Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedendag,
Afgelopen woensdag de nieuwe Mediabox XL ontvangen en geïnstalleerd. Hierbij de bijgeleverde kabels gebruikt en na het installatie proces doorlopen te hebben werkte het. Helaas moet ik constateren dat het beeld en geluid regelmatig(meer dan 20x per uur) hapert. Tevens verschijnen er regelmatig blokjes in het beeld. Ik heb op dit forum alle meldingen met soortgelijke problemen doorlopen en de daarbij geadviseerde acties ondernomen. Helaas zonder resultaat.
Als ik op de mediabox naar info/diagnostiek ga, dan is het signaal goed, interverbinding heeft een groen vinkje, maar de internetsnelheid is "gemiddeld" (ook na meerdere malen geprobeerd te hebben elke keer hetzelfde resultaat).
acties welke ik verder nog ondernomen heb zijn:
- Alleen de kabel naar de tv op de versterker aangesloten
- De kabel naar de tv op de eerste poort aangesloten (demping 0db)
Helaas blijft het probleem aanwezig.
Ik heb foto's bijgevoegd van de AOP en van de versterker.
Ter verduidelijking poort 1 gaat naar de tv, poort 2 naar de connect box en poort 4 naar een tv boven.
Misschien ten overvloede: de connectbox geeft geen problemen, dus het probleem is echt beperkt tot de tv
Hopelijk kunnen jullie me helpen om tot een oplossing van dit probleem te komen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Tijd Prioriteit Omschrijving
31/12/2021 17:25:23 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:52:56 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:52:41 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:52:36 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:52:36 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:52:36 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:52:36 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:52:35 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:45:59 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:45:55 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:45:55 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:45:55 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:45:55 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
31/12/2021 16:45:55 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/12/2021 13:45:59 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/12/2021 11:31:1 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/12/2021 11:31:1 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/12/2021 11:29:2 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/12/2021 11:28:58 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/12/2021 11:28:58 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Ontstaat het stilstaand beeld bij live tv of replay en on demand?
Bij live tv helaas. replay weet ik eigenlijk niet omdat ik daar geen gebruik van maak.
Ik leg het issue neer bij het moderatie-team. Ik denk dat een monteur de weg is om het op te lossen.
Het log geeft ook korte onderbrekingen van het dataverkeer aan (MDD) en momenten dat het modem even volledig onbruikbaar is (SYNC failure).
De ruis is wat minder geworden, maar nog steeds aanwezig. Daardoor kunnen genoemde meldingen worden getriggerd.
Bedankt zover. Ik wacht de reactie van de moderator af.
Het enige wat ik nog kan bedenken is het verwijderen van het kapje van de POA-01B splitter. Druk daarna de splitter stevig terug in het AOP en haal de stekker van het modem voor 30 seconden uit het stopcontact en laat het opnieuw starten.
Het is een grote gok, maar niet geschoten is altijd mis.
Goedemorgen @Nelleke_375,
Zo te zien heb je al een boel zaken nagelopen met hulp van de hier aanwezige experts! Het lijkt mij gezien de zaken die reeds uitgesloten zijn verstandig dat er een monteur langskomt om op locatie alles door te lichten. Ik heb een afspraak ingepland op woensdag 5 januari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het bezoek voor iedereen veilig.
Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Hallo Paul
Afgelopen woensdag is de monteur bij me langs geweest en heeft de wandcontactdoos(APO) vervangen en een nieuwe kabel naar de mediabox aangelegd. Op het moment dat de monteur bij me was ging het al een keer mis met de uitzending (blokjes). De reactie was dat dit sowieso wel eens voor kan komen en dat ik het even moest aanzien. Helaas moet ik constateren dat het daarna nog steeds hinderlijk vaak gebeurd(meerdere malen per uur) dat het beeld hapert of stil staat en ook het geluid valt regelmatig weg.
Toen ik dit probleem voorlag aan een kennis van me, kwam hij met het voorstel om zijn media box XL met die van mij te verwisselen om te kijken of de problemen dan zouden verhuizen. Hij heeft namelijk geen enkel probleem met het beeld en geluid. Zo gezegd zo gedaan en nu heeft hij bij hem thuis last van haperde beeld en geluid, terwijl ik nu geen enkele storing ondervind.
Mijn niet technische conclusie is dat het dus aan de media box lijkt te liggen.
Mijn verzoek hierbij is dan ook om een vervangende media box toe te sturen, waarbij mijn verwachting is dat daarna de problemen opgelost zullen zijn.
Alvast bedankt.
mvg
een moderator kan jou mediabox xl omruilen voor een nieuwe mediabox xl
binnen 2 a 3 werkdagen komt een moderator langs het topic
waarschijnlijk is de klantenservice bellen sneller
@Nelleke_375 dankje voor de toelichting. Ik snap je punt, dat geeft inderdaad wel aan dat één en ander met je huidige mediabox niet meer lekker loopt.
Je krijgt een nieuwe van me. Die stuur ik nu op, kosteloos. Je krijgt ook een retourdoos voor je oude mediabox. Bewaar je het verzendbewijs goed? Dan ben je altijd safe!
Ook horen we graag of het met de nieuwe mediabox inderdaad opgelost is!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...