1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
dllm

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL geeft foutmelding CS1004 en ERR SP 0.1.6

Ik heb sinds Mei 2022 een nieuwe Ziggo aansluiting icm met TV Start pakket (MediaBox XL). Ben er al hele tijd bezig mee geweest om de Mediabox XL werkend te krijgen.

 

 

Ziggo Hoofdaansluiting in meterkast =>

Coax splitter (POA-085)

=> Modem (Deze werkt prima)

=> Coax kabel via elektrabuis naar woonkamer => Mediabox XL (CS1004 / ERR SP 0.1.6)

 

Volgende troubleshooting uitgevoerd:

- Modem in de woonkamer aansluiten -> Werkt prima

- Mediabox in de meterkast aansluiten -> CS1004 error

- Splitter tussenuit gehaald -> Mediabox CS1004 error

- POA-085 (door de monteur geleverd) vervangen door de POA-01-B die meegeleverd was met het installatiepakket -> Zelfde effect

 

In het begin werkte internet het niet omdat mijn huis niet was aangesloten in de wijkkast. Dit was direct verholpen door monteur die langs kwam. Alle kabels en aansluitingen binnenshuis waren toen ook doorgemeten en alles was goed. Dus aan het signaal ligt het niet.

 

Ik heb de klantenservice gebeld maar kwam niet verder dan aan en uit zetten van de Mediabox XL.

Hopelijk zitten hier mede ziggo-ers met meer ervaringen die mij hier mee kunnen helpen.

Ik ben er niet van overtuigd dat elke keer als je de klantenservice belt, de Mediabox XL opnieuw opstart en de kabels opnieuw checked, het gaat oplossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dllm
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor jullie reactie en het meedenken.

 

Ik heb een goede oplossing gevonden en na wat zeiken is het gelukt om de Mediabox XL om te ruilen voor een Mediabox Next Mini (via Ethernet/WiFi), met behoud van de lopende korting.

Staat gelijk ook een heel stuk mooier op de tv-meubel, minder stroomverbruik, geluid en storingen op het wifi netwerk door de 2 ssid's die aanstaan.

 

Dit topic kan gesloten worden.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79120Posts
  • 5346Oplossingen
  • 23685Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

dllm
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal de foto's vanavond plaatsen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35121Posts
  • 2591Oplossingen
  • 17676Likes

De POA-085 is in elk geval ongeschikt voor de Mediabox XL omdat de retourband/upstream 5-65 MHz niet wordt doorgegeven op de TV-uitgang. De Mediabox XL moet op deze frequenties een uitgaande verbinding kunnen opbouwen.

 

Eventueel kun je ook de downstream/upstream-gegevens van de Mediabox XL plaatsen:

 

Lees meer

Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

 

Stap 2:

Klik links op de pagina op

‘Upstream’ of ‘Downstream’

tobiastheebe_1-1656509891093.png

 

 

Stap 3:

Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

Verwijderd account
Niet van toepassing

EDIT: niet goed gelezen

dllm
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zie bijgaande fotos. Aansluitpunt is nieuw (had de monteur vervangen). Nu weer de POA-01-B erop. De POA-085 bleek gewoon een POA-01-B te zijn met een 085 kapje.

 

Aansluiting woonkamer is ook door monteur geplaatst en is nieuw. Er zat eerst eentje op met 2 aansluitingen (tv/radio).

 

Ondertussen staat de Mediabox XL sinds vanochtend aan. In de tussentijd is het al tig keer opnieuw gestart. Maar het probleem blijft bestaan.

 

Ik las iets met dat het mogelijk is omdat de Mediabox XL niet geactiveerd was. Is er iemand die dat kan checken? (Zeg aub niet de klantenservice, die hebben geen idee waar ik het over heb en vragen me of ik de mediabox kan herstarten)

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan controleren of de mediabox geactiveerd is door in mijnziggo te kijken,

naar tv te gaan en daar staat je mediabox.Als dat serienummer overeenkomt met die van jouw xl is hij geactiveerd.

Visser__0-1656519284780.png

Die plastic prut connector van de rechtse stekker moet trouwens vervangen worden door eentje met kabel en ziggo geschikt keurmerk, deze bijvoorbeeld: https://www.kabelnl.nl/coax-stekker-Ziggo-haaks-female-Hirschmann-KOKWI-5

Dat de monteur dat niet heeft gedaan is no-go.

dllm
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De up- en downstream gegevens

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16660000006.938256 qam9
26020000006.438256 qam1
36100000006.438256 qam2
46180000006.538256 qam3
5626000000638256 qam4
6634000000638256 qam5
76420000006.138256 qam6
8650000000638256 qam7
96740000007.438256 qam10
106820000007.538256 qam11
117140000006.538256 qam15
127220000006.438256 qam16
137380000006.838256 qam18
14746000000738256 qam19
15754000000738256 qam20
167700000006.138256 qam22
177780000005.838256 qam23
18786000000638256 qam24
197940000005.938256 qam25
20802000000638256 qam26
218260000006.338256 qam29
22834000000638256 qam30
23842000000638256 qam31
248500000005.538256 qam32

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.94004879
2Locked38.6254493
3Locked38.95604621
4Locked38.68554794
5Locked38.97805123
6Locked38.91565161
7Locked38.62444847
8Locked38.63755182
9Locked38.65904742
10Locked38.96954746
11Locked38.93865198
12Locked38.618675463
13Locked38.66836272
14Locked38.67214924
15Locked38.96634916
16Locked38.6384242
17Locked38.6414071
18Locked38.6394195
19Locked38.6364367
20Locked38.6704203
21Locked38.6284167
22Locked38.9142720657
23Locked38.61739434253
24Locked38.6524290

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
13840000042.5512064 qam4
24520000042.5512064 qam3
35200000042.8512064 qam2
45879998043512064 qam1


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000

 

dllm
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Serienummer (Mijn Ziggo) van de mediabox is de “CA ID” op de sticker zonder de 2 laatste cijfers van de Mediabox.

De S/N volgens het stickertje is een heel ander nummer. Klopt dit?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dit klopt inderdaad.Dan is de mediabox goed geactiveerd😉

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79120Posts
  • 5346Oplossingen
  • 23685Likes

In je modem is heel erg veel ruis te zien en dat is niet gek met een open coax stekker waar het signaal van tig zenders als mobiele zenders en allerlei andere zenders heel mooi mee opgevangen wordt en op je coax netwerk komt, dit veroorzaakt heel veel storing en mogelijk ook dat de Mediabox XL het niet doet.

Vervang sowieso die door een afgeschermde stekker.

 

Nu nog de signaalwaarden van je mediabox XL SVP:

 

Stap 1:
Log in op je Mediabox XL. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan voor de Mediabox XL op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

 

Stap 2:

Klik links op de pagina op

‘Upstream’ of ‘Downstream’

Bert_0-1656538487037.png

 

 

 

Stap 3:

Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je Mediabox XL. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

dllm
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor jullie reactie en het meedenken.

 

Ik heb een goede oplossing gevonden en na wat zeiken is het gelukt om de Mediabox XL om te ruilen voor een Mediabox Next Mini (via Ethernet/WiFi), met behoud van de lopende korting.

Staat gelijk ook een heel stuk mooier op de tv-meubel, minder stroomverbruik, geluid en storingen op het wifi netwerk door de 2 ssid's die aanstaan.

 

Dit topic kan gesloten worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79120Posts
  • 5346Oplossingen
  • 23685Likes

Goed dat de TV problemen zijn opgelost, maar je hebt nog steeds veel ruis op je modem wat allerlei problemen kan veroorzaken met de internet verbindingen.

Heb je die niet afgeschermde stekker nog vervangen?

dllm
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Bert Ik ga de splitter weghalen, modem direct op de hoofdaansluiting. Signaal/aansluiting in de woonkamer heb ik nu niet meer nodig als ik de Next Mini binnen heb. Bedankt!