1
Vraag
2
Reageer en help mee
RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Mediabox XL doet vreemd

Ik vraag mij af wanneer de update voor de MBXL van start gaat, want die van mij begint rare kuren te krijgen.

Ik had al gemeld dat opnamen van “hele serie” soms steken laat vallen, en dan ergens tussendoor een deel, of paar delen overslaat.

Maar recentelijk begint de box geheel zelfstandig allerlei programma's op te nemen, waarvan ik zeker weet dat ik die niet als zodanig ingesteld heb, omdat ik bewust -met het oog op de komende update- geen programma's meer opneem, maar toch zie ik de meest vreemde programma's in mijn opnames terug.

Ik hoop dat dit na de update, waarvan ik tot op dit moment nog geen informatie heb ontvangen vwb een datum van ingang. 

Is daar al meer van bekend voor regio West Friesland / Stedebroec?

 

Groet, 

Ron

 

32 Reacties 32
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de update/upgrade woord geforceerd uitgerold

het is dus niet bekent waneer je aan de buurt bent

heb je de mediabox al terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen ?

zou je een foto kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Niet lang geleden is het AOP al door een Ziggo monteur vervangen, en de box naar fabrieksinstellingen gereset. Meer info onder de foto.

De onderste kabel (radio ontvangst) op het AOP is inmiddels vervangen door een ziggo gecertificeerde kabel. Deze opname is van direct na het plaatsen van het AOP.  (rommel nog niet opgeruimd)

Zwarte kabel is naar Modem

Witte is TV aansluiting (naar mediabox)

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je de radio nog in gebruik ?

de kabel van de radio is aan vervanging toe is niet afgeschermd tegen instelling van 4g en kan dus storingen veroorzaken

zou je het witte kapje van de splitter kunnen verwijderen

 

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
anoniemforum wrote:

heb je de radio nog in gebruik ?

de kabel van de radio is aan vervanging toe is niet afgeschermd tegen instelling van 4g en kan dus storingen veroorzaken

zou je het witte kapje van de splitter kunnen verwijderen

 


Je hebt duidelijk niet alles gelezen in mijn bericht. Onder het plaatje staat dat de kabel inmiddels vervangen is door een Ziggo gecertificeerde kabel. De foto was direct na het plaatsen van het AOP, en dat was ook het advies van de monteur, echter had hij niet meteen zo'n kabel voorhanden, anders had hij het meteen gedaan. Receiver is nog steeds in gebruik. Die MBXL verbuikt teveel om de hele dag aan te laten staan op radiogebruik.

Ik ga proberen met het kapje, Had dat ook al in een ander topic gelezen, maar dat ging over een tweeweg AOP splitter.

Bij deze kan dus hetzelfde probleem ontstaan? We gaan het zien.

Kom terug met het resultaat.

Dank voor je reactie,

Groet,

Ron.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RMB24 wrote:
anoniemforum wrote:

heb je de radio nog in gebruik ?

de kabel van de radio is aan vervanging toe is niet afgeschermd tegen instelling van 4g en kan dus storingen veroorzaken

zou je het witte kapje van de splitter kunnen verwijderen

 


Je hebt duidelijk niet alles gelezen in mijn bericht. Onder het plaatje staat dat de kabel inmiddels vervangen is door een Ziggo gecertificeerde kabel. De foto was direct na het plaatsen van het AOP, en dat was ook het advies van de monteur, echter had hij niet meteen zo'n kabel voorhanden, anders had hij het meteen gedaan. Receiver is nog steeds in gebruik. Die MBXL verbuikt teveel om de hele dag aan te laten staan op radiogebruik.

Ik ga proberen met het kapje, Had dat ook al in een ander topic gelezen, maar dat ging over een tweeweg AOP splitter.

Bij deze kan dus hetzelfde probleem ontstaan? We gaan het zien.

Kom terug met het resultaat.

Dank voor je reactie,

Groet,

Ron.

radio kabel is dan prima

 

bij de 3way splitter kan het ook voorkomen dat die door het witte kapje niet ver genoeg erin gaat

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

OK, ik heb het plastic kapje van de splitter verwijdert, maar kun je mij ook uitleggen wat dit te maken kan hebben met het spontaan opnemen van programma's op de MBXL, welke ik niet als zodanig ingesteld heb.

In dat andere topic waarin werd aanbevolen om dat kapje te verwijderen, ging het om slechte beeldkwaliteit van blokken en strepen bij Netflix via de box.

Ik kijk Netflix rechtstreeks op smart-TV, dus niet via de MBXL.

Maar dat het spontaan opnemen ook hierdoor veroorzaakt zou kunnen worden begrijp ik niet helemaal.

Graag uitleg hierover.

Alvast dank,

Gr, Ron

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RMB24 wrote:

OK, ik heb het plastic kapje van de splitter verwijdert, maar kun je mij ook uitleggen wat dit te maken kan hebben met het spontaan opnemen van programma's op de MBXL, welke ik niet als zodanig ingesteld heb.

In dat andere topic waarin werd aanbevolen om dat kapje te verwijderen, ging het om slechte beeldkwaliteit van blokken en strepen bij Netflix via de box.

Ik kijk Netflix rechtstreeks op smart-TV, dus niet via de MBXL.

Maar dat het spontaan opnemen ook hierdoor veroorzaakt zou kunnen worden begrijp ik niet helemaal.

Graag uitleg hierover.

Alvast dank,

Gr, Ron

 

idd dat probleem kan niet aan het witte kapje liggen 

RMB24 wrote:

 

Ik had al gemeld dat opnamen van “hele serie” soms steken laat vallen, en dan ergens tussendoor een deel, of paar delen overslaat.

 

 

maar dit probleem kan wel door het witte kapje ontstaan gezien je dat nogmaals meld ging ik er van uit dat het nog niet was opgelost

 

ook zie ik dat je het probleem van de ongeplande opnames ook al eerder had gemeld in een topic 2 maanden geleden https://community.ziggo.nl/community-archief-226/ongeplande-opnames-63247

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Nou….ik heb het even een dag of 14 aangekeken, maar kan nou niet zeggen dat het probleem is opgelost. Als dit plastic kapje de oorzaak zou zijn, waarom wordt dit dan zo geïnstalleerd door Ziggo?

Nog steeds zie ik opnames verschijnen, waarvan ik zeker weet dat ik deze niet heb ingesteld, en ook het kortstondig onderbreken van beeld en geluid op m.n. SBS6 is na het vernieuwen van alle kabels vanaf het AOP nog steeds aanwezig. Ook het vervangen van de splitter door een signaalversterker met de alom aangeprezen F-connectoren, heeft dit niet verholpen, dus die is retour naar de eigenaar. (had ik even geleend)

Ik vrees toch een onderbreking in het aangeboden signaal, maar daar wil ziggo niets van weten.

Dus laat ik het maar voor wat het is. Kwalitatieve rommel!

Misschien dat de MBXL update wat verlichting brengt, maar ik heb geen gespannen verwachtingen.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je eens een foto maken van de signaal sterkte

In het menu instellingen > info > diagnostiek

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Hierbij de foto van de signaalsterkte, met de opmerking dat er af en toe een dip in het signaal ontstaat, waarbij het balkje tot aan de ondergrens van "GOED” komt, en daarna meteen weer op het getoonde bereik komt.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RMB24 wrote:

Hierbij de foto van de signaalsterkte, met de opmerking dat er af en toe een dip in het signaal ontstaat, waarbij het balkje tot aan de ondergrens van "GOED” komt, en daarna meteen weer op het getoonde bereik komt.

 

signaal ziet er goed uit

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Dacht ik ook. Maar die "dip” af en toe en heel kort tot ondergrens van GOED?

Wat kan de oorzaak daarvan zijn. Intern of extern? En kan dat de genoemde onhebbelijkheden veroorzaken?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
anoniemforum wrote:

zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen

 

Nou, laten we hopen dat b.v. @Lycke Ziggo meeleest….

Hoewel de getoonde splitter recentelijk, gelijk met het vernieuwen van het AOP door een Ziggo monteur is geplaatst. Maar proberen kan wss geen kwaad. Modemkabels heb ik overigens nog in overvloed, en op de juiste lengte tussen AOP en modem.

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
anoniemforum wrote:

zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen


Nou zit ik ff wat op internet te kijken, en zie dat een poa-01-b niet direct een splitter is om op het AOP aan te sluiten. Het is m.i. meer een splitter om het TV signaal NA het AOP te splitten, toch? @Lycke Ziggo 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RMB24 wrote:
anoniemforum wrote:

zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen

 

Nou, laten we hopen dat b.v. @Lycke Ziggo meeleest….

Hoewel de getoonde splitter recentelijk, gelijk met het vernieuwen van het AOP door een Ziggo monteur is geplaatst. Maar proberen kan wss geen kwaad. Modemkabels heb ik overigens nog in overvloed, en op de juiste lengte tussen AOP en modem.

wat voor modem kabels heb je met aan twee kanten f-connector gaat niet passen op de poa-01-b daar zijn andere kabels voor met aan een kant f-connector andere kant gewone 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RMB24 wrote:
anoniemforum wrote:

zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen


Nou zit ik ff wat op internet te kijken, en zie dat een poa-01-b niet direct een splitter is om op het AOP aan te sluiten. Het is m.i. meer een splitter om het TV signaal NA het AOP te splitten, toch? @Lycke Ziggo 

de poa-01-b kan rechtstreeks op het aop  

met een kabel naar het modem en een naar de tv of versterker 

voor het modem heb je deze kabel nodig die past op de poa-01-b en die kan ziggo jou kosteloos opsturen

RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Als 1 uitgang voor het modem is (met getoonde kabel) en de andere voor TV, waar sluit ik dan mijn tuner op aan?

Die zit nu wel op de 3-weg splitter zoals op de foto hierboven in één van mijn berichten.

Volgens mij heeft die poa-01-b die mogelijkheid niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Ni3k

Level 8
  • 191Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes
RMB24 wrote:

Volgens mij heeft die poa-01-b die mogelijkheid niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Klopt, de POA-01-B heeft 2x een IEC-male connector en die jij hebt heeft 3 uitgangen. Die heeft 1x IEC-male connector, IEC-female connector (voor de tuner) en 1x F-connector.

Geen idee of je ook een tuner op een 2-weg splitter (POA-01-B) kan aansluiten met een verlengstukje van IEC-male connector naar IEC-female connector > Tuner. Alleen dan zit je wel met het probleem dat je of alleen TV kan aansluiten of het modem.

Misschien dat ze een nieuwe 3-weg splitter naar jouw op kunnen sturen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic