1
Vraag
2
Reacties
G.I. Jane

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox XL doet al 2 weken geen terug kijken etc.

Ik heb sinds een week of 2 problemen met het afspelen van de bewaarde opnames en als ik het voor elkaar heb dan kan ik het niet meer stoppen en moet het geheel kijken. Alleen via de Ziggo app kan ik hem dan vooruit of achteruit spoelen maar verder niets. Als ik de afstandbediening op de XL richt zie je wel dat hij dat signaal ontvangt. Ik heb op de AOP 70dB en op de einddoos EDC1000E 55dB. Er zit een 3v splitter tussen de AOP en de rest van de aansluitingen.

Wat heb ik gisteren geprobeerd:

Koka 9 kabel (voor binnen en 4G proof) tussen de mediabox en de splitter ipv de huidige kabel naar de einddoos. Zelfde 55dB waarde en de Mediabox deed nog steeds hetzelfde.

Daarna de splitter er tussenuit en toen nogmaals gemeten op de AOP en de einddoos, weer 55dB. De coax 12 kabel met KOKWI3/KOSWI3 stekkers voor een andere vervangen, maar nog steeds hetzelfde.

Ik wil vanmiddag best een versterker HMV41 meenemen vanaf mijn werk, maar stel dat het aan de Mediabox ligt? Ik had van de week 's morgens om 9u dat de AOP maar 50dB aangaf... Nu aldoor weer 70dB op de AOP en 55dB op de einddoos (na het wisselen van de splitter en de einddoos in versies die de hogere frequenties aankan) deed de mediabox het nu al weer maanden goed. Ik zou bovenstaande uittesten zodra ik weer problemen had en dat is nu dus. Helaas bied het geen soelaas. Iemand nog een idee?

Nog een opmerking: af en toe dan moet je de pincode invoeren bij het opstarten... Dan weet ik zeker dat hij niet gaat werken en de programma gids niet werkt.

23 Reacties 23
G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik wil graag dat een Ziggo monteur komt kijken naar de Mediabox. 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Maud kan je een monteur regelen? 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@G.I. Jane Jazeker, ik heb de monteur ingepland op dinsdag 30-11-2021 tussen 17:00-22:00 uur.. Komt dat niet uit? Verplaats dan de afspraak via mijn Ziggo. 

 

 

Laat je ons weten of het probleem is opgelost? Geniet van je weekend. 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De monteur is vanavond geweest, heb hem uitgelegd wat er allemaal gedaan is om het te testen waar het aan lag. Alles was goed aangesloten en het signaal was voldoende wat bij de Mediabox binnen kwam, dat zou het probleem niet moeten zijn.

Daarna heeft hij ons een nieuwe Mediabox gegeven en geactiveerd.

Tip indien iemand code CS1011 krijgt, je abonnement wordt niet herkend, kan je lang wachten. Waarschijnlijk was de Mediabox al zover opgestart voordat deze geactiveerd was bij Ziggo. Ik heb na 1u wachten de schakelaar aan de achterkant uit en aan gezet en toen ging het proces van installeren weer opnieuw en daarna geheel verder. Hij haalde zelfs de oude instellingen van de oude box op. Alles werkt weer naar behoren en eindelijk kunnen wij weer normaal replay tv en bewaarde opnames afspelen. O ja de monteur belde na 5 minuten nog even aan om te zeggen dat de afstandbediening opnieuw geactiveerd moet worden op de nieuwe box.

Dus het vierkante tv symbool tegelijkertijd met de 0 ingedrukt houden en wachten totdat de aan/uit lampje stopt met knipperen. Daarna werkt je afstandbediening weer en kan je ook je tv aan/uit zetten en het geluid harder/zachter.

Bij mij was dus alles in orde na de laatste upgrade van alle cai materialen, maar lag het dus toch aan de Mediabox XL!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic