1
Vraag
2
Reacties
Baleca

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox XL geeft code: ERR SP 0.1.6

Via een topic van november 2020 hier terecht gekomen om aan te geven dat ik dit probleem nu ook ondervind. 

Ik heb de mediabox al een half jaar in huis en is niet eerder aangesloten geweest, gister voor het eerst aangesloten en gaf deze code aan, de mediabox met de aangeleverde kabels rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting en geeft weer deze code aan. 

Op de foto is de hoofdaansluiting te zien, zwarte kabel is voor mediabox en de witte voor de modem.

Ik lees graag een oplossing.

tvaansluiting.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12183Posts
  • 740Oplossingen
  • 4662Likes

Het AOP en de splitter zijn beide zeer verouderd. De TV-uitgang van de CFS-02/65 is niet retourgeschikt. Hierdoor kan (het modem van) de Mediabox XL geen uitgaande verbinding (upstream) opbouwen en komt deze niet online, met de foutcode als resultaat.

De splitter moet vervangen worden door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Idealiter is ook een monteursafspraak noodzakelijk voor het plaatsen van een nieuw AOP (btv 01-SET).

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan nieuw aansluitmateriaal toesturen (en eventueel een monteursafspraak inplannen) en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 6018Reacties
  • 1538Oplossingen
  • 2092Likes

Hi @Baleca
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Een foutcode te zien krijgen tijdens het installeren is nooit een goed teken. Je hebt al goed advies gekregen van onze Community toppers. Super fijn om dit te zien. Ik sluit mij volledig bij @tobiastheebe aan en heb dan ook alvast nieuwe materialen toegestuurd. Verder is er ook een afspraak met de monteur nodig, zodat het AOP kan worden vervangen. Ik zag dat deze afspraak nog niet was gemaakt, dus ik ben zo vrij geweest om een monteur in te plannen voor komende woensdag, 20 juli, tussen 12:00 en 18:00 uur. Je krijgt nog een bevestiging van de afspraak per e-mail.

Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan kun je deze zelf gemakkelijk in Mijn Ziggo verzetten. Dit kan onder het kopje 'profiel'. 

9 Reacties 9
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12183Posts
  • 740Oplossingen
  • 4662Likes

Het AOP en de splitter zijn beide zeer verouderd. De TV-uitgang van de CFS-02/65 is niet retourgeschikt. Hierdoor kan (het modem van) de Mediabox XL geen uitgaande verbinding (upstream) opbouwen en komt deze niet online, met de foutcode als resultaat.

De splitter moet vervangen worden door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem. Idealiter is ook een monteursafspraak noodzakelijk voor het plaatsen van een nieuw AOP (btv 01-SET).

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan nieuw aansluitmateriaal toesturen (en eventueel een monteursafspraak inplannen) en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Visser_
Expert
Expert
  • 916Posts
  • 34Oplossingen
  • 330Likes

Je zou de ontvanger tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten, de installatie afronden en dan de splitter er weer op doen.Je kan dan in principe wel live tv kijken, maar verder niks.

Of je gebruikt de ingebouwde tuner van de tv, volg daarvoor deze stappen.

Baleca
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de informatie Tobias dat zal ik doen een afspraak maken met een monteur. 

Visser ik kan er helaas niets afhalen, de splitter zit er volgens mij met lijm op 😉  En u tweede tip geprobeerd maar dat werkte helaas niet.

Visser_
Expert
Expert
  • 916Posts
  • 34Oplossingen
  • 330Likes

Het kan zijn dat je de splitter een kwartslag moet draaien en daarna eraf trekken.

Baleca
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas zo vast als een huis. Ik wacht wel geduldig op een monteur heb een pc om eventueel tv te kijken. Bedankt voor het mee denken. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12183Posts
  • 740Oplossingen
  • 4662Likes

Achter het dopje in het midden van de splitter zit een schroef waarmee de splitter op het AOP is vastgeschroefd.

Baleca
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oh vandaar haha, dank je wel 

Visser_
Expert
Expert
  • 916Posts
  • 34Oplossingen
  • 330Likes

Is het gelukt om de XL voor live tv werkend te krijgen?😉

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 6018Posts
  • 1538Oplossingen
  • 2092Likes

Hi @Baleca
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Een foutcode te zien krijgen tijdens het installeren is nooit een goed teken. Je hebt al goed advies gekregen van onze Community toppers. Super fijn om dit te zien. Ik sluit mij volledig bij @tobiastheebe aan en heb dan ook alvast nieuwe materialen toegestuurd. Verder is er ook een afspraak met de monteur nodig, zodat het AOP kan worden vervangen. Ik zag dat deze afspraak nog niet was gemaakt, dus ik ben zo vrij geweest om een monteur in te plannen voor komende woensdag, 20 juli, tussen 12:00 en 18:00 uur. Je krijgt nog een bevestiging van de afspraak per e-mail.

Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan kun je deze zelf gemakkelijk in Mijn Ziggo verzetten. Dit kan onder het kopje 'profiel'. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic