HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik krijg sinds een paar dagen foutcode CS9097 op mijn Mediabox XL en niets lijkt te helpen.
Heb de box al aan/uit gezet, spanning eraf etc.
Ook via het menu naar de fabrieksinstellingen terugzetten werkt niet.
Als ik daarop klik krijg ik ook direct een scherm met die CS9097 foutmelding erop.
Wat kan ik nog proberen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probleem door de monteur opgelost. Zoals ik al verwachtte was de Mediabox stuk...
Als eerste alle kabels een keer los en weer vast maken, dat helpt nogal eens.
Geen resultaat:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt of is er ergens anders nog een wandcontactdoos te zien of een coax kabel?
b.v. in de meterkast?
Zo nee, heb je ook een modem van Ziggo?
Zo ja, om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Dit is de plaats waar de kabel de woning in komt. Ik heb een los internet modem van Ziggo en dat werkt prima. Dat is het probleem niet...
Toch geeft CS9097 een signaalprobleem weer en dat signaal is niet te zien op je mediabox XL, maar wel in je modem, vandaar de vraag.
Wat gebeurd er als je de splitter van de wandcontactdoos haalt en alleen de kabel van de mediabox XL erin doet?
het lijkt wel of er onder ook nog een fconnector zit
weet je zeker dat er niet nog een aop in de meterkast of gezamenlijke ruimte zit
Ja, weet ik zeker. En die Mediabox heeft met de nieuwe software ook gewoon 2 weken probleemloos gewerkt. Ineens niet meer. Dat kan dan niet aan het aop liggen lijkt me. De box zelf is niet eens meer via het menu naar de fabrieksinstellingwn terug te zetten, ook dan al een CS9097 error. Heel vreemd dit en geen reclame voor Ziggo helaas...
kun je een foto maken van de achterkant van de mediabox
@Willem_65 schreef:
Ja, weet ik zeker. En die Mediabox heeft met de nieuwe software ook gewoon 2 weken probleemloos gewerkt. Ineens niet meer. Dat kan dan niet aan het aop liggen lijkt me.
@Willem_65 Het kan overal aan liggen als je een signaal foutcode krijgt, zelfs vanaf buitenaf, dan is er ergens iets met het signaal, in 75% van de gevallen ergens in de aansluitingen.
"Heel vreemd dit en geen reclame voor Ziggo helaas..."
Ergens kan altijd iets defect raken wat mogelijk snel opgelost zou kunnen worden, maar zonder iets uitproberen zoals zonder splitter proberen en zonder informatie over het signaal is er helaas geen advies te geven. en een mogelijke snelle oplossing.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hallo @Willem_65 Welkom op de Ziggo Community!
Ik kan mij voorstellen dat het erg verwarrend is wanneer jouw mediabox uit het niets een foutcode geeft. Het is vervolgens ook zoeken naar een speld in een hooiberg om naar de oplossing te komen.
Ik zie dat je goed opgevangen en geholpen bent door @anoniemforum en @Bert maar zij kunnen je ook niet verder helpen wanneer je niets kunt testen of wanneer zijn geen volledig en duidelijk beeld hebben van de situatie. Vandaar dat ze je zoveel vragen stellen 😉
Gelukkig heb je inmiddels met ons gebeld en staart er een monteur ingepland voor 30-07 tussen 12.00 & 18.00 uur. Laat je daarna even weten hoe het gegaan is en wat de oorzaak van de storing was?
Ik had al hun goedbedoelde suggesties zelf ook al eerder uitgevoerd (en na hun aanraden nogmaals), want ik heb zelf een technische achtergrond en dit alles daarom ook al gecheckt. Zoals verwacht leverde dat wederom helemaal niks op en is de storing er nog altijd. Hopelijk kan de monteur het oplossen.
Bedankt voor jouw terugkoppeling @Willem_65
Helemaal duidelijk, in dat geval wachten we de monteur af.
Wil je ons op de hoogte houden?
Zal ik doen, dankjewel
Probleem door de monteur opgelost. Zoals ik al verwachtte was de Mediabox stuk...
Fijn dat het probleem door de monteur is opgelost en dat de mediabox inderdaad stuk bleek te zijn. Dank voor je terugkoppeling hier, @Willem_65!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...