1
Vraag
2
Reacties
casper956

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL en extra mediabox aansluiten

Beste,
Morgen krijg ik de horizon binnen met de extra mediabox xl.
Echter, hoe kan ik de extra mediabox xl het beste aansluiten, via coax of via utp?
Draadloos is ook een optie wat ik gelezen heb maar wil liever bedraad alles aansluiten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Tekst van onderstaande website met nog meer informatie en installatie instructie.

De Extra Mediabox XL werkt samen met de grotere Mediabox XL. Je kunt ze op drie verschillende manieren met elkaar verbinden. We nemen die eerst met je door, zodat je daarna de beste keuze maakt.
Via een tv-aansluiting met een coaxkabel (MoCa)
Heb je een tv-aansluiting in de ruimte waar je de Extra Mediabox XL wilt gebruiken? Gebruik deze aansluiting dan om je Extra Mediabox XL op aan te sluiten. De tv-aansluiting zorgt ervoor dat beide mediaboxen met elkaar verbinden en biedt de beste kwaliteit.
Met een netwerkkabel
Heb je geen tv-aansluiting in de ruimte waar je de Extra Mediabox XL wilt gebruiken? Dan raden we je aan om een netwerkkabel te trekken vanaf de grotere Mediabox XL naar de Extra Mediabox XL. Zo verbind je beide apparaten met elkaar en ben je verzekerd van een goed signaal. Let op: je kunt beide mediaboxen alleen rechtstreeks met elkaar verbinden. Er mag dus geen router of wifi-modem tussen zitten.
Draadloos (wifi)
Is het aansluiten met een tv-aansluiting of een netwerkkabel geen optie voor je? Dan kun je de Extra Mediabox XL ook via wifi verbinden met de grotere Mediabox XL. Let op: een wifi-signaal is natuurlijk erg handig, maar kan er ook voor zorgen dat je tv-signaal op de Extra Mediabox XL verstoord raakt. We raden deze optie daarom alleen maar aan als het écht niet anders kan.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/installeren/#nieuw-installatiepakket

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Tekst van onderstaande website met nog meer informatie en installatie instructie.

De Extra Mediabox XL werkt samen met de grotere Mediabox XL. Je kunt ze op drie verschillende manieren met elkaar verbinden. We nemen die eerst met je door, zodat je daarna de beste keuze maakt.
Via een tv-aansluiting met een coaxkabel (MoCa)
Heb je een tv-aansluiting in de ruimte waar je de Extra Mediabox XL wilt gebruiken? Gebruik deze aansluiting dan om je Extra Mediabox XL op aan te sluiten. De tv-aansluiting zorgt ervoor dat beide mediaboxen met elkaar verbinden en biedt de beste kwaliteit.
Met een netwerkkabel
Heb je geen tv-aansluiting in de ruimte waar je de Extra Mediabox XL wilt gebruiken? Dan raden we je aan om een netwerkkabel te trekken vanaf de grotere Mediabox XL naar de Extra Mediabox XL. Zo verbind je beide apparaten met elkaar en ben je verzekerd van een goed signaal. Let op: je kunt beide mediaboxen alleen rechtstreeks met elkaar verbinden. Er mag dus geen router of wifi-modem tussen zitten.
Draadloos (wifi)
Is het aansluiten met een tv-aansluiting of een netwerkkabel geen optie voor je? Dan kun je de Extra Mediabox XL ook via wifi verbinden met de grotere Mediabox XL. Let op: een wifi-signaal is natuurlijk erg handig, maar kan er ook voor zorgen dat je tv-signaal op de Extra Mediabox XL verstoord raakt. We raden deze optie daarom alleen maar aan als het écht niet anders kan.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/installeren/#nieuw-installatiepakket
Peter Den Haag

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de extra box aangesloten met de homeplug van ziggo (99,--).
Kost wat maar werkt helemaal super. Geen geklooi om de plugs met elkaar te laten communicerena, niks van dat. Gewoon in het stopcontact en ze werken!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dank voor het delen van je oplossing, hier kunnen anderen ook weer verder mee.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik heb hier toch nog een vraag over: maakt het verschil of de Extra mediabox verbonden wordt met UTP of coax?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Petert87 Daar verschillen de meningen over, de één vindt de coax beter en de ander UTP.

Maar misschien komt er nog iemand langs die zijn eigen ervaringen wil delen.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik heb er zelf ook over nagedacht: met een utp zit hij direct op Mediabox XL maar met coax zit hij direct op de hoofdaansluiting.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je een directe UTP makkelijk kan installeren, dan zou ik voor een UTP gaan.
Met coax zitten er toch stekkers en splitters tussen wat een obstructie en weerstand kan geven.
Maar dat is zomaar hardop gedacht.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Petert87
Kijk eens naar:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/installeren/#nieuw-installatiepakket

Er staat voor de coax aansluiting:
...en biedt de beste kwaliteit.

Mijn vermoeden: het TV-signaal wordt van de Coax geplukt. Net als bij de hoofdBox.
Moca wordt gebruikt voor communicatie tussen hoofd- en bijbox.

Bij UTP verbinding wordt een andere technische truuk gebruikt om het TV-signaal
bij de Xtra te brengen. Is goed maar niet 'best' (vlgs de info v Ziggo).

Gr Han
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Be rt ik heb begrepen dat er op de hoofdaansluiting een 3 weg splitter komt? 1 voor de Connect box, 1 voor Mediabox en een 3e, dan voor de extra Mediabox. Recht boven de hoofdaansluiting lopen bij mij verwarming buizen, door dat gat loopt nu een utp maar kan ik ook zo een lange coax trekken. Geen probleem.



hanh dank je, ik denk dat het dan coax wordt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh Petert87 Dan is coax de eerste aangewezen optie.
Dit was even buiten mijn blikveld geraakt.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Dan gaan we gewoon voor de coax. Dank je, Be rt
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt Petert87
Mooi. Ik plaatste nog een edit in mijn bericht.
Een vermoeden over hoe het zou kunnen werken.
Wat is de waarheid?
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik lees het net hanh, dit zou zomaar zo kunnen. Klinkt vrij logisch. Ik heb deze hoofdaansluiting al een jaar of 7. Zal deze nog voldoen of zal de monteur een nieuwe monteren?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Petert87
Laat dat maar aan Be rt of aan de monteur over.
Heb het gevoel dat het allemaal goed komt.
Kom hier terug als er toch iets mis blijkt.
Gr Han
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik wacht het af. Ik ben me al een beetje aan het inlezen en wil niet voor verrassingen komen te staan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt te moeten lukken met deze hoofdaansluiting.

Je hebt in ieder geval installatiegarantie:
Als je je aanmeldt als nieuwe klant, een nieuw apparaat bestelt of als je verhuist, garanderen we dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt. We noemen dat de installatiegarantie. Deze garantie geldt voor 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

Wil je dat de monteur meteen meer apparaten voor je aansluit, zoals een extra tv of computer? Voor € 10 per kwartier maakt de monteur het voor je in orde. Extra kabels en stekkers koop je dan tegen kostprijs meteen bij de monteur.

Dit zijn de kosten:
coaxkabel zonder connectoren - per meter € 1
connector – per stuk € 1
coaxkabel met connectoren - 1,5 meter € 6
coaxkabel met connectoren - 3 meter € 7
coaxkabel met connectoren - 5 meter € 9
coaxkabel met connectoren - 7,5 meter € 11
netwerkkabel - per meter € 1
telefoonkabel - per meter € 1
koppelstuk € 1
tv-splitter € 6
HDMI-kabel 1,5 meter € 18
wandcontactdoos € 12,50
signaalversterker € 50
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Petert87
Kijk zo gaat dit in de Community:
met vereende krachten.
Bedankt Bert.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Be rt en hanh bedankt! Fijne avond.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic