1
Vraag
2
Reacties
PAULINE.VAN.NES

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL - foutcode CS9097

Ik kan ineens niet meer opnemen, krijg foutcode cs9097

Heb alles al gedaan, incl. aan en uitzetten en kabels los en weer vast. Wat nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @PAULINE.VAN.NES,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor je ingepland op vrijdag 25 maart 2022 (morgen) tussen 08:00 en 13:00 uur. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Je aansluitingen zijn zwaar verouderd, het moet allemaal vernieuwd worden.

 

Komt hier ziggo je huis binnen?

Steefb_0-1647893709797.png

 

Laat dan een (gratis) monteur komen.

 

PAULINE.VAN.NES
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

inderdaad, bij die foto met die splitter komt het het huis binnen.

Hoe regel ik een monteur dan?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Foutcode CS9097 is een signaalprobleem en je aansluitmaterialen zijn zeer verouderd.

@PAULINE.VAN.NES Een Ziggo moderator kan een monteur voor je regelen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

PAULINE.VAN.NES
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je Bert, begrijp ik hieruit dat de moderator/medewerker contact met mij gaat opnemen?

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat klopt hoor, @PAULINE.VAN.NES

Ik kan het niet goed zien, maar volgens mij is het eerste aansluitpunt in jouw woning verouderd. Deze zit achter de splitter. Het AOP zoals wij deze noemen, valt onder onze verantwoordelijkheid. Om deze te vervangen, kan ik kosteloos een monteur aansturen.

Voor de rest van de bekabeling ben je wel zelf verantwoordelijk. Zoals @Steefb en @Bert voorzichtig een beetje door laten schemeren, is deze ook verouderd en dient deze vervangen te worden. Stel dat een monteur dit doet, dan brengt hij hiervoor kosten in rekening. De exacte voorwaarden lees je hier.

Een andere optie is dat ik je ga voorzien van een nieuwe splitter en kabel voor naar jouw modem. Ik kan je daarnaast voor tv ook voorzien van een andere coaxkabel van maximaal 5 meter. Deze kun je dan vanaf de muur naar jouw mediabox aansluiten. Het gedeelte wat door de muur loopt is lastig te vervangen. Hiervoor kan ik je geen andere materialen sturen. 

Laat maar even weten wat jouw voorkeur heeft 🙂

PAULINE.VAN.NES
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Jiri,

Graag maak ik met je een afspraak voor een monteur.

Hartelijke groet, Pauline

 

PAULINE.VAN.NES
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Jiri, Ik wil graag een monteur thuis. Hoe moet dat besteld worden?

Groet, Pauline

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Ziggo moderator kan dit voor je inplannen @PAULINE.VAN.NES 

PAULINE.VAN.NES
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je @Bert Bert, maar hoe krijg ik die te pakken? Bellen of via dit forum?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Die komen hier vanzelf weer langs in dit topic.

Ik vermoed morgenvroeg.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @PAULINE.VAN.NES,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor je ingepland op vrijdag 25 maart 2022 (morgen) tussen 08:00 en 13:00 uur. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

PAULINE.VAN.NES
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De storingsmonteur heeft de bekabeling vernieuwd die inderdaag erg oud was. Nu ook box xl. Deze werkte maar nu ineens niet meer. Krijg geen beeld bij life tv maar kan wel alles terugkijken. Heel vreemd.

En vandaag , weken later, komt een pakket van ziggo binnen met een vervangend modem. Heb ik niet om gevraagd, hoort dat bij de nieuwe XL box?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@PAULINE.VAN.NES Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Fijn om te lezen dat de monteur de verouderde bekabeling tijdens zijn bezoek van 5 april 2022 vervangen heeft. Ik zie dat je enige tijd na eht monteursbezoek een Mediabox Next ontvangen hebt ter vervanging v.d. Mediabox XL. Heb je die op dit moment ook aangesloten? Daarnaast is er proactief een nieuw modem verstuurd ter vervanging van het verouderde Technicolor (TC7200). Hiervan heb je 2 mei 2022 bericht ontvangen per e-mail. Mogelijk dat de berichtgeving in de ongewenst of spamfolder terecht is gekomen.

Samenvattend is dus de vraag welke apparatuur je op dit moment hebt aangesloten? Zijn de Mediabox Next en het nieuwe SmartWifi modem op dit moment aangesloten? Als dit niet het geval is, is het verzoek om de nieuwe apparatuur alsnog aan te sluiten. Binnen 15 a 20 minuten is alles aangesloten en werkend. 

Op deze pagina staat uitleg m.b.t.de installatie van digitale tv (Mediabox Next) en het SmartWifi modem. Laat maar weten of je hier uitkomt. Anders kijken wij graag me je naar een oplossing. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@PAULINE.VAN.NES Het is al een poos stil binnen dit topic. We horen graag of wij jou hier nog verder kunnen helpen. Laat je het aan ons weten?

PAULINE.VAN.NES
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel. De monteur is geweest en gelukkig is het opgelost. Was inderdaad een te oude aansluiting en heb ook een nieuwere box.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super dat alles nu weer in kannen en kruiken is @PAULINE.VAN.NES. Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons hier te vinden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic