1
Vraag
2
Reacties
jtermaat

Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL geen update van 4.37 naar 4.38

Bij een check zie ik dat Media XL geen update naar 4.38 heeft uitgevoerd. Gisteren per ongeluk scherm mbt de update niet gezien. Werkt nog steeds met 4.37. Toestel div. keren opgestart zonder melding nieuwe update.
Vraag: Hoe krijg ik nu wel 4.38? Nergens kun je dit handmatig starten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jtermaat
topicstarter
Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zit in Twente. Maw het zal ooit wel gebeuren. Maar wel vreemd dat je eerst die update popup krijgt en vervolgens gebeurt er niets meer. We wachten af. Iig bedankt voor de snelle reactie.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18764Posts
  • 855Oplossingen
  • 5181Likes

Update's kan je niet handmatig verkrijgen. 4.38 wordt gefaseerd uitgerold eerst Limburg en Noord-Brabant en dan steeds stukje bij beetje. Woon je in dit gebied kan het 3 tot 5 of 7 werkdagen duren voordat deze verkregen wordt. Mocht er een Bugfix in 4.38 toegepast worden, dan wordt de Update later uitgerold, dit kan ook nog een oorzaak hebben. 

Als je in Limburg of Noord-Brabant woont en je volgende week nog niks hebt, geef dan even een seintje, maar uiteindelijk wordt ie vanzelf geforceerd geïnstalleerd.

Zie ook dit topic Alles over de software update 4.38 van de Mediabox XL 

jtermaat
topicstarter
Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zit in Twente. Maw het zal ooit wel gebeuren. Maar wel vreemd dat je eerst die update popup krijgt en vervolgens gebeurt er niets meer. We wachten af. Iig bedankt voor de snelle reactie.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18764Posts
  • 855Oplossingen
  • 5181Likes

@jtermaat  schreef:

Als er niks gebeurt, kan je wel Apps opstarten van Netflix en Videoland en hoe is de Media Box verbonden, met UTP naar het losse modem, of is de Media Box XL je modem.

jtermaat
topicstarter
Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Verbonden rechtstreeks met het nieuwe Ziggo modem. Misschien oorzaak dat ik gisteren een VPN heb geinstalleerd!? Ik heb geen idee of dat invloed heeft. Netflix werkt gewoon.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18764Posts
  • 855Oplossingen
  • 5181Likes

Je zou het even zonder VPN kunnen proberen, maar dat staat los van de Media Box, VPN meer voor computer en andere zaken.

Gio2903
Expert
Expert
  • 717Posts
  • 34Oplossingen
  • 280Likes

een xl moet je juist niet met je ziggo modem verbinden (met utp). staat de box in snelle start of eco modus?

jtermaat
topicstarter
Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Je hebt gelijk. Verbonden rechtstreeks en niet via Ziggo moden. Dacht dat de kabel daarin liep, dus niet. Geen idee of de box (die dus niet is gekoppeld aan de box) ingesteld is op: snelle start of eco modus. VPN ingesteld op Nederlands IP, geen verandering zichtbaar.

Gio2903
Expert
Expert
  • 717Posts
  • 34Oplossingen
  • 280Likes

ah dan gaat dat al goed. uit eco stand halen. daarna zal het een kwestie van wachten zijn totdat je de update opnieuw ontvangt

• Druk op de Menu- of Home-knop van je afstandsbediening.
  • Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Systeem.
  • Selecteer Opstarttijd mediabox en druk op OK.
  • Selecteer Snelle StartTrage Start of Eco-modus en druk op OK.
jtermaat
topicstarter
Raadgever
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hmm staat al in Snelle start modus.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic