1
Vraag
2
Reacties
jdpt

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Mediabox XL en analoge tv

Kan ik de mediabox XL gebruiken in combinatie met een analoge tv?
En vervangt de mediabox zowel het oude modem als de afzonderlijke router?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@jdpt  schreef:

OK, de mediabox vervangt dus de humax (en ook modem+router, begrijp ik dat goed?). 


Nee, hij vervangt de modem/router niet. De mediabox xl is niet (meer) geschikt daarvoor.

Hij vervangt alleen de Humax.

 

Vroeger werd de mediabox xl als modem/router gebruikt, dat is nu niet meer.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De mediabox ontvangt alleen digitale signalen, die overigens allang op het gehele netwerk staan.

Je analoge tv kan de analoge signalen blijven ontvangen naast de mediabox, die zitten elkaar niet in de weg, maar het analoge signaal wordt binnenkort uitgeschakeld. Dit gaat regio per regio en is al in een gevorderd stadium.

 

Bij de mediabox wordt tegenwoordig een aparte modem/router geleverd. Als je die al hebt veranderd er niets. Hij wordt bij nieuwe installatie niet meer als router gebruikt.

 

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor je snelle reactie.
Het analoge tv-signaal is al een hele tijd terug uitgeschakeld. Ziggo leverde een digitale ontvanger die op de de analoge tv is aangesloten.
Maar moet deze digitale ontvanger in gebruik blijven samen met de mediabox, of vervangt de mediabox deze digitale ontvanger volledig?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je een andere mediabox krijgt is dat een vervanger voor je huidige.

 

Welke box heb je nu?

Dat je een analoge tv hebt is niet van belang, als er maar een scart of  liever een hdmi aansluiting op zit.

 

Krijg je nu een mediabox xl en je hebt alleen scart, moet je wel de Ziggo Mediabox XL 7400 en niet de 7401 krijgen, of een nieuwe tv. Wordt misschien ook wel tijd dan.

 

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb nu een Humax digitale ontvanger (het gratis geleverde model).

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

De Humax 5500C, de digitale ontvanger, is niet bedoeld als vervanger van een gewone mediabox, maar als vervanger van de analoge tuner van je televisie.

 

Lees meer hierover op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c en op  https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/digitale-ontvanger-kiezen.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

De mediabox is iets dat ik binnenkort kennelijk ga krijgen na aanpassing van mijn abonnement. Die Humax heb ik al een tijd in gebruik.
Zal die mediabox ook als vervanger van de analoge tv tuner werken?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Geef eens merk en type nr van je tv door, de mediabox xl heeft een variant zonder hdmi.

De humax en mediabox xl samen laten werken hoeft niet en meestal nergens voor nodig.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Het is een Philips tv (type kan ik zo gauw niet vinden), met hdmi. Van de hdmi wordt op dit moment gebruik gemaakt door de Humax digitale ontvanger.
Ik heb op dit moment volgens 'mijnziggo' een "verouderd abonnement", en ik heb een "modern" abonnement besteld. Ziggo laat nu weten dat ik dan een mediabox XL zal ontvangen. Wat me niet echt duidelijk is, is wat die mediabox nu precies voor een ding is - en of die een analoge uitvoer voor mijn huidige tv heeft.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat hele analoge moet je vergeten, nu met de humax kijk je ook digitaal.

Je vervangt gewoon de Humax voor de mediabox xl.

 

Maar wil je wel een ander abonnement? Als je nu tevreden bent zou ik niets veranderen.

Een modern abonnement is nogal eens duurder.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

OK, de mediabox vervangt dus de humax (en ook modem+router, begrijp ik dat goed?). Ik denk dat hiermee mijn vragen beantwoord zijn.
Dank, ook dank aan Pineapple.

Op zich heb ik niet heel erg een ander abonnement nodig, al is een grotere internet snelheid niet ongewenst. Maar het "verouderde" abonnement was relatief best duur, nauwelijks goedkoper dan het abonnement dat ik nu besteld heb. En dat laatste levert me toch ook weer een flink aantal tv-zenders meer waarvan enkele me wel interessant lijken.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@jdpt  schreef:

OK, de mediabox vervangt dus de humax (en ook modem+router, begrijp ik dat goed?). 


Nee, hij vervangt de modem/router niet. De mediabox xl is niet (meer) geschikt daarvoor.

Hij vervangt alleen de Humax.

 

Vroeger werd de mediabox xl als modem/router gebruikt, dat is nu niet meer.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Graag gedaan hoor 🙂

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Na ontvangst van uw nieuwe mediabox zult u het verzoek krijgen de Humax 5500 terug te sturen. Die heeft u in bruikleen en wordt na ingebruikname van een andere mediabox overbodig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic