1
Vraag
2
Reacties
Stijn1

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL hapert regelmatig

Beste allemaal,

Hieronder de beschrijving van mijn probleem in een eerder topic met dezelfde naam:

-Onze mediabox hapert regelmatig. Bij het televisie kijken slaat hij soms na het geven van een commando met de afstandsbediening op “hol” en springt hij naar verschillende zenders. Ook komt het regelmatig voor dat de mediabox niet reageert op commando’s van de afstandsbediening. Vreemd is ook dat de mediabox soms geen geluid geeft terwijl de televisie aanstaat. Als we de televisie vervolgens uitzetten, even wachten en ook de mediabox aan en uitzetten werkt het geluid weer.

De afstandsbediening is recent vervangen evenals de mediabox.

Iemand suggesties voor hoe dit probleem op te lossen?-

Nu is het AOP in de tussentijd vervangen en zijn we nu al toe aan onze 4e mediabox, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Het lijkt zelfs te zijn verergerd. Vrijwel iedere morgen moeten we nu de mediabox aan- en uitzetten (met de knop achterop) zodat hij reageert op commando’s van de afstandsbediening. 

De eerste keer heeft de monteur het AOP vervangen en de tweede keer heeft de monteur de netwerken 2.4 en 5Ghz weer gescheiden. Deze hadden dezelfde naam gekregen ihkv optimalisatie van het netwerk. Voor dat we gaan overstappen op een andere aanbieder, hier nogmaals de vraag of dit probleem opgelost kan worden. We weten het hier echt niet meer 😅

Groet,

Stijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 261Likes

Hi @Stijn1

Enig idee hoe hij dit precies uitgesloten heeft? Ik kon het in zijn monteursbon niet terugvinden namelijk. Wat betreft de €8,45 of €11, vermoedelijk hebben ze je de prijs van het pakket inclusief bellen doorgegeven. Met vaste lijn is het verschil tussen TV Start en TV Complete (met internet Start) €11,45 en zonder bellen is dit €8,45. 

De voorwaarden van het aanbod willen nog wel eens verschillen, maar sowieso heb je altijd de 14 dagen bedenktijd. Qua inhoud van dat aanbod kan de afdeling die je eerder gesproken hebt je het beste adviseren, wij hebben namelijk geen inzicht in dit aanbod en de voorwaarden daarvan. Je zou in de bedenktijd kunnen testen of hetzelfde probleem zich voordoet, zo ja dan kan het gewoon teruggedraaid worden. Zorgt de andere box wel voor een oplossing, kunnen we natuurlijk nog kijken naar een compensatie voor de afgelopen periode. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19798Likes

Wat een puinhoop.

Om wat oorzaken uit te sluiten.

Heb je ook een apart modem in gebruik voor internet?

Of is je mediabox XL ook je internet modem?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert,

Bedankt voor je snelle reactie 🙂

We hebben naast de mediabox XL een connectbox t.b.v. het internet. Ze zitten allebei op hetzelfde (en ook enige) AOP van het huis aangesloten:

image.jpg

Dank alvast en groet,

Stijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19798Likes

@Stijn1 Zit er tussen de Connectbox en de Mediabox XL een netwerkkabel?

Gebruik je de Mediabox XL als wifi verbinding?

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

Nee er zit geen netwerkkabel tussen de connectbox en de mediabox en we gebruiken de connectbox voor de WiFi.

Groet,

Stijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19798Likes

Mogelijk kan een Ziggo moderator dieper in je modem kijken en zien wat er misgaat.

Morgen komen ze hier langs.

Ik zie dat er in je vorige topic niet meer gereageerd is, na je bericht daar en dat je topic is afgesloten wat een vreemde actie is als je probleem niet opgelost blijkt.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-XL-hapert-regelmatig/m-p/841272/highlight/true#M6983... 

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou dank in ieder geval voor je hulp tot dusver! Hoop dat de moderator iets kan betekenen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 974Likes

Goedemorgen @Stijn1, de problemen zijn wel erg hardnekkig. Laten we er vanuit gaan dat de aanhouder wint! Je hebt inmiddels een behoorlijk dossier opgebouwd en er is al het nodige vervangen en geprobeerd. Ik wil je behoeden van een overstap! 

Een netwerk monteur lijk mij op dit moment de juiste vervolgstap. Aan het AOP, de bekabeling, de mediabox en de afstandsbediening kan het tenslotte al niet meer liggen. Ik heb de monteur ingepland op dinsdag  07-12-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Een netwerkmonteur komt enkel overdag langs. Mocht deze afspraak niet uitkomen, verplaats hem dan via mijn Ziggo.

Hou je ons op de hoogte van de voortgang? 

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank Lotte voor het inplannen van de monteur! Ik houd jullie op de hoogte 😄

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5677Posts
  • 595Oplossingen
  • 3127Likes

Hoe is het gegaan gisteren @Stijn1 ? 🙂

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik moest de afspraak verzetten, dus volgende week weet ik meer 😄

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Mariska,

Nee het probleem is niet opgelost helaas... Gelukkig toen de monteur er was, deed onze televisie precies hetzelfde. De monteur gaf aan dat het aan de mediabox ligt. Aangezien deze al 3 keer vervangen is, zei dat hij ik de Nextbox moet aanvragen.

Hier heb ik net voor gebeld, maar dan moeten we 11 euro extra in de maand gaan betalen en dan is er nog steeds geen garantie op een normaal werkende televisie. Ik vond het een erg onbevredigend voorstel van de klantenservice. Zeker omdat we sinds we bij Ziggo zetten geen waar voor ons geld krijgen v.w.b. de televisie.

Zie jij hier nog een oplossing voor?

Groet,

Stijn

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 261Likes

Hey @Stijn1! Onwijs balen dat het niet is opgelost! Ik kan mij voorstellen dat je voor het oplossen van een probleem niet zit te springen om extra kosten. Tussen TV Start en TV Complete Next zit een prijsverschil van €8,45. Ik zie dat mijn collega's je nog een aanbod hadden gedaan in combinatie met een korting, dat was geen optie?

Het blijft een gek probleem, zeker na 4 boxen en met een signaal dat in orde zou moeten zijn. Wellicht ver gezocht hoor, maar heb je enig idee of het probleem op een andere tv ook speelt? Dat het bijvoorbeeld de combinatie van TV & MB is die elkaar niet begrijpen of conflicteren. Of zit er bijvoorbeeld nog apparatuur op de tv aangesloten die je eens zou kunnen afkoppelen om te checken of het probleem zich dan ook voordoet? Daarmee is dan ook echt alles wel uitgesloten denk ik zo. 

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Monica,

De monteur zei dat het puur aan de box ligt, hij sloot de televisie als oorzaak uit.

Ohw is het nu 8,45 euro geworden? Aan de telefoon zeiden ze 11 euro tegen mij.

T.a.v. het aanbod heb ik niet helder of ik dan ook binnen de kortingsperiode op mag zeggen als het probleem ook dan niet is opgelost. Als dat het geval is, vind ik het nog het overwegen waard. Daarbuiten gaat het mij ook om het principe dat ik al maanden deels betaal voor een slechtwerkende service en dat dat alleen opgelost kan worden als ik zelf op termijn meer ga betalen. Daar kan ik niet zo goed tegen merk ik.

Groet,

Stijn

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 261Likes

Hi @Stijn1

Enig idee hoe hij dit precies uitgesloten heeft? Ik kon het in zijn monteursbon niet terugvinden namelijk. Wat betreft de €8,45 of €11, vermoedelijk hebben ze je de prijs van het pakket inclusief bellen doorgegeven. Met vaste lijn is het verschil tussen TV Start en TV Complete (met internet Start) €11,45 en zonder bellen is dit €8,45. 

De voorwaarden van het aanbod willen nog wel eens verschillen, maar sowieso heb je altijd de 14 dagen bedenktijd. Qua inhoud van dat aanbod kan de afdeling die je eerder gesproken hebt je het beste adviseren, wij hebben namelijk geen inzicht in dit aanbod en de voorwaarden daarvan. Je zou in de bedenktijd kunnen testen of hetzelfde probleem zich voordoet, zo ja dan kan het gewoon teruggedraaid worden. Zorgt de andere box wel voor een oplossing, kunnen we natuurlijk nog kijken naar een compensatie voor de afgelopen periode. 

Stijn1
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Monica,

Nee, ik weet niet precies hoe de monteur dit heeft uitgesloten. Hij gaf alleen aan dat het aan de box lag, omdat deze niet goed reageerd op de commando's van de afstandsbediening en vervolgens vastloopt. De TV reageerde verder wel goed. 

Ik ga bellen met Ziggo om te kijken welke voorwaarden van toepassing zijn.

Groet,

Stijn

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic