jaspervandebrug
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL blijft hangen

Hallo,

 

Ik heb een Mediabox XL ontvangen. Na installatie heb ik een aantal minuten een goed werkende box (max 5 minuten). Daarna valt het beeld weg, en reageert de box niet meer op de bediening (Zappen zowel met afstandbieding als de knoppen op de box)

 

Na een powercycle blijft de box in een 'loop' hangen, welkomsscherm, dan het 'even geduld' scherm dan weer het welkom-scherm, enz. Ik heb hem meer dan een uur laten proberen, maar geen vooruitgang. 

 

Als ik de spanning er een dag later weer op zet gebeurd ditzelfde weer. (5 min beeld, dan een welkom-loop)

 

Heeft iemand een oplossing?

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4113Reacties
  • 400Oplossingen
  • 848Likes

Hey @jaspervandebrug en welkom hier! 

Wat irritant dat je in een loop blijft zitten en de boel niet aan de gang krijgt. Ik zie dat je pas deze apparatuur hebt ontvangen en nieuw klant bij ons bent, daarom heb ik een installatiemonteur voor je ingepland die het signaal van top tot teen voor je naloopt. De monteur komt vrijdag 25 juni langs tussen 12.00 en 18.00 uur. 

Wil je liever een andere datum/tijdsvak kiezen dan kun je dit wijzigen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken) We horen heel graag van je hoe het is gegaan nadat hij langs is geweest. 

Bekijk in context

jaspervandebrug
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Alles doet het weer, bedankt. Zowel de modem als de Mediabox XL waren defect, dus voor beiden heb ik een vervanger gekregen. 

Alles nu helemaal in orde👌🏻

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45155Reacties
  • 2679Oplossingen
  • 9764Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

jaspervandebrug
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

16243810703506729966819841844854.jpg

Hier komt de coax het huis binnen, linker kabel in de splitter gaat naar de Ziggo modem, rechter gaat (denk ik) naar de wandcontactdozen in de rest van het huis

 

 

1624381168509233279102481998218.jpg

Hier komt de Coax uit de wand. De zichtbare coax kabel is de bijgeleverde; deze gaat vanaf hier direct de mediabox XL in (zie volgende foto

 

 

16243812004306958924334176277813.jpg

Aansluiting van de Mediabox XL. Alle kabels zijn de bijgeleverde. Ook zichtbaar zijn de drie blokjes op het display, deze gaan heen en weer, en de box blijft in deze modus 'hangen', voor meer dan een uur.. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45155Reacties
  • 2679Oplossingen
  • 9764Likes

Het lijkt op een signaalprobleem richting Ziggo, kun je de box eens aansluiten op het eerste punt waar Ziggo je huis binnenkomt en kijken wat er dan gebeurd?

jaspervandebrug
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert. 

 

Zie onderstaande foto voor de nieuwe opstelling. Ik neem aan dat je dit bedoeld? Dus linker kabel van de splitter de Ziggo modem in, rechterkant rechtstreeks de Mediabox in?

 

Vooralsnog nog geen verandering, nog steeds "3 blokjes", geen signaal

 

Zou een signaalprobleem ook tot wegvallende wifi kunnen leiden? Ik ben tot nu toe ook niet tevreden over de stabiliteit van de internetverbinding

 

16243951523875703643990187249020.jpg

 

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45155Reacties
  • 2679Oplossingen
  • 9764Likes

OK, duidelijk geen verbetering.

 

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond kijken en mogelijk iets vinden om de juiste actie te ondernemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, morgen hier langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45155Reacties
  • 2679Oplossingen
  • 9764Likes

Mocht je er nog zin in hebben 🙂

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

jaspervandebrug
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

Bedankt voor je hulp zo ver. Hierbij de screenshots.

 

jaspervandebrug_0-1624397456903.pngjaspervandebrug_1-1624397483890.png

jaspervandebrug_2-1624397505319.pngjaspervandebrug_3-1624397623246.pngjaspervandebrug_4-1624397655689.png

 

jaspervandebrug_5-1624397688887.png

 

jaspervandebrug_6-1624397707759.png

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45155Reacties
  • 2679Oplossingen
  • 9764Likes

Dat is ook helemaal niet lekker, dat moet je ergens merken in je verbinding.

 

Morgen komt een een Ziggo moderator hier langs die één en ander in gang kan zetten.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4113Reacties
  • 400Oplossingen
  • 848Likes

Hey @jaspervandebrug en welkom hier! 

Wat irritant dat je in een loop blijft zitten en de boel niet aan de gang krijgt. Ik zie dat je pas deze apparatuur hebt ontvangen en nieuw klant bij ons bent, daarom heb ik een installatiemonteur voor je ingepland die het signaal van top tot teen voor je naloopt. De monteur komt vrijdag 25 juni langs tussen 12.00 en 18.00 uur. 

Wil je liever een andere datum/tijdsvak kiezen dan kun je dit wijzigen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn monteursafspraken) We horen heel graag van je hoe het is gegaan nadat hij langs is geweest. 

Bekijk in context

jaspervandebrug
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Top, bedankt

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4113Reacties
  • 400Oplossingen
  • 848Likes

Hoe is het gegaan vrijdag @jaspervandebrug ? 🙂 

jaspervandebrug
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Alles doet het weer, bedankt. Zowel de modem als de Mediabox XL waren defect, dus voor beiden heb ik een vervanger gekregen. 

Alles nu helemaal in orde👌🏻

Bekijk in context

Uitgelicht topic