1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bert72

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL bij vuilnis?

In deze tijd van inflatie begrijp ik niet dat de mediabox xl in de vuilnis kan als je een next krijgt!

hij zou dienst kunnen doen bij storing met je next of als tweede apparaat bij een tweede tv?

of zijn de paar euro,s belangrijk vooe ziggo?

 

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Bert72 ,

Als 2e tv is niet rendabel.Je bent door het stroomverbruik veel goedkoper uit om een 2e next of next mini toe te voegen aan je abonnement.

Ter reserve kan, is ook al mogelijk maar omslachtig.Je zou dan hem moeten bewaren en als de next problemen geeft een heractivatie moeten laten doen van de XL.Dat duurt maar heel iets korter dan een nieuwe next ontvangen dus dat is ook niet echt rendabel.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Bert72 het is wat @Verwijderd account al schreef bovendien draait de Mediabox XL al behoorlijk wat jaren mee en wordt het echt tijd om afscheid te nemen. De Mediabox XL zal na de vervanging voor een Mediabox Next of Mini ook niet meer ondersteund worden. En dat is denk ik terecht, want het is jammer om in zo’n oud, vele male geüpdate en verouderd apparaat nog langer energie en tijd te steken. 

Die Mediabox XL hoeft niet per se terug hoeft naar Ziggo. Nadat je nieuwe mediabox is aangesloten en geactiveerd zal de oude mediabox gedeactiveerd worden en zal dus nooit meer werken.

 

Je kunt die mediabox dan inleveren bij een milieustraat of bij een filiaal van Ziggo. Dat is denk ik minder moeite dat zo’n apparaat verpakken en terugsturen naar Ziggo. Maar dat wist je waarschijnlijk al.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de mediabox xl wordt door Ziggo niet op verzoek geactiveerd 

bij bijvoorbeeld een defecte box

Verwijderd account
Niet van toepassing

@anoniemforum via een herstelticket is het heractiveren van de XL wel mogelijk dacht ik, maar dat kan volgens mij wel maar een beperkt aantal dagen na het wijzigen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij het restafval (vuilnis) is ook zonde via de wecycle bakken wordt het iets verantwoorder verwerkt.

 

Helaas zijn deze boxen niet zo makkelijk zoals de Humax boxen anders waren ze prima als tweede box bruikbaar. De rest is allemaal al genoemd.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ach sommigen vinden het wel geinig om zo’n oude Mediabox XL uit elkaar te schroeven. Je hebt dan een berg schroefjes, een Seagate harde schijf met behoorlijk wat draaiuren en een in het stof gedraaid ventilatortje. 😀

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic