Ik heb sinds Mei 2022 een nieuwe Ziggo aansluiting icm met TV Start pakket (MediaBox XL). Ben er al hele tijd bezig mee geweest om de Mediabox XL werkend te krijgen.
Ziggo Hoofdaansluiting in meterkast =>
Coax splitter (POA-085)
=> Modem (Deze werkt prima)
=> Coax kabel via elektrabuis naar woonkamer => Mediabox XL (CS1004 / ERR SP 0.1.6)
Volgende troubleshooting uitgevoerd:
- Modem in de woonkamer aansluiten -> Werkt prima
- Mediabox in de meterkast aansluiten -> CS1004 error
- Splitter tussenuit gehaald -> Mediabox CS1004 error
- POA-085 (door de monteur geleverd) vervangen door de POA-01-B die meegeleverd was met het installatiepakket -> Zelfde effect
In het begin werkte internet het niet omdat mijn huis niet was aangesloten in de wijkkast. Dit was direct verholpen door monteur die langs kwam. Alle kabels en aansluitingen binnenshuis waren toen ook doorgemeten en alles was goed. Dus aan het signaal ligt het niet.
Ik heb de klantenservice gebeld maar kwam niet verder dan aan en uit zetten van de Mediabox XL.
Hopelijk zitten hier mede ziggo-ers met meer ervaringen die mij hier mee kunnen helpen.
Ik ben er niet van overtuigd dat elke keer als je de klantenservice belt, de Mediabox XL opnieuw opstart en de kabels opnieuw checked, het gaat oplossen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor jullie reactie en het meedenken.
Ik heb een goede oplossing gevonden en na wat zeiken is het gelukt om de Mediabox XL om te ruilen voor een Mediabox Next Mini (via Ethernet/WiFi), met behoud van de lopende korting.
Staat gelijk ook een heel stuk mooier op de tv-meubel, minder stroomverbruik, geluid en storingen op het wifi netwerk door de 2 ssid's die aanstaan.
Dit topic kan gesloten worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal de foto's vanavond plaatsen.
De POA-085 is in elk geval ongeschikt voor de Mediabox XL omdat de retourband/upstream 5-65 MHz niet wordt doorgegeven op de TV-uitgang. De Mediabox XL moet op deze frequenties een uitgaande verbinding kunnen opbouwen.
Eventueel kun je ook de downstream/upstream-gegevens van de Mediabox XL plaatsen:
Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Upstream’ of ‘Downstream’
Stap 3:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
EDIT: niet goed gelezen
Zie bijgaande fotos. Aansluitpunt is nieuw (had de monteur vervangen). Nu weer de POA-01-B erop. De POA-085 bleek gewoon een POA-01-B te zijn met een 085 kapje.
Aansluiting woonkamer is ook door monteur geplaatst en is nieuw. Er zat eerst eentje op met 2 aansluitingen (tv/radio).
Ondertussen staat de Mediabox XL sinds vanochtend aan. In de tussentijd is het al tig keer opnieuw gestart. Maar het probleem blijft bestaan.
Ik las iets met dat het mogelijk is omdat de Mediabox XL niet geactiveerd was. Is er iemand die dat kan checken? (Zeg aub niet de klantenservice, die hebben geen idee waar ik het over heb en vragen me of ik de mediabox kan herstarten)
Je kan controleren of de mediabox geactiveerd is door in mijnziggo te kijken,
naar tv te gaan en daar staat je mediabox.Als dat serienummer overeenkomt met die van jouw xl is hij geactiveerd.
Die plastic prut connector van de rechtse stekker moet trouwens vervangen worden door eentje met kabel en ziggo geschikt keurmerk, deze bijvoorbeeld: https://www.kabelnl.nl/coax-stekker-Ziggo-haaks-female-Hirschmann-KOKWI-5
Dat de monteur dat niet heeft gedaan is no-go.
De up- en downstream gegevens
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 666000000 | 6.9 | 38 | 256 qam | 9 |
2 | 602000000 | 6.4 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 6.4 | 38 | 256 qam | 2 |
4 | 618000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 3 |
5 | 626000000 | 6 | 38 | 256 qam | 4 |
6 | 634000000 | 6 | 38 | 256 qam | 5 |
7 | 642000000 | 6.1 | 38 | 256 qam | 6 |
8 | 650000000 | 6 | 38 | 256 qam | 7 |
9 | 674000000 | 7.4 | 38 | 256 qam | 10 |
10 | 682000000 | 7.5 | 38 | 256 qam | 11 |
11 | 714000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 15 |
12 | 722000000 | 6.4 | 38 | 256 qam | 16 |
13 | 738000000 | 6.8 | 38 | 256 qam | 18 |
14 | 746000000 | 7 | 38 | 256 qam | 19 |
15 | 754000000 | 7 | 38 | 256 qam | 20 |
16 | 770000000 | 6.1 | 38 | 256 qam | 22 |
17 | 778000000 | 5.8 | 38 | 256 qam | 23 |
18 | 786000000 | 6 | 38 | 256 qam | 24 |
19 | 794000000 | 5.9 | 38 | 256 qam | 25 |
20 | 802000000 | 6 | 38 | 256 qam | 26 |
21 | 826000000 | 6.3 | 38 | 256 qam | 29 |
22 | 834000000 | 6 | 38 | 256 qam | 30 |
23 | 842000000 | 6 | 38 | 256 qam | 31 |
24 | 850000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 38.9 | 400 | 4879 |
2 | Locked | 38.6 | 25 | 4493 |
3 | Locked | 38.9 | 560 | 4621 |
4 | Locked | 38.6 | 855 | 4794 |
5 | Locked | 38.9 | 780 | 5123 |
6 | Locked | 38.9 | 156 | 5161 |
7 | Locked | 38.6 | 244 | 4847 |
8 | Locked | 38.6 | 375 | 5182 |
9 | Locked | 38.6 | 590 | 4742 |
10 | Locked | 38.9 | 695 | 4746 |
11 | Locked | 38.9 | 386 | 5198 |
12 | Locked | 38.6 | 1867 | 5463 |
13 | Locked | 38.6 | 683 | 6272 |
14 | Locked | 38.6 | 721 | 4924 |
15 | Locked | 38.9 | 663 | 4916 |
16 | Locked | 38.6 | 38 | 4242 |
17 | Locked | 38.6 | 41 | 4071 |
18 | Locked | 38.6 | 39 | 4195 |
19 | Locked | 38.6 | 36 | 4367 |
20 | Locked | 38.6 | 70 | 4203 |
21 | Locked | 38.6 | 28 | 4167 |
22 | Locked | 38.9 | 1427 | 20657 |
23 | Locked | 38.6 | 17394 | 34253 |
24 | Locked | 38.6 | 52 | 4290 |
1 | 38400000 | 42.5 | 5120 | 64 qam | 4 |
2 | 45200000 | 42.5 | 5120 | 64 qam | 3 |
3 | 52000000 | 42.8 | 5120 | 64 qam | 2 |
4 | 58799980 | 43 | 5120 | 64 qam | 1 |
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
Serienummer (Mijn Ziggo) van de mediabox is de “CA ID” op de sticker zonder de 2 laatste cijfers van de Mediabox.
De S/N volgens het stickertje is een heel ander nummer. Klopt dit?
Dit klopt inderdaad.Dan is de mediabox goed geactiveerd😉
In je modem is heel erg veel ruis te zien en dat is niet gek met een open coax stekker waar het signaal van tig zenders als mobiele zenders en allerlei andere zenders heel mooi mee opgevangen wordt en op je coax netwerk komt, dit veroorzaakt heel veel storing en mogelijk ook dat de Mediabox XL het niet doet.
Vervang sowieso die door een afgeschermde stekker.
Nu nog de signaalwaarden van je mediabox XL SVP:
Stap 1:
Log in op je Mediabox XL. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan voor de Mediabox XL op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Upstream’ of ‘Downstream’
Stap 3:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je Mediabox XL. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Bedankt voor jullie reactie en het meedenken.
Ik heb een goede oplossing gevonden en na wat zeiken is het gelukt om de Mediabox XL om te ruilen voor een Mediabox Next Mini (via Ethernet/WiFi), met behoud van de lopende korting.
Staat gelijk ook een heel stuk mooier op de tv-meubel, minder stroomverbruik, geluid en storingen op het wifi netwerk door de 2 ssid's die aanstaan.
Dit topic kan gesloten worden.
Goed dat de TV problemen zijn opgelost, maar je hebt nog steeds veel ruis op je modem wat allerlei problemen kan veroorzaken met de internet verbindingen.
Heb je die niet afgeschermde stekker nog vervangen?
@Bert Ik ga de splitter weghalen, modem direct op de hoofdaansluiting. Signaal/aansluiting in de woonkamer heb ik nu niet meer nodig als ik de Next Mini binnen heb. Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.