Hi @S_am, welkom op de Ziggo Community!
Laat ik met de deur in huis vallen: Wat een ontzettend gek probleem! Je bent al ontzettend goed bezig geweest om alles op een rij te zetten en het één en ander uit te sluiten, maar nog zonder resultaat. Zelfs drie verschillende boxen met hetzelfde probleem begrijp ik. Ik tast ook nog even in het duister, dus loop eerst maar even alles stapsgewijs bij langs:
Het signaal vind ik lastig: Zelfs zónder signaal, zou de Mediabox XL wel gewoon aan moeten gaan. Dat zou zelfs een goede test zijn (zonder coaxkabel) om te checken of hij dan wel gaat. Bij signaal(schommelingen) verwacht je andere problemen dan wat je nu ervaart. Dus die laat ik nog heel even terzijde. Je hebt ook al 3 boxen gehad, dus een 4e lijkt me ook nog niet zo zinvol.
Verder zijn er dan maar 2 zaken die we dan nog niet hebben besproken. De HDMI-aansluiting + TV, maar hier verwacht ik geen wonderen. Je zou eens als test een andere HDMI-kabel en ingang kunnen proberen. En ik ben benieuwd of je ook bij elke nieuwe Mediabox nieuwe stroomtoevoer hebt gekregen en gebruikt?
We hebben toevallig een soortgelijke melding binnengekregen, ik ga beide jullie situaties bundelen en doorzetten. Mocht je zelf nog iets ontdekken, laat het me weten!