van Ziggo.  Hij heeft de monteur voor mij ingepland op maandag 28 December tussen 12 en 18 uur. 

Dus veelopig oude digitale decoder weer gebruiken. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11902Posts
  • 948Oplossingen
  • 4357Likes

Hey @dulken

Ook mijn advies zou hier zijn een monteur in te plannen. Top dat dit al gedaan is! En fijn dat tot die tijd de oude mediabox gewoon nog gebruikt kan worden ^^. 

Fijne dagen!

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Goedendag Allemaal

een monteur is hier geweest en hij zag inderdaad een oude AOP aan de muur en heeft hij alles vervangen en ook  nieuwe splitter erin gedaan.

Ook heeft hij alles meting gedaan in zijn laptop.

Hij is heel vriendelijk en erg geduldig man die hij ook voor ons  met zijn mobiel ( zogenaamd communicatie als schrijfblok ) en alles werkt nu naar behoren.

Mijn vriendin is erg blij mee en wil aan jullie bedanken voor behulpzaam.

Maar Ik heb ook een probleem ( voor mezelf in Amsterdam ) een OEROUDE AOP van UPC.

kunt u regelen voor mij een monteur ?

Ik kan wel op vrijdag 8 Januari 2021

Pierre

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5888Posts
  • 1475Oplossingen
  • 1982Likes

Hi @dulken 
Fijn dat het euvel is opgelost bij jouw vriendin en jullie tevreden waren over de monteur! Het is zeker goed om ook jouw aansluiting in geval van een verouderd AOP te controleren. Wil je hier eens een foto plaatsen van jouw AOP? Dan kunnen we gelijk met je meekijken en indien nodig een monteur in plannen  Ervaar je op dit moment ook problemen met jouw diensten?

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Hallo Cecila,

Ik ben nog bij mijn vriendin in Groningen.

Ik ga op zaterdag 2 Jamuari naar huis.

Als ik thuis ben, zal ik een foto maken.

Nog een goede jaarwisseling 2020/2021

Pierre

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5888Posts
  • 1475Oplossingen
  • 1982Likes

Helemaal goed @dulken. Dan zie ik de foto wel voorbij komen. Nog gezellige dagen bij jouw vriendin in Groningen en jullie uiteraard ook de beste wensen voor 2021. 

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Goedendag Cecilia,

Allereerst beste wensen 2021, ook voor de anderen.

Hier heb je 2 foto's van Wifi Booster en AOP

Ervaar ik probleem ?

Ja ..

1e   In mijn woonkamer Samsung tv , ik kijk wat nieuws in teletekst, die geeft vaak half pagina zichtbaar dan moet ik wachten tot hele pagina komt, maar dan springt weer half pagina.

Dan weer wachten tot volle pagina kom, dan ga ik het nieuws lezen..  Ik word er moe van teletekst.

2e.. Wifi Booster geeft vaak ( home ) rood aan dan gaat ie weer naar groen ..  denk ongeveer meerder dan 10 keer per dag  rood/groen licht.

Zie foto 1 

3e.. in mijn slaapkamer hangt ook een Samsung tv.

Als ik rode knop van een afstandsbediening druk ( uitzending gemist ) , dan meld die dat die niet verbinding kan maken.

Toen ( ong 1 jaar geleden ) Ik coax kabel had, ging ik met coax kabel naar Ziggo winkel ( Ferdinand Bolstraat Amsterdam ) geweest, een medewerker zei aan mij dat geen probleem is.

Zie foto 2  

AOP is verouderd van UPC

Zie foto 3 

Wifi Booster,die vaak van groen naar rood spring
slaapkamer   Samsung tv
Verouderd AOP

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5888Posts
  • 1475Oplossingen
  • 1982Likes

Hi @dulken 
Allereerst jij ook nog de beste wensen voor 2021. Hopelijk heb je een fijne jaarwisseling gehad met jouw vriendin in Groningen. 

Hartelijk dank voor het toesturen van de foto's. Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden. Het AOP is zeker flink verouderd. De monteur moet hier inderdaad het AOP vervangen, zodat er op het AOP een POA-01 splitter geplaatst kan worden en vanaf daar het modem en de televisie aangesloten kan worden. De problemen met On Demand zullen dan ook opgelost gaan worden, aangezien dit bij jouw mediabox via het retoursignaal via de coax gaat. En een verouderde aansluiting kan zeker voor problemen zorgen op dat gebied. 

De monteur heb ik voor je ingepland op vrijdag 15 januari tussen 08:00-13:00. Dit was de eerst optie die ik beschikbaar had. Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan kun je de afspraak zelf gemakkelijk wijzigen via Mijn Ziggo. Daar kun je eventueel ook altijd even spieken of er een eerdere optie is vrijgekomen. 

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Hoi Cecila,

Ja het was erg rustig jaarwisseling.

Wat fijjn dat je een monteur afspraak voor mij kan regelen, maar op 15 Januari kan ik helaas niet.

Ik heb een email van monteur afspraak , een link van mijn ziggo erop geklikt, om een nieuwe afspraak te maken.

De eerste is op vrijdag 22 Januari en klik op bevestiging, maar dan krijg ik een rode aanhalingsteken (  !  ) , dus nog een keer opnieuw , dan zie ik op vrijdag 8 januari 8.00- 13.00 uur vrij is, erop geklikt.

Dan krijg ik een bericht dat ik een bevestiging zou ontvangen, maar Ik ontvang nog geen bevestiging ? Ook kijk ik in Spam Box, staat er ook niet op.

Kunt u even checken voor mij ?

Pierre

dulken
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 4Oplossingen
  • 13Likes

Goedemorgen Cecilia,

Gisteravond om 22.45 uur kreeg ik een email van monteur bevestiging.

Die tijd lag ik al in bed.

Dus de monteur komt a.s vrijdagochtend hier langs.

Pierre

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5888Posts
  • 1475Oplossingen
  • 1982Likes

Hi @dulken, goedemorgen!
Even een dubbelcheck vanaf deze kant. De afspraak met de monteur is inderdaad verzet. Op 8 januari 2021 tussen 08:00-13:00 uur komt de monteur bij je langs! Fijn dat er eerder een gaatje vrij is gekomen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic