Ik heb sinds Mei 2022 een nieuwe Ziggo aansluiting icm met TV Start pakket (MediaBox XL). Ben er al hele tijd bezig mee geweest om de Mediabox XL werkend te krijgen.
Ziggo Hoofdaansluiting in meterkast =>
Coax splitter (POA-085)
=> Modem (Deze werkt prima)
=> Coax kabel via elektrabuis naar woonkamer => Mediabox XL (CS1004 / ERR SP 0.1.6)
Volgende troubleshooting uitgevoerd:
- Modem in de woonkamer aansluiten -> Werkt prima
- Mediabox in de meterkast aansluiten -> CS1004 error
- Splitter tussenuit gehaald -> Mediabox CS1004 error
- POA-085 (door de monteur geleverd) vervangen door de POA-01-B die meegeleverd was met het installatiepakket -> Zelfde effect
In het begin werkte internet het niet omdat mijn huis niet was aangesloten in de wijkkast. Dit was direct verholpen door monteur die langs kwam. Alle kabels en aansluitingen binnenshuis waren toen ook doorgemeten en alles was goed. Dus aan het signaal ligt het niet.
Ik heb de klantenservice gebeld maar kwam niet verder dan aan en uit zetten van de Mediabox XL.
Hopelijk zitten hier mede ziggo-ers met meer ervaringen die mij hier mee kunnen helpen.
Ik ben er niet van overtuigd dat elke keer als je de klantenservice belt, de Mediabox XL opnieuw opstart en de kabels opnieuw checked, het gaat oplossen.