Michael1983

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Mediabox XL geschikt voor oude tv met scart?

Hallo,
Hier heb ik nog een echt ouderwetse beeldbuis tv. Niet plat, geen HD.
De huidige eveneens oude decoder is een Humax-kastje, aangesloten met Scart.
Kan ik overstappen naar de Mediabox XL? Oftewel: is deze ook met Scart aan te sluiten, of enkel HDMI?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
De mediabox xl type 7400 is met scart en hdmi, de 7401 met hdmi, ik weet niet op 7400 nog uitgeleverd wordt.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Verwijderd account
Niet van toepassing
De mediabox xl type 7400 is met scart en hdmi, de 7401 met hdmi, ik weet niet op 7400 nog uitgeleverd wordt.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op de Community, Michael1983!

Zoals N.N. al aangeeft heeft alleen het 7400 model een scart. Er is een grote kans dat je echter een 7401 bij je bestelling krijgt. Deze kunnen we dan omruilen voor een 7400 als dat nodig is.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er bestaan tegenwoordig ook allerlei omvormers, verlopen etc. Misschien ook eens leuk je daar wat in te verdiepen. Kan zomaar eens van pas komen, mits de kosten niet te hoog worden.

Gr. Willem
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Zoals Willem aangeeft zijn er diverse oplossingen voor het HDMI naar Scart probleem. Google is daarbij uw vriend. In het normale bestelproces is het, terecht, niet mogelijk aan te geven welk apparaat de voorkeur verdient. Immers Ziggo levert een apparaat dat geschikt is voor de afgenomen dienst. Echter eerst afwachten of er wel het gewenste apparaat wordt gestuurd en daarna eventueel omruilen is misschien wat omslachtig. Zou het niet beter zijn om in het bestelproces de technische beperkingen van de huisinstallatie al aan te kunnen geven?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Willem-A Heb hier al eens naar gekeken maar dit moet actief worden omgevormd en zo'n apparaat kost al gauw 60+ euro. Naar mijn mening wel wat prijzig!

@Jan F. Het zou inderdaad prettig zijn geweest als hier direct een keuze in gemaakt kon worden. Ik kan niet ontkennen dat het beetje omslachtig is wanneer je toch het 7401 model ontvangt en deze dan wordt omgeruild. In deze tijd is het echter behoorlijk uitzonderlijk dat de Mediabox XL nog met een CRT tv wordt gebruikt. Daarom zijn er ook geen plannen bekend om deze optie toe te voegen in de bestel-straat en achterliggende systemen. Het lijkt een kleine wijziging maar is helaas niet zo makkelijk in te regelen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Thijs Ziggo wrote:
In deze tijd is het echter behoorlijk uitzonderlijk dat de Mediabox XL nog met een CRT tv wordt gebruikt. Daarom zijn er ook geen plannen bekend om deze optie toe te voegen in de bestel-straat en achterliggende systemen. Het lijkt een kleine wijziging maar is helaas niet zo makkelijk in te regelen.


Achteraf is het kennelijk wel te regelen. Waarom dan niet in een telefonische bestelprocedure? Het zal inderdaad maar een enkele keer per jaar voorkomen.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Jan F. wrote:
Thijs Ziggo wrote:
In deze tijd is het echter behoorlijk uitzonderlijk dat de Mediabox XL nog met een CRT tv wordt gebruikt. Daarom zijn er ook geen plannen bekend om deze optie toe te voegen in de bestel-straat en achterliggende systemen. Het lijkt een kleine wijziging maar is helaas niet zo makkelijk in te regelen.


Achteraf is het kennelijk wel te regelen. Waarom dan niet in een telefonische bestelprocedure? Het zal inderdaad maar een enkele keer per jaar voorkomen.


Achteraf gaat het via een omweg en niet het reguliere bestelproces; twee hele aparte processen op de achtergrond dus. Het toevoegen van de optie in de bestelling zelf is dus niet makkelijk in te regelen. Dit gaat volautomatisch en hangen meerdere provisioningssystemen achter. Wanneer je eenmaal een mediabox hebt ontvangen is het proces om deze om te ruilen dan weer relatief eenvoudig.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Thijs

Ze zijn inderdaad niet zo goedkoop, maar als iemand nog geen andere Tv wil, of daar niet direct het geld voor heeft, zijn er dus wel oplossingen. En dan valt dit nog mee. Er zijn mensen die dat geld, of nog veel meer al voor alleen al een HDMI kabel neertellen 🙂
Michael1983
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Bedankt voor de reacties!
Het mag inderdaad wel wat uitzonderlijk worden genoemd dat zo'n Mediabox nog aangesloten wordt op een beeldbuis, daar geef ik jullie zeker gelijk in. Omdat ik media zoals bluray/netflix/live tv vaak kijk op de laptop, heeft vervanging van de tv niet de hoogste prioriteit.
Maar interesse in de Mediabox XL is er dus wel (vooral vanwege Replay). Het is mooi om te lezen dat er een model is dat een scart-aansluiting heeft. Ik begrijp de uitgelegde reden waarom het niet mogelijk is om direct het 7400 model te bestellen. Maar het eventuele moeten omruilen is een kleinigheid. Een eerder contact met klantenservice vanwege een modemvervanging verliep ook enorm snel en productief, dus ik verwacht geen problemen!
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Willem-A Het is inderdaad voor sommigen een goede oplossing, maar in dit scenario lijkt me een gratis ruiling van de Mediabox XL het mooist. 🙂

@Michael1983 Top! Ik vertrouw er dan op dat het via de klantenservice helemaal in orde komt. 🙂 Je kan overigens via www.ziggogo.tv of de Windows 10 app op je laptop ook gebruik maken van ReplayTV.
Peet1225

Level 1
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oeps, ik zelfs 129 voor de audioquest chocolate 😉

Willem-A wrote:
Dag Thijs

Ze zijn inderdaad niet zo goedkoop, maar als iemand nog geen andere Tv wil, of daar niet direct het geld voor heeft, zijn er dus wel oplossingen. En dan valt dit nog mee. Er zijn mensen die dat geld, of nog veel meer al voor alleen al een HDMI kabel neertellen 🙂
MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Willem-A wrote:
Dag Thijs

HDMI -> Scart omvormer -
Ze zijn inderdaad niet zo goedkoop, maar als iemand nog geen andere Tv wil, of daar niet direct het geld voor heeft, zijn er dus wel oplossingen. 🙂


Nou ik zou willen zeggen, kijk een op de site's van de grote electronica retail-rovers, zoals: Ali-Babba of Ali-express. Dan wordt het ook nog eens gratis en netjes verpakt naar je huisadres gestuurd, en dat alles vanaf een kleine € 7. Uiteraard zou ik persoonlijk voor een iets betere kwaliteit gaan en niet meteen de goedkoopste variant pakken. Vaak kun je per aanbieder ook wat beoordelingen lezen voordat je definitieve je keuze bepaalt. Maar dan blijf je evengoed nog gemakkelijk rond de € 10.-- all in zitten.
--> Scart to HDMI Audio Video Converter / Scaler Adapter 720P 1080P
Het enige nadeel wat ik zo zou kunnen bedenken is: Dat het minimaal wel twee tot soms zelfs 4 weken kan duren, voordat het bestelde artikel daadwerkelijk op je huisadres door de brievenbus heen schuift.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar MC Roos

Jij noemt nu een converter van Scart naar HDMI, maar men heeft in dit geval juist een Tv met scart en wil deze gebruiken.

Ook dat kan, maar of je dat moet willen is een andere vraag. Maar tegenwoordig is er erg veel mogelijk.
Tetris

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een oude Cineos TV van Philips, daar zitten 2 HDMI aansluitingen op (beiden niet meer werkend, geen of zwart beeld) en 2 SCART aansluitingen (beiden werkend).

 

Vervolgens heb ik een HDMI naar SCART Converter gekocht en aangesloten en weer alleen een zwart beeld).

 

Dus Mini-Box(HDMI) en TV (Scart), maar geen beeld.

 

Als ik een DVD Speler aansluit met beide opties dus zowel HDMI als SCART dan werkt de DVD speler wel op SCART als ik die gebruik.

 

Waarom doet de Next- Mini Box dat dan ook niet?

 

Mijn vraag is nu: moet ik een HDMI to SCART Converter hebben of een SCART to HDMI Converter om beeld te krijgen, of heeft hert geen van beiden zin?

 

Trouwens vind ik het gewoon BAGGER van Ziggo dat ze geen rekening houden met oudere toestellen, dat doet nl KPN wel, die levert een mediabox met zowel HDMI en SCART aansluiting.

 

Komt er verder geen oplossing voor dit probleem van de kant van Ziggo dan is de oplossing vrij simpel nl

 

OPGEDONDERD MET ZIGGO EN WELKOM KPN!

 

Die is nog goedkoper ook Ziggo 98 Euro p/m en KPN 55 Euro p/m.

 

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Tetris Je wordt in een ander topic al geholpen.

Andere antwoorden ga je hier niet krijgen.

Opgelost: Re: Next mini aansluiten op hele oude tv met scart - Ziggo Community

 

Veel succes.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Tetris  schreef:

Ik heb een oude Cineos TV van Philips, daar zitten 2 HDMI aansluitingen op (beiden niet meer werkend, geen of zwart beeld) en 2 SCART aansluitingen (beiden werkend).

 

Vervolgens heb ik een HDMI naar SCART Converter gekocht en aangesloten en weer alleen een zwart beeld).

 

Dus Mini-Box(HDMI) en TV (Scart), maar geen beeld.

 

Als ik een DVD Speler aansluit met beide opties dus zowel HDMI als SCART dan werkt de DVD speler wel op SCART als ik die gebruik.

 

Waarom doet de Next- Mini Box dat dan ook niet?

 

Mijn vraag is nu: moet ik een HDMI to SCART Converter hebben of een SCART to HDMI Converter om beeld te krijgen, of heeft hert geen van beiden zin?

 

Trouwens vind ik het gewoon BAGGER van Ziggo dat ze geen rekening houden met oudere toestellen, dat doet nl KPN wel, die levert een mediabox met zowel HDMI en SCART aansluiting.

 

Komt er verder geen oplossing voor dit probleem van de kant van Ziggo dan is de oplossing vrij simpel nl

 

OPGEDONDERD MET ZIGGO EN WELKOM KPN!

 

Die is nog goedkoper ook Ziggo 98 Euro p/m en KPN 55 Euro p/m.

 

 


eens moet je met de tijd mee tis geen 60ige jaren meer

en dat een converter van hdmi naar scart niet werkt heeft allemaal te maken met moderne beveiliging tegen kopiëren genaamd DHCP *

 

 

 

 

*

Wat is HDCP?

HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) is een standaard die ontwikkeld is door Intel. De standaard maakt de beveiliging mogelijk van digitale content die middels een digitale verbinding (bijvoorbeeld HDMI of DVI) verstuurd wordt. Door gebruik te maken van deze beveiligingsstandaard versleutelen contentproviders en fabrikanten van AV-apparatuur de gegevensoverdracht en is het alleen mogelijk om de content weer te geven met apparatuur die daartoe gerechtigd is. Elk apparaat dat ondersteuning voor HDCP biedt heeft daarom een unieke identificatienummer. Indien van een apparaat bekend wordt dat het inbreuken pleegt op de regels die HDCP voorop stelt, bijvoorbeeld omdat het toestaat dat data onversleuteld toegestuurd wordt, dan wordt dat identificatienummer op de zwarte lijst gezet. Die zwarte lijst wordt geraadpleegd door nieuwe content en de speler kan dan beslissen dat apparaat geen content meer te sturen.

Uitgelicht topic