HenZig

Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Mediabox XL gaat niet aan met afstandsbediening

Als ik met mijn afstandsbediening de mediabox wil aanzetten gaat deze niet aan. Op het display verschijn alleen een oranje telefoontje.

Heb inmiddels mijn derde mediabox ontvangen van Ziggo, maar het probleem blijft.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Heb afgelopen week de mediabox next gekregen en geïnstalleerd. En deze werk perfect!

 

M.vr.gr.

Hen

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Het Ligt echt niet aan de kabels. Het inschakelen van de mediabox gaat 10 keer goed en dan weigert deze weer. Dan moet ik de spanning er afhalen en opnieuw inschakelen, dat gaat het weer een tijdje goed..

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Wat een enorm storend probleem @HenZig! Je geduld wordt zo behoorlijk op de proef gesteld. Na 3 mediaboxen moeten we toch even verder gaan kijken naar andere mogelijke oorzaken! 

 

 

Wil je de foto's waar @Bert om vraagt met ons delen? Hiermee weten we zeker dat we niks over het hoofd zien. 

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes
 
HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

In mijn beleving...als de madiabox alleen is aangesloten via het net (230 volt) moet hij toch reageren op de afstandsbediening.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier zal een monteur aan te pas moeten komen, ben ik bang.

De tras is geen hedendaags aansluitmateriaal.

Die vervangt gratis de 1e wandcontactdoos, de splitter en 1e korte kabels.

 

En de open stekker zet allerlei 4G 5G en Digitenne signaal op je coax netwerk die de mediabox XL van slag kan laten gaan.

Dit moet een afgeschermde stekker gaan worden.

 

Bert_0-1633428010420.png

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@HenZig Wat @Bert aangeeft klopt. Er moet hiervoor inderdaad een monteur langskomen. Het aansluitpunt voldoet niet meer aan de eisen en moet kosteloos worden vervangen door een storingsmonteur. De monteur neemt dan ook gelijk de aansluitmaterialen (Splitters/coaxkabel) even onder de loep. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland voor morgen, woensdag 6 oktober 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HenZig  schreef:

In mijn beleving...als de madiabox alleen is aangesloten via het net (230 volt) moet hij toch reageren op de afstandsbediening.


Dat hoeft niet, er is een constante verbinding heen en terug met Ziggo voor de werkzaamheid.

Alles behalve Live TV gaat via de Ziggo servers, dus geen verbinding, geen reactie van de mediabox XL.

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

De monteur is geweest, heeft de aansluiting voorzien van een nieuwe aansluiting incl. splitter en een nieuwe kabel van de splitter naar de mediabox. En wat blijkt, het probleem blijft zich voordoen. Als ik de mediabox wil aanzetten gebeurt er niets. Als ik de mediabox met de schakelaar uitzet en vervolgens inzet start deze opnieuw op en werkt alles naar behoren. Wil ik de mediabox uitschakelen gebeurd er opnieuw niets. Ook niet op de knoppen op de mediabox zelf. Heb ook een andere afstandsbediening gekoppeld, maar dat maakt geen verschil. De monteur vond het een vreemd probleem en vertelde dat ook al is de verbinding met de splitter onderbroken de mediabox gewoon moet opstarten. Deze zou dan een foutcode moeten geven: "geen verbinding", maar moet wel normaal opstarten. Het is al de 3de mediabox die ik inmiddels ontvangen heb maar het probleem blijft zich voordoen. Ben dus niets opgeschoten ;-(

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

De monteur heeft op de splitter en op het uiteinde van de coaxkabel die in de mediabox steekt een meting uitgevoerd. Op beide plaatsen meet hij een goed signaal.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @HenZig en dankjewel voor de terugkoppeling. Onwijs balen dat het monteursbezoek niet het effect heeft gehad waarop we gehoopt hadden. Voor ieder probleem is een oplossing zeg ik altijd, maar in dit geval wil het niet echt vlotten. Nu weer een box toesturen lijkt mij ook geen oplossing, gezien de drie eerdere boxen. Ik heb dus toch nog eens een monteur ingepland, onder garantie van het vorige bezoek. Deze staat nu gepland voor vrijdagmiddag aanstaande tussen 12.00 en 18.00 uur, hiervan ontvang je per mail een bevestiging. Mocht dit niet passen dan kan de afspraak natuurlijk nog gewijzigd worden.

 

Houd je ons weer op de hoogte?

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Ik hou u zeker op de hoogte...

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Beste,

 

De monteur is vandaag (vrijdag 15 okt.) geweest. Heeft 1 instelling op de tv veranderd.

Nu zet ik mijn box aan en wat blijkt. Hij gaat niet aan.

Wanneer mag ik een definitieve oplossing verwachten van Ziggo. Gaat nu wel erg lang duren.     😞

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Heb met Ziggo gebeld en ik krijg dinsdag a.s. een mediabox next.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@HenZig, jeetje, zo blijf je wel bezig zeg 😞 Zeker niet fijn! Goed dat je nog weer contact met ons hebt gehad en dat je nu een Mediabox Next krijgt. Laat je ons weten hoe dat verloopt?

HenZig
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Heb afgelopen week de mediabox next gekregen en geïnstalleerd. En deze werk perfect!

 

M.vr.gr.

Hen

Uitgelicht topic