Problemen:
Upload geeft wel hetzelfde resultaat dus dat is het probleem niet.
In het midden de kabel naar de Media box. Op de Media box zie ik een oranje lampje branden met ‘offline’. Als ik nu het deksel van de aansluiting(waarop de verbinding met de Connectbox zit) eraf haal en de kabel van de Medio box rechtstreek op de UMO-1006 prik dan verdwijnt ‘offline’ en werken de apps weer zoals Netflix.
Voor punt 1. Is misschien de oplossing om de bestaande kabel te vervangen? Zou jammer zijn want dat geeft weer het nodige breekwerk. Of is er iets wat het signaal kan versterken zoals bij Wi-Fi gebruikt wordt?
Voor punt 2. Als ik een UTP kabel verbindt met de Media box en Connectbox, is het probleem dan opgelost?? Of met mijn laptop connectie maken met een utp kabel met gwlogin.net om het IP adres aan te passen??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Prima, Nieuwe wandcontactdoos geplaatst en alles werkt. Behalve volumeknop op afstandsbediening reageert niet op mijn soundbar maar dat komt wel goed:-))
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probleem 1 wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de kabel. Het moet een cat 5E of cat 6 kabel zijn om een Gigabit verbinding te maken, echter een kleine fout in de aansluiting van een connector veroorzaakt al een terugval naar 100Mbit.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Ik vermoed dat dit een niet meer hedendaags Abonnee Overname Punt is.
Op de achterkant van de UMU-1006 zit een knopje, staat dit op aan? Dat zou moeten om een retoursignaal te hebben voor de Mediabox XL.
Probleem 1. De kabel (15m) die van het modem naar de werkplek loopt is een Cat5e. Het moet dus wel zo zijn dat een van de connectoren slecht is. Bij Ai1-Basis was dit geen probleem omdat je maar 50Mbs upload hebt. Het zou handig zijn om beide connectoren te vervangen want anders geeft dat heel wat breekwerk om de bestande kabel te vervangen door een nieuwe. Kan ik kosteloos beroep doen op Ziggo?
Probleem 2. Het knopje op de UMU-1006 stond inderdaad op UIT. Heb hem in de stand AAN gezet,
stroom van zowel de Connectbox en Medibox XL uit- en aangeschakeld maar de Mediabox XL blijft de melding geven ‘offline'
In het midden de kabel naar de Media box. Op de Media box zie ik een oranje lampje branden met ‘offline’. Als ik nu het deksel van de aansluiting(waarop de verbinding met de Connectbox zit) eraf haal en de kabel van de Medio box rechtstreek op de UMO-1006 prik dan verdwijnt ‘offline’ en werken de apps weer zoals Netflix.
Voor punt 2. Als ik een UTP kabel verbindt met de Media box en Connectbox, is het probleem dan opgelost?? Of met mijn laptop connectie maken met een utp kabel met gwlogin.net om het IP adres aan te passen??
De mediabox XL heeft niks met je modem te maken of het offline zijn daarvan. Dat had je zelf ook al gezien toen je waarschijnlijk de coaxkabel ergens anders op aansloot. Alleen omschrijf je het nogal vreemd in je eerste stukje cursief . Je geeft echter niet aan waar je coax eerst op zat aangesloten voordat je hem op die splitter aan sloot ? Ik denk dat je bedoeld dat de MBXL wel online komt zonder de UMO splitter. Tip : gebruik de splitter die is bijgeleverd. Het kan zijn dat vanwege het frequentiebereik van die UMO je MBXL niet online komt op die middelste radio/tv poort.
Je punt 2, nee het aansluiten van een UTP vanaf het modem naar je MBXL zorgt er niet voor dat hij online gaat. De tv diensten en ondemand diensten/apps op de MBXL werken puur op het coax-signaal.
Ja kan eens kijken naar het stappenplan voor installatie hier. Normaal is de situatie zo ( 1 modem en 1 tv met MBXL) :
Woonkamer situatie : WCD» splitter » 1 coax naar je modem en 1 coax naar je MBXL
Meterkast situatie : AOP» Splitter » 1 coax naar je modem en 1 coax naar je MBXL
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/digitale-en-interactieve-televisie-install...
Even voor de zekerheid, heb je de Mediabox XL aangesloten op het modem met UTP kabel?
Zo ja, niet doen, dat geeft zowel problemen met je internetverbinding als met de Mediabox XL.
Beste Schiksie, De bijgeleverde splitte POA-01-B heeft geen schroefdraad verbinding om de kabel van het modem te verbinden. Op de installatie handleiding staat een afbeelding van een splitter POA-01-UPC en zo te zien heeft die wel de goede aansluiting met schroefdraad.
Owh das lastig inderdaad . Ook geen kabel groen(steek)-rood (schroef) in het pakket dus ?
Klopt helemaal Schiksie. Dan Ziggo maar bellen voor de juiste kabel . Kan ik tevens vragen om nieuwe connectors op de UTP kabel te zetten.
Ja dat lijkt me een goede oplossing 🙂 eventueel kan je dat ook via de chat doen natuurlijk. Zover ik weet levert Ziggo geen losse connectoren om op coaxkabels te zetten dus die zal je dan misschien zelf elders moeten aanschaffen
heb net ziggo aan de lijn gehad. zij gaan een juiste kabel opsturen…. ben erg benieuwd
Monteur komt gratis a.s woensdag In ieder geval bedankt voor je ondersteuning. Ook aan de andere leden van dit forum. Fijne weekend allemaal
Geen probleem en met de monteur gaat het zeker helemaal goed komen !!
Beste Dave, Lees mijn reactie van 4 dagen geleden. Monteur komt morgen. Neem aan dat @Ber t en @Jan f dit ook gelezen hebben. Ga ervan uit dat mijn probleem door de forumleden gelezen wordt e ieder op de hoogte is. Zeker zal ik de bevindingen van de monteur doorgeven.
Hey @koosjebroos . Hoe is het met de monteur gegaan? 🙂
Prima, Nieuwe wandcontactdoos geplaatst en alles werkt. Behalve volumeknop op afstandsbediening reageert niet op mijn soundbar maar dat komt wel goed:-))
Soundbar volume regeling doet het! Simpel het knopje(afstandbediening van de Sony HW-K335) “SOUND” 5 sec. ingedrukt houden. Handleidingen dus goed lezen
@koosjebroos blij te horen dat alles weer werkt
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.