Ik vraag mij af wanneer de update voor de MBXL van start gaat, want die van mij begint rare kuren te krijgen.
Ik had al gemeld dat opnamen van “hele serie” soms steken laat vallen, en dan ergens tussendoor een deel, of paar delen overslaat.
Maar recentelijk begint de box geheel zelfstandig allerlei programma's op te nemen, waarvan ik zeker weet dat ik die niet als zodanig ingesteld heb, omdat ik bewust -met het oog op de komende update- geen programma's meer opneem, maar toch zie ik de meest vreemde programma's in mijn opnames terug.
Ik hoop dat dit na de update, waarvan ik tot op dit moment nog geen informatie heb ontvangen vwb een datum van ingang.
Is daar al meer van bekend voor regio West Friesland / Stedebroec?
Groet,
Ron
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
de update/upgrade woord geforceerd uitgerold
het is dus niet bekent waneer je aan de buurt bent
heb je de mediabox al terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen ?
zou je een foto kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)
Niet lang geleden is het AOP al door een Ziggo monteur vervangen, en de box naar fabrieksinstellingen gereset. Meer info onder de foto.
De onderste kabel (radio ontvangst) op het AOP is inmiddels vervangen door een ziggo gecertificeerde kabel. Deze opname is van direct na het plaatsen van het AOP. (rommel nog niet opgeruimd)
Zwarte kabel is naar Modem
Witte is TV aansluiting (naar mediabox)
heb je de radio nog in gebruik ?
de kabel van de radio is aan vervanging toe is niet afgeschermd tegen instelling van 4g en kan dus storingen veroorzaken
zou je het witte kapje van de splitter kunnen verwijderen
anoniemforum wrote:heb je de radio nog in gebruik ?
de kabel van de radio is aan vervanging toe is niet afgeschermd tegen instelling van 4g en kan dus storingen veroorzaken
zou je het witte kapje van de splitter kunnen verwijderen
Je hebt duidelijk niet alles gelezen in mijn bericht. Onder het plaatje staat dat de kabel inmiddels vervangen is door een Ziggo gecertificeerde kabel. De foto was direct na het plaatsen van het AOP, en dat was ook het advies van de monteur, echter had hij niet meteen zo'n kabel voorhanden, anders had hij het meteen gedaan. Receiver is nog steeds in gebruik. Die MBXL verbuikt teveel om de hele dag aan te laten staan op radiogebruik.
Ik ga proberen met het kapje, Had dat ook al in een ander topic gelezen, maar dat ging over een tweeweg AOP splitter.
Bij deze kan dus hetzelfde probleem ontstaan? We gaan het zien.
Kom terug met het resultaat.
Dank voor je reactie,
Groet,
Ron.
RMB24 wrote:anoniemforum wrote:heb je de radio nog in gebruik ?
de kabel van de radio is aan vervanging toe is niet afgeschermd tegen instelling van 4g en kan dus storingen veroorzaken
zou je het witte kapje van de splitter kunnen verwijderen
Je hebt duidelijk niet alles gelezen in mijn bericht. Onder het plaatje staat dat de kabel inmiddels vervangen is door een Ziggo gecertificeerde kabel. De foto was direct na het plaatsen van het AOP, en dat was ook het advies van de monteur, echter had hij niet meteen zo'n kabel voorhanden, anders had hij het meteen gedaan. Receiver is nog steeds in gebruik. Die MBXL verbuikt teveel om de hele dag aan te laten staan op radiogebruik.Ik ga proberen met het kapje, Had dat ook al in een ander topic gelezen, maar dat ging over een tweeweg AOP splitter.
Bij deze kan dus hetzelfde probleem ontstaan? We gaan het zien.
Kom terug met het resultaat.
Dank voor je reactie,
Groet,
Ron.
radio kabel is dan prima
bij de 3way splitter kan het ook voorkomen dat die door het witte kapje niet ver genoeg erin gaat
OK, ik heb het plastic kapje van de splitter verwijdert, maar kun je mij ook uitleggen wat dit te maken kan hebben met het spontaan opnemen van programma's op de MBXL, welke ik niet als zodanig ingesteld heb.
In dat andere topic waarin werd aanbevolen om dat kapje te verwijderen, ging het om slechte beeldkwaliteit van blokken en strepen bij Netflix via de box.
Ik kijk Netflix rechtstreeks op smart-TV, dus niet via de MBXL.
Maar dat het spontaan opnemen ook hierdoor veroorzaakt zou kunnen worden begrijp ik niet helemaal.
Graag uitleg hierover.
Alvast dank,
Gr, Ron
RMB24 wrote:OK, ik heb het plastic kapje van de splitter verwijdert, maar kun je mij ook uitleggen wat dit te maken kan hebben met het spontaan opnemen van programma's op de MBXL, welke ik niet als zodanig ingesteld heb.
In dat andere topic waarin werd aanbevolen om dat kapje te verwijderen, ging het om slechte beeldkwaliteit van blokken en strepen bij Netflix via de box.
Ik kijk Netflix rechtstreeks op smart-TV, dus niet via de MBXL.
Maar dat het spontaan opnemen ook hierdoor veroorzaakt zou kunnen worden begrijp ik niet helemaal.
Graag uitleg hierover.
Alvast dank,
Gr, Ron
idd dat probleem kan niet aan het witte kapje liggen
RMB24 wrote:
Ik had al gemeld dat opnamen van “hele serie” soms steken laat vallen, en dan ergens tussendoor een deel, of paar delen overslaat.
maar dit probleem kan wel door het witte kapje ontstaan gezien je dat nogmaals meld ging ik er van uit dat het nog niet was opgelost
ook zie ik dat je het probleem van de ongeplande opnames ook al eerder had gemeld in een topic 2 maanden geleden https://community.ziggo.nl/community-archief-226/ongeplande-opnames-63247
Nou….ik heb het even een dag of 14 aangekeken, maar kan nou niet zeggen dat het probleem is opgelost. Als dit plastic kapje de oorzaak zou zijn, waarom wordt dit dan zo geïnstalleerd door Ziggo?
Nog steeds zie ik opnames verschijnen, waarvan ik zeker weet dat ik deze niet heb ingesteld, en ook het kortstondig onderbreken van beeld en geluid op m.n. SBS6 is na het vernieuwen van alle kabels vanaf het AOP nog steeds aanwezig. Ook het vervangen van de splitter door een signaalversterker met de alom aangeprezen F-connectoren, heeft dit niet verholpen, dus die is retour naar de eigenaar. (had ik even geleend)
Ik vrees toch een onderbreking in het aangeboden signaal, maar daar wil ziggo niets van weten.
Dus laat ik het maar voor wat het is. Kwalitatieve rommel!
Misschien dat de MBXL update wat verlichting brengt, maar ik heb geen gespannen verwachtingen.
kun je eens een foto maken van de signaal sterkte
In het menu instellingen > info > diagnostiek
Hierbij de foto van de signaalsterkte, met de opmerking dat er af en toe een dip in het signaal ontstaat, waarbij het balkje tot aan de ondergrens van "GOED” komt, en daarna meteen weer op het getoonde bereik komt.
RMB24 wrote:Hierbij de foto van de signaalsterkte, met de opmerking dat er af en toe een dip in het signaal ontstaat, waarbij het balkje tot aan de ondergrens van "GOED” komt, en daarna meteen weer op het getoonde bereik komt.
signaal ziet er goed uit
Dacht ik ook. Maar die "dip” af en toe en heel kort tot ondergrens van GOED?
Wat kan de oorzaak daarvan zijn. Intern of extern? En kan dat de genoemde onhebbelijkheden veroorzaken?
zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen
anoniemforum wrote:zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen
Nou, laten we hopen dat b.v. @Lycke Ziggo meeleest….
Hoewel de getoonde splitter recentelijk, gelijk met het vernieuwen van het AOP door een Ziggo monteur is geplaatst. Maar proberen kan wss geen kwaad. Modemkabels heb ik overigens nog in overvloed, en op de juiste lengte tussen AOP en modem.
anoniemforum wrote:zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen
Nou zit ik ff wat op internet te kijken, en zie dat een poa-01-b niet direct een splitter is om op het AOP aan te sluiten. Het is m.i. meer een splitter om het TV signaal NA het AOP te splitten, toch? @Lycke Ziggo
RMB24 wrote:anoniemforum wrote:zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen
Nou, laten we hopen dat b.v. @Lycke Ziggo meeleest….
Hoewel de getoonde splitter recentelijk, gelijk met het vernieuwen van het AOP door een Ziggo monteur is geplaatst. Maar proberen kan wss geen kwaad. Modemkabels heb ik overigens nog in overvloed, en op de juiste lengte tussen AOP en modem.
wat voor modem kabels heb je met aan twee kanten f-connector gaat niet passen op de poa-01-b daar zijn andere kabels voor met aan een kant f-connector andere kant gewone
RMB24 wrote:anoniemforum wrote:zou je een andere splitter de poa-01-b eens kunnen proberen
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modem kabel opsturen
Nou zit ik ff wat op internet te kijken, en zie dat een poa-01-b niet direct een splitter is om op het AOP aan te sluiten. Het is m.i. meer een splitter om het TV signaal NA het AOP te splitten, toch? @Lycke Ziggo
de poa-01-b kan rechtstreeks op het aop
met een kabel naar het modem en een naar de tv of versterker
voor het modem heb je deze kabel nodig die past op de poa-01-b en die kan ziggo jou kosteloos opsturen
Als 1 uitgang voor het modem is (met getoonde kabel) en de andere voor TV, waar sluit ik dan mijn tuner op aan?
Die zit nu wel op de 3-weg splitter zoals op de foto hierboven in één van mijn berichten.
Volgens mij heeft die poa-01-b die mogelijkheid niet. Of zie ik iets over het hoofd?
RMB24 wrote:Volgens mij heeft die poa-01-b die mogelijkheid niet. Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt, de POA-01-B heeft 2x een IEC-male connector en die jij hebt heeft 3 uitgangen. Die heeft 1x IEC-male connector, IEC-female connector (voor de tuner) en 1x F-connector.
Geen idee of je ook een tuner op een 2-weg splitter (POA-01-B) kan aansluiten met een verlengstukje van IEC-male connector naar IEC-female connector > Tuner. Alleen dan zit je wel met het probleem dat je of alleen TV kan aansluiten of het modem.
Misschien dat ze een nieuwe 3-weg splitter naar jouw op kunnen sturen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.