1
Vraag
2
Reacties
G.I. Jane

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox XL doet al 2 weken geen terug kijken etc.

Ik heb sinds een week of 2 problemen met het afspelen van de bewaarde opnames en als ik het voor elkaar heb dan kan ik het niet meer stoppen en moet het geheel kijken. Alleen via de Ziggo app kan ik hem dan vooruit of achteruit spoelen maar verder niets. Als ik de afstandbediening op de XL richt zie je wel dat hij dat signaal ontvangt. Ik heb op de AOP 70dB en op de einddoos EDC1000E 55dB. Er zit een 3v splitter tussen de AOP en de rest van de aansluitingen.

Wat heb ik gisteren geprobeerd:

Koka 9 kabel (voor binnen en 4G proof) tussen de mediabox en de splitter ipv de huidige kabel naar de einddoos. Zelfde 55dB waarde en de Mediabox deed nog steeds hetzelfde.

Daarna de splitter er tussenuit en toen nogmaals gemeten op de AOP en de einddoos, weer 55dB. De coax 12 kabel met KOKWI3/KOSWI3 stekkers voor een andere vervangen, maar nog steeds hetzelfde.

Ik wil vanmiddag best een versterker HMV41 meenemen vanaf mijn werk, maar stel dat het aan de Mediabox ligt? Ik had van de week 's morgens om 9u dat de AOP maar 50dB aangaf... Nu aldoor weer 70dB op de AOP en 55dB op de einddoos (na het wisselen van de splitter en de einddoos in versies die de hogere frequenties aankan) deed de mediabox het nu al weer maanden goed. Ik zou bovenstaande uittesten zodra ik weer problemen had en dat is nu dus. Helaas bied het geen soelaas. Iemand nog een idee?

Nog een opmerking: af en toe dan moet je de pincode invoeren bij het opstarten... Dan weet ik zeker dat hij niet gaat werken en de programma gids niet werkt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@G.I. Jane Jazeker, ik heb de monteur ingepland op dinsdag 30-11-2021 tussen 17:00-22:00 uur.. Komt dat niet uit? Verplaats dan de afspraak via mijn Ziggo. 

 

 

Laat je ons weten of het probleem is opgelost? Geniet van je weekend. 

Bekijk in context

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De monteur is vanavond geweest, heb hem uitgelegd wat er allemaal gedaan is om het te testen waar het aan lag. Alles was goed aangesloten en het signaal was voldoende wat bij de Mediabox binnen kwam, dat zou het probleem niet moeten zijn.

Daarna heeft hij ons een nieuwe Mediabox gegeven en geactiveerd.

Tip indien iemand code CS1011 krijgt, je abonnement wordt niet herkend, kan je lang wachten. Waarschijnlijk was de Mediabox al zover opgestart voordat deze geactiveerd was bij Ziggo. Ik heb na 1u wachten de schakelaar aan de achterkant uit en aan gezet en toen ging het proces van installeren weer opnieuw en daarna geheel verder. Hij haalde zelfs de oude instellingen van de oude box op. Alles werkt weer naar behoren en eindelijk kunnen wij weer normaal replay tv en bewaarde opnames afspelen. O ja de monteur belde na 5 minuten nog even aan om te zeggen dat de afstandbediening opnieuw geactiveerd moet worden op de nieuwe box.

Dus het vierkante tv symbool tegelijkertijd met de 0 ingedrukt houden en wachten totdat de aan/uit lampje stopt met knipperen. Daarna werkt je afstandbediening weer en kan je ook je tv aan/uit zetten en het geluid harder/zachter.

Bij mij was dus alles in orde na de laatste upgrade van alle cai materialen, maar lag het dus toch aan de Mediabox XL!

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kun je uit de mediabox XL de downstream en upstream waarden hier plaatsen?

 

Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

 

Stap 2:

Klik links op de pagina op

‘Upstream’ of ‘Downstream’

Bert_0-1637241030702.png

 

 

Stap 3:

Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1610000000838256qam2
2602000000838256qam1
3618000000838256qam3
4626000000738256qam4
5634000000738256qam5
6642000000738256qam6
7650000000738256qam7
8658000000738256qam8
9666000000737256qam9
10674000000738256qam10
11682000000738256qam11
12690000000738256qam12
13698000000637256qam13
14706000000638256qam14
15714000000637256qam15
16722000000637256qam16
17730000000637256qam17
18738000000637256qam18
19746000000637256qam19
20754000000637256qam20
21762000000537256qam21
22770000000537256qam22
23778000000437256qam23
24786000000437256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.983292280508861
2Goed (Locked)38.605292177509538
3Goed (Locked)38.605292178176123
4Goed (Locked)38.605292178163317
5Goed (Locked)38.605292178212511
6Goed (Locked)38.983292178198718
7Goed (Locked)38.605292178252222
8Goed (Locked)38.605292177406029
9Goed (Locked)37.636292178410647
10Goed (Locked)38.605292178394246
11Goed (Locked)38.605292178617937
12Goed (Locked)38.605292178574124
13Goed (Locked)37.636292177945224
14Goed (Locked)38.605292178571023
15Goed (Locked)37.636292178557322
16Goed (Locked)37.636292178566428
17Goed (Locked)37.636292178549442
18Goed (Locked)37.636292177289152
19Goed (Locked)37.356292178519248
20Goed (Locked)37.636292178460738
21Goed (Locked)37.356292178338030
22Goed (Locked)37.356292178457738
23Goed (Locked)37.636292177364531
24Goed (Locked)37.636292178528911
G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

1 50900000 43 5.120 64qam 2

2 28600000 43 2.560 64qam 6

3 31800000 43 2.560 64qam 5

4 37100000 43 5.120 64qam 4

5 44000000 43 5.120 64qam 3

6 57800000 43 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1 2.0 0 0 1 0

2 2.0 0 0 0 0

3 2.0 0 0 1 0

4 2.0 0 0 0 0

5 2.0 0 0 0 0

6 2.0 0 0 0 0

 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Het is overigens iets anders ingedeeld! Zie screenshot hieronder, want ik had eerst de app gedownload zoals op de pagina stond, maar daar was niks in te zien.

Toen deed ik aanklikken handmatig instellen en dan krijg je het adres naar de pagina:

http://192.168.178.1/

En dan vul je daar het wachtwoord van de modem in die op de onderkant van de Connectbox staat.

Dan ga je links in het menu naar:

Geavanceerde instellingen

Hulpmiddelen

Netwerk status

Dan zie je pas de Upstream en Downstream

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@G.I. Jane Ik was mogelijk niet duidelijk genoeg:

De mediabox XL gebruikt zijn eigen modem voor alles behalve live TV en doet niets met het modem.

Of heb je een netwerkkabel tussen je modem en de mediabox XL?

 

Kun je uit de Mediabox XL de downstream en upstream waarden hier plaatsen?

 

Stap 1:
Log in op je Mediabox XL. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

 

Stap 2:

Klik links op de pagina op

‘Upstream’ of ‘Downstream’

Bert_0-1637266805323.png

 

 

 

Stap 3:

Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik kan alleen inloggen op mijn Connectbox modem en niet op de Mediabox XL. Ik heb op de SSID WiFi van de XL ingelogd met het password wat onderop de XL staat. Echter ik krijg alleen de vraag voor een password op die internet pagina 192.168.100.1 ik kan dus nergens admin/admin invullen. Ik heb van alles geprobeerd, wachtwoord XL, wachtwoord admin en daarna Connectbox wachtwoord en dan gaat hij naar de instellingen van de modem. 

Ik kan dus niet in het menu van de XL komen op een of andere manier, ook al zit ik op het WiFi netwerk van de XL. Ik heb vliegtuigmodus en alleen dat netwerk geselecteerd.

O je vraagt ook nog of er een netwerkkabel tussen de Connectbox en de XL zit, dat is niet het geval, de XL box zit alleen op de coax aangesloten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Morgen komt een Ziggo medewerker in dit topic langs, mogelijk kunnen zij iets in de mediabox XL zien wat er eventueel niet goed gaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

In mijn eerste bericht van deze thread staat al de foto van de AOP en de beschrijving wat ik allemaal heb gedaan en geprobeerd heb.

Mijn einddoos is de EDC1000E van Hirschmann en Ziggo gecertificeerd

https://www.hirschmann-multimediastore.nl/edc-1000-e-edc1000-e-antenne-einddoos.html

Bijgevoegd de foto van de AOP en de einddoos met coax kabel naar de XL dmv een KOKWI3/KOSWI3 stekker.

Splitter bij de AOP is ook nieuw en gisteren al geprobeerd met een KOKA 9 kabel van de splitter naar de einddoos zodat de kabel onder de vloer buitenspel gezet werd. Nog steeds 55dB op de einddoos. Toen de kabel vanaf de AOP rechtstreeks op de einddoos gedaan, weer 55dB daar. Andere kabel nog naar de mediabox mocht ook niet baten... 

Mijn XL werkt niet als modem dus kan ik volgens mij ook geen upstream of downstream bekijken daarin, alleen van de Connectbox modem.

Ik wil best een versterker aanschaffen maar als daarmee straks het probleem niet is opgelost dan heb ik die voor niks gekocht als het aan de XL ligt. 

 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb deze signaaltester van Hirschmann gebruikt, en de waardes die ik opgaf waren 70dBuV bij de AOP en 55dBuV bij de einddoos. 

https://www.hirschmann-multimedia.com/nl/artnr/695020708/digitale-catv-signaaltester

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @G.I. Jane

Wat irritant dat je sinds 2 weken niet meer normaal terug kunt kijken. Zo te lezen moet je je in een hoop bochten wringen om ervoor te zorgen dat het wel werkt. Goed dat je al zoveel hebt getest en uitgesloten, als ik het goed begrijp dan heb je ook gekeken hoe het gaat met 1 (nieuwe) coax kabel tussen je AOP en je Mediabox zonder tussenkomst van een splitter of wandcontactdoos, toch? En dan alsnog ervaar je precies ditzelfde probleem? 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beste Mariska, ik heb helaas alleen van de AOP naar de (nieuwe) goedgekeurde einddoos gedaan en toen opnieuw geprobeerd. Ik ga vanavond nogmaals proberen met de kabel rechtstreeks op de Mediabox XL... Kijk ik gelijk of het signaal nog voldoende sterk is aan het eind van de kabel en dan sluit ik het op de box aan... 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem helaas. Nu een nieuwe KOKA 9 (4G proof en Ziggo gecertificeerd) met de nieuwste KOKWI5/KOSWI5 coax stekkers aangesloten van de AOP rechtstreeks naar de Mediabox XL... Helaas, zelfs meerdere keren box minimaal 30 seconden uit, spanning eraf maar hij geeft telkens offline aan in het rood. Als ik de box opstart dan geeft ie aan dat ik mijn pincode in moet vullen. En daarna helemaal niks. Alleen live TV, geen EPG geen terugkijken etc...

Ik neem aan dat de Connectbox alleen voor internet is? Want die is uiteraard niet aangesloten, doordat ik het rechtstreeks aangesloten heb met coaxkabel, zonder splitter of einddoos. 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb na mijn laatste post waarbij ik de Mediabox XL rechtstreeks had aangesloten op de AOP met een fonkelnieuwe gecertificeerde kabel en stekkers niks meer van jullie vernomen. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem terwijl wel het offline symbool is verdwenen.

Ik heb nog geprobeerd om de netwerkkabel aan de XL te hangen, maar omdat de Connectbox als modem werkt kom ik daardoor alleen in dat menu.

Wel zegt de website bij netwerkdiagnose het volgende, maar dat heeft alleen betrekking op het internet gedeelte met een bekabelde verbinding van een apparaat, welke dat is weet ik niet:

 

 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb bij de Hirschmann vertegenwoordiger gevraagd hoe het kan dat er zoveel signaalverlies is in de KOKA 9 (20m) kabel met de voorgeschreven connectors. Want 15dB demping is heel veel als deze rechtstreeks op het AOP is aangesloten. Het is normaal 1dB per 5m KOKA 9 kabel. Dus het zou hooguit 4 a 5 dB demping moeten zijn. Eventueel zou ik het toch nog met een versterker kunnen proberen, maar als het dan hetzelfde blijft dan is er toch iets mis met de Mediabox zelf. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@G.I. Jane Bedankt voor het testen en het aansluiten van een nieuwe kabel! Excuses, soms duurt het even voordat je een reactie ontvangt. 

 

Ik lees dat je nu een netwerkkabel hebt aangesloten, dit raden wij af. Het kan zijn dat de mediabox geen verbinding maakt of dat het modem juist zijn verbinding verliest na het aansluiten van een netwerkkabel. Wil je het toch nog eens met de versterker proberen en vervolgens een foto delen van de aansluiting? 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Sorry Lotte maar volgens mij begrijpen jullie het zelf ook allemaal niet. @Bert die zei eerst tegen mij dat ik een up-en downstream moest uitlezen uit de Mediabox. Maar de XL werkt bij mij niet als router, dat doet de Connectbox, dus ik kwam daardoor sowieso zowel via de WiFi als de netwerkkabel aan de ethernet uitgang van de XL alleen bij de up- en downstream van de Connectbox terecht. 

Ik heb een goede coaxkabel met connectors rechtstreeks vanaf de AOP naar de Mediabox aangesloten en toch had ik evengoed 15dB verlies aan de andere kant. Ik heb vandaag de Hirschmann vertegenwoordiger gesproken en die gaat dat nog navragen hoe dat kan. Normaal dus 1dB demping per 5m dus dat zou niet zoveel moeten schelen, hooguit had ik dan 65dB moeten meten.

Het is wel raar dat de box het maanden goed doet na de upgrade van mijn AOP door de Ziggo monteur en ik heb nieuwe componenten geïnstalleerd waaronder de allernieuwste einddoos en splitter. Zie foto's eerder in deze post. 

Ik kan dus helemaal niks terug kijken en als ik de opname wil starten dan zie je soms geen beeld (blijft hangen) en het geluid loopt door. De opname stoppen, pauzeren of voor of achteruitspoelen gaat niet, alleen als ik met mijn mobiel de Ziggo Go app opstart en dan de afstandbediening, kan ik nog iets vooruitspoelen (telkens 30 seconden) en een beetje achteruit, maar stoppen of pauzeren ook niet. Dit gaat uiteraard via de WiFi verbinding maar komt dus op een of andere manier niet bij jullie bij de opnames uit. Als ik een bewaarde opname start kan ik alleen maar stoppen door de uit knop in te drukken. @Bert had het ook over dat mensen van Ziggo de Mediabox op afstand zouden kunnen uitlezen...

Ik ga morgenavond of woensdag proberen of de (retourgeschikte) versterker wel helpt. Ik wil daarvan wel een foto plaatsen als het aangesloten zit, maar ik weet hoe dat moet. 

G.I. Jane
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beste Lotte, ik heb vanavond de versterker aangesloten, toen eerst het signaal opgemeten en die was bij het AOP 70dB en via de versterker bij de Mediabox XL ook 70dB. Aan de sterkte van het signaal kan het dus niet liggen! Ik heb de box voordat ik het opnieuw probeerde uitgezet, spanning eraf en daarna opnieuw opgestart. Helaas is er geen verbetering, de box doet exact hetzelfde, dus stil/stop zetten gaat niet als er al beeld komt (geluid speelt wel af en er is een zandloper te zien).

Als je de afstandbediening richt op de Mediabox dan zie je het blauwe lampje knipperen zeg maar, elke keer als je drukt zie je dat maar gebeurd er niks. 

Speel vanaf begin is ook verdwenen bij terug kijken in de EPG. Ik vermoed dat de box defect is, graag ontvang ik zsm een nieuwe. Of jullie moeten nog een briljant idee hebben? 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@G.I. Jane, heel jammer dat het niet heeft gewerkt en dat je nog steeds dezelfde problemen hebt. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur komt kijken wat er aan de hand is. Mocht de box inderdaad defect zijn, dan kan de monteur deze uiteraard vervangen. Hier vind je de voorwaarden van de monteur. Als je daarmee akkoord gaat, dan hoor ik het graag. Dan ga ik een afspraak maken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic