Tondegee
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL - foutcode cs1004 + sp 0.1.6. - verbinden met wifi

Helaas is het mis gegaan met het verbinden van de coax kabel op de plaats waar de tv staat. Volgens het instructie boekje is het mogelijk verbinding via wifi te maken, maar ik krijg steeds cs1004 op het scherm en error sp 0.1.6. Wat doe ik fout of is er een oplossing?

16 Reacties 16
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47764Posts
  • 2893Oplossingen
  • 10531Likes

De Mediabox XL kan niet werken via wifi of een netwerkkabel.

Het is zelfs niet aan te bevelen om een dergelijke verbinding tussen modem en mediabox XL te maken, dat geeft veel problemen met de internetverbinding via het modem en de Mediabox XL geeft dan ook allerlei verbindingsproblemen, er zitten dan 2 modems en 2 DHCP servers in 1 netwerk, zie het als 2 kapiteins op 1 schip, de netwerkverbindingen gaan allerlei kanten op en zelden de juiste kant.

 

De Mediabox XL heeft een eigen intern modem voor de verbinding met de Ziggo servers en apps als Netflix en Videoland.

Zowel voor live kijken als alle andere functies is de coax verbinding noodzakelijk om te kunnen kijken.

 

Kun je hier een foto plaatsen van het boekje waar staat: "Volgens het instructie boekje is het mogelijk verbinding via wifi te maken" , want dan staat er iets onjuist in.

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16597Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2872Likes

@Bert en @Tondegee  Als het om de mediabox Next gaat is er zowel een coaxverbinding als een internetverbinding noodzakelijk om alle functies te kunnen gebruiken. Een kabelverbinding heeft de voorkeur bij de internetverbinding, maar deze kan als het niet anders kan vervangen worden door een Wifi verbinding. Voor de coaxverbinding, waar @Tondegee problemen mee zegt te hebben, is er geen alternatief. 


Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2415Posts
  • 378Oplossingen
  • 388Likes

Goedemiddag @Tondegee

Welkom op de Community! Ook fijn dat er al reacties staan in dit topic, want van een foutcode of foutmelding wil je natuurlijk zo snel mogelijk af.

Een Mediabox XL heeft in elk geval altijd een verbinding via een coaxkabel nodig. Is het in de tussentijd gelukt om de Mediabox XL met een coaxkabel aan te sluiten? Deel anders gerust een foto hoe alles is aangesloten, dan kunnen we nog beter meedenken 🙂

Tondegee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de fotoosthumbnail.jpgziggo.jpg

 

Hierbij de foto's. Overigens heb ik meer dan genoeg van Ziggo, geen enkele hulp en absoluut niet willen meedenken. Ik vermoed dat mijn leeftijd een rede is om me als idioot te beschouwen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47764Posts
  • 2893Oplossingen
  • 10531Likes

Vanmiddag of morgenvroeg komt er iemand van Ziggo hier langs om verder je te helpen.

 

Het lijkt wel of er een verkeerde gebruiksaanwijzing bij deze Mediabox XL zit.

Via wifi zou alleen mogelijk moeten zijn met een Next mediabox.


Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16597Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2872Likes


@Tondegee. Ik vermoed dat mijn leeftijd een rede is om me als idioot te beschouwen.

Welke leeftijdsgrens hanteert Ziggo daarbij volgens u? Houdt er wel rekening mee dat de noodzaak van een coaxverbinding voor de mediabox niet afhankelijk is van de leeftijd van de Ziggo abonnee.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2415Posts
  • 378Oplossingen
  • 388Likes

Erg spijtig dat je eerder contact zo hebt ervaren @Tondegee. Qua foto's lijkt het alsof je een handleiding van een Extra Mediabox XL hebt ontvangen. Met die boxen was het mogelijk om alleen via wifi verbinding te maken. Vorig jaar zijn we echter gestopt met die mediaboxen.

Voor een Mediabox XL is echt een coaxkabel nodig. Om je toch aan beeld te helpen, ontvang ik daar graag meer informatie over. Kun je bijvoorbeeld een foto van de coaxaansluiting plaatsen en je adres in je Community profiel zetten? 

Tondegee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misschien gaat dit niet op voor degene die ik aan de telefoon had, maar helaas heb ik als 70plusser de ervaring dat mensen mij de eenvoudigste dingen 3 keer proberen uit te leggen alsof ik een klein kind ben en niet geloven als ik zeg dat ik ze begrijp, maar dat ze mijn vraag niet beantwoorden.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6105Posts
  • 246Oplossingen
  • 2528Likes

@Erik P vroeg: Kun je bijvoorbeeld een foto van de coaxaansluiting plaatsen en je adres in je Community profiel zetten?

Tondegee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is geen coax aansluiting op de plaats waar de tv staat

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16597Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2872Likes

Dan gaat het ook niet lukken. Voor de mediabox XL en Next (welk model, typenummer,  heeft u?)  is een coaxaansluiting noodzakelijk. Maar dat had u toch al begrepen? 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47764Posts
  • 2893Oplossingen
  • 10531Likes

Je kunt een installatiemonteur bestellen, je hebt ten slotte installatiegarantie:

Monteursafspraak maken (ziggo.nl)

 

Ben je nieuw bij Ziggo? Of ben je al klant en ben je verhuisd? Dan heb je installatiegarantie. Tot 8 weken na ontvangst van je installatiepakket, kun je kosteloos een monteur laten langskomen. Dit geldt ook tot 8 weken na een verhuizing.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10496Posts
  • 751Oplossingen
  • 3175Likes

Bedankt voor alle reacties en aangeboden hulp tot zo ver :-)!

@Tondegee 
Helaas is het mis gegaan met het verbinden van de coax kabel op de plaats waar de tv staat.

Er is begin augustus een installatiemonteur langsgekomen en hij meldt dat hij een coaxkabel naar de slaapkamer heeft getrokken. Bij het trekken van de coaxkabel vanuit de meterkast naar de woonkamer bleef de coaxkabel halverwege hangen. Ik lees dat er een electricien ingeschakeld zou worden, maar begrijp dat dat nog niet is gebeurt.?

 

De Mediabox XL moet zoals de anderen ook aangeven met een coaxkabel verbonden worden, anders gaat het niet werken. Ik wil dan ook opnieuw vragen om contact te zoeken met een electricien voor het vinden van een oplossing.

 

De Mediabox XL zou in principe in de slaapkamer al moeten werken..

 

Tondegee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De elektricien is inderdaad geweest, maar ook hij kon de coax kabel niet trekken. Kabel brak en halverwege is een knelpunt. Helaas. in de slaapkamer reageert de mediabox niet, maar daar is geen TV

Tondegee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben nieuw en recent komen wonen (minder dan 8 weken geleden) degene die ik sprak aan de klantenservice weigerde een afspraak te regelen. Wel als ik betaalde. Dat was het resultaat van een gesprek van 10 minuten.

Ik zal het proberen via de link.

Bedankt alvast. De discussie geeft nu tenminste wat helderheid.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10496Posts
  • 751Oplossingen
  • 3175Likes

@Tondegee 

 

We kunnen opnieuw proberen om een monteur (tegen kosten) te sturen om de coaxkabel proberen aan te leggen door de mantelbuis naar de woonkamer, maar als de 1e monteur én de electricien het niet voor elkaar kregen, dan verwacht ik ook geen succes bij een nieuwe monteur. 

 

Ziggo is niet verantwoordelijk voor de interne bekabeling en daarom vragen we daar een tarief voor.

Ziggo is verantwoordelijk voor het leveren van het signaal tot aan het eerste aansluitpunt. (in dit geval, tot aan de meterkast)

 

Vanaf daar kan Ziggo digitale televisie voor je installeren maar dan zal de monteur de coaxkabel rechtstreeks vanuit de meterkast naar je mediabox XL aansluiten. Dat lijkt me niet de gewenste 'oplossing' voor op de langere termijn

 

Heeft de electricien nog verdere adviezen gegeven?