1
Vraag
2
Reacties
dvejam

Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL herrie en geen CEC

Allereerst fijne kerst allemaal.

Na een aantal jaar glasvezel weer overgestapt naar de kabel i.v.m. interessante aanbieding. 

Echter wordt ik gek van de het continue gezoem van de mediabox XL. Komt rechtstreeks uit de doos dus geen stof bij ventilator o.i.d. Ook in standby modus (hoog) is het geluid aanwezig. Ik wil niet naar laag of eco stand want dan duurt het te lang voordat Mediabox is opgestart. 

Daarnaast blijkt dat deze mediabox geen HDMI CEC heeft en dus niet werkt met mijn Sony tv afstandsbediening. Heb ook al geprobeerd handmatig in te stellen maar helaas. 

Hoe kom ik aan een Mediabox Next die hierover wel schijnt te beschikken. 

Gr. Dennis

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@dvejam

De volgende opmerkelijke aanpak was een ‘Ziggo approved’ publiek geheim om aan een voordelige Next te komen bij een TV-Complete abo. Dit icm een Internet abo naar keuze.

Sluit een TV-Max abo af en downgrade dit naar TV-Complete. De Next blijft dan.

Dat was voor de nu lopende uitrol van TV-Complete nieuwe stijl met Ugraded MBXL.

Nu zou de logica kunnen zeggen: de oude truuk gaat niet meer.
In dat geval zul je tevreden moeten zijn met een andere MBXL de geen lawaai maakt.

Maar zie de reaktie van @Alex Ziggo in
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-xl-omruilen-naar-next-63178?postid=723060#post...
Er is nog hoop.

Ik leg dit voor aan de Mods

Zet je Postcode en huisnr in je Community profiel, als je dat nog niet deed.
Kan alleen de Mod zien en daardoor alvast je klantgegevens bekijken.
 

Bekijk in context

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Cecilia,

echt super geregeld en waardering voor het snelle schakelen en meedenken.?

Nog een fijne zondag.

 

Bekijk in context

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Duidelijk dank voor de reactie en het oplossen. Fijne avond.

Bekijk in context

13 Reacties 13
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar is een TV Max abonnement voor nodig. Je zal nu een Start of Compleet abonnement hebben.

Je zou juist de afstandsbediening die je bij de MBXL hebt gekregen moeten koppelen met je TV van Sony.

Van bepaalde modellen van Sony lijkt het andersom ook te werken.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@dvejam

De volgende opmerkelijke aanpak was een ‘Ziggo approved’ publiek geheim om aan een voordelige Next te komen bij een TV-Complete abo. Dit icm een Internet abo naar keuze.

Sluit een TV-Max abo af en downgrade dit naar TV-Complete. De Next blijft dan.

Dat was voor de nu lopende uitrol van TV-Complete nieuwe stijl met Ugraded MBXL.

Nu zou de logica kunnen zeggen: de oude truuk gaat niet meer.
In dat geval zul je tevreden moeten zijn met een andere MBXL de geen lawaai maakt.

Maar zie de reaktie van @Alex Ziggo in
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-xl-omruilen-naar-next-63178?postid=723060#post...
Er is nog hoop.

Ik leg dit voor aan de Mods

Zet je Postcode en huisnr in je Community profiel, als je dat nog niet deed.
Kan alleen de Mod zien en daardoor alvast je klantgegevens bekijken.
 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nog beter zou zijn als Ziggo voor alle nieuwe abonnementen dezelfde Mediabox uitlevert, dat is blijkbaar nog niet mogelijk of wenselijk.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @dvejam, een hele goedemorgen!
Allereerst jij ook hele fijne kerstdagen en een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Wat leuk dat je recent klant bij ons bent geworden! Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Je hebt recent een pakket bij ons afgesloten; Internet Complete en TV Complete (zonder Bellen). Dit pakket staat nu enkele dagen actief en bij dit pakket maak je gebruik van een korting, namelijk 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand. 

De Mediabox Next is in eerste instantie alleen te verkrijgen i.c.m TV Max. Ik noem het even '’in eerste instantie'’, omdat de mogelijkheid van @hanh nog mogelijk is; Eerst TV Max bestellen en vervolgens zodra dit actief staat downgraden via Mijn Ziggo naar TV Complete Next. Een belangrijke kanttekening die we hierbij wel moeten maken is dat als je hiervoor kiest de welkomstkorting verloren gaat en deze niet opnieuw wordt toegevoegd. Dit wordt ook besproken in het topic dat @hanh deelt. 

Wat kunnen we nu doen? Als je wilt kan ik uiteraard jouw huidige Mediabox XL vanwege het gezoem omruilen naar een vervangende Mediabox XL. Als je toch liever de Mediabox Next ontvangt dan zullen we het pakket moeten aanpassen naar bijvoorbeeld Internet Complete en TV Max (Next) zonder bellen. De korting kan ik dan middels een opdracht opnieuw laten toevoegen aan je abonnement. Een andere optie is de truc van @hanh. Dit kan je zelf regelen via Mijn Ziggo. Je loopt dan alleen wel de korting mis. 

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Cecilia,

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik zou dan graag gebruik maken van optie 2 waarbij de Mediabox Xl wordt vervangen door een Mediabox Next en de korting via een opdracht ​​​​​​​weer opnieuw toegevoegd wordt aan mijn abonnement. 

Even een dubbelcheck: ik heb dan een ander abonnement namelijk internet complete en TV max i.p.v. TV Complete. Wat wordt daar na 6 maanden korting het maandbedrag van? Ik zou nu na 6 maanden 68,50 gaan betalen. 

Hoor het graag.​​​​​​

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @dvejam 
Stel je zou kiezen voor Internet Complete en TV Max Next (zonder bellen) dan zit je na de kortingsperiode op € 80,45 per maand. Naast de korting 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand heb je ook bij je huidige abonnement nog een korting; 12 maanden gratis Movies en Series XL. Bij TV Max Next zit dit al inbegrepen. De 12 maanden gratis Movies en Series XL zou ik dan kunnen vervangen voor 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal. 

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Cecilia, 

Dat is een prachtig aanbod waar ik graag gebruik van wil maken. 

Zou je dit a.u.b. in gang kunnen zetten. 

Alvast bedankt.

Dennis

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Houd wel goed in de gaten op de bevestiging wat er na de 12 maanden met dat Sport Totaal pakket gebeurd.

Dan moet je namelijk wel rekening houden met nog eens 14,95 per maand extra of stel een herringering in dat je dit op tijd stopt, dit Sport pakket zal tenzij Cecilia iets anders schrijft niet na 12 maanden stoppen.

Ps neem je mobiel af bij Vodafone in dat geval kan dat Sport Totaal pakket blijvend gratis worden.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @dvejam, goedemorgen!
Bij deze is het geregeld hoor. Je krijgt zo een bevestiging per e-mail van het nieuwe pakket. Schrik niet als je hier de korting van 6 maanden het pakket voor € 39,95 per maand niet op ziet staan. De korting wordt handmatig via een opdracht toegevoegd zodra het nieuwe pakket actief staat. Dat komt dus in kannen en kruiken. 
Na de periode van 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal eindigt dit abonnement automatisch. 

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Cecilia,

echt super geregeld en waardering voor het snelle schakelen en meedenken.?

Nog een fijne zondag.

 

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Cecilia,

Ben erg tevreden over de mediabox next. 

Maar heb zojuist mijn eerste factuur ontvangen maar daar gaat het niet goed met de berekening. Er is voor zowel de maand januari en februari geen korting toegepast. (1e 6 maanden voor 39,95). Er wordt namelijk 80,45 voor beide maanden gefactureerd.

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr. Dennis

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
dvejam wrote:

Goedemiddag Cecilia,

Ben erg tevreden over de mediabox next. 

Maar heb zojuist mijn eerste factuur ontvangen maar daar gaat het niet goed met de berekening. Er is voor zowel de maand januari en februari geen korting toegepast. (1e 6 maanden voor 39,95). Er wordt namelijk 80,45 voor beide maanden gefactureerd.

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr. Dennis

 

 

Fijn dat je zo tevreden bent over de Mediabox Next, maar dit gedoe met de korting wilden we juist voorkomen @dvejam 
Sorry dat er ondanks de gemaakte opdracht geen korting in januari en februari te zien is.

Het lijkt erop dat de opdracht hiervoor in december is opgepakt toen het pakket met de Mediabox XL nog actief stond.
Daarop ontbrak geen korting en daardoor lijkt er niets te zijn gedaan...

Inmiddels staat het Next abonnement wel actief, al kan ik de tijd helaas niet terugdraaien.
Daarom heb ik opdracht gegeven om per direct de korting te laten toepassen voor in totaal precies 6 maanden.

Hier ontvang je ook nog een bevestiging van. Op de volgende factuur zal je een herberekening zien staan.  

dvejam
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Duidelijk dank voor de reactie en het oplossen. Fijne avond.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic