1
Vraag
2
Reacties
Nelleke_375

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL beeld en geluid hapert regelmatig

Goedendag,

 

Afgelopen woensdag de nieuwe Mediabox XL ontvangen en geïnstalleerd. Hierbij de bijgeleverde kabels gebruikt en na het installatie proces doorlopen te hebben werkte het. Helaas moet ik constateren dat het beeld en geluid regelmatig(meer dan 20x per uur)  hapert. Tevens verschijnen er regelmatig blokjes in het beeld. Ik heb op dit forum alle meldingen met soortgelijke problemen doorlopen en de daarbij geadviseerde acties ondernomen. Helaas zonder resultaat.

Als ik op de mediabox naar info/diagnostiek ga, dan is het signaal goed, interverbinding heeft een groen vinkje, maar de internetsnelheid is "gemiddeld" (ook na meerdere malen geprobeerd te hebben elke keer hetzelfde resultaat).

 

acties welke ik verder nog ondernomen heb zijn:

- Alleen de kabel naar de tv op de versterker aangesloten

- De kabel naar de tv op de eerste poort aangesloten (demping 0db)

Helaas blijft het probleem aanwezig.

 

Ik heb foto's bijgevoegd van de AOP en van de versterker.

Ter verduidelijking poort 1 gaat naar de tv, poort 2 naar de connect box en poort 4 naar een tv boven.

 

Misschien ten overvloede: de connectbox geeft geen problemen, dus het probleem is echt beperkt tot de tv

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen om tot een oplossing van dit probleem te komen.

33 Reacties 33
Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

31/12/2021 17:25:23noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:52:56Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:52:41Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:52:36Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:52:36criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:52:36Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:52:36criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:52:35Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:45:59Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:45:55Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:45:55criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:45:55Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:45:55criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/12/2021 16:45:55Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/12/2021 13:45:59criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/12/2021 11:31:1Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/12/2021 11:31:1criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/12/2021 11:29:2Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/12/2021 11:28:58criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30/12/2021 11:28:58Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ontstaat het stilstaand beeld bij live tv of replay en on demand?

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij live tv helaas. replay weet ik eigenlijk niet omdat ik daar geen gebruik van maak.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik leg het issue neer bij het moderatie-team. Ik denk dat een monteur de weg is om het op te lossen.

Het log geeft ook korte onderbrekingen van het dataverkeer aan (MDD) en momenten dat het modem even volledig onbruikbaar is (SYNC failure).

De ruis is wat minder geworden, maar nog steeds aanwezig. Daardoor kunnen genoemde meldingen worden getriggerd.

 

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt zover. Ik wacht de reactie van de moderator af.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het enige wat ik nog kan bedenken is het verwijderen van het kapje van de POA-01B splitter. Druk daarna de splitter stevig terug in het AOP en haal de stekker van het modem voor 30 seconden uit het stopcontact en laat het opnieuw starten.

Het is een grote gok, maar niet geschoten is altijd mis.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @Nelleke_375,

Zo te zien heb je al een boel zaken nagelopen met hulp van de hier aanwezige experts! Het lijkt mij gezien de zaken die reeds uitgesloten zijn verstandig dat er een monteur langskomt om op locatie alles door te lichten. Ik heb een afspraak ingepland op woensdag 5 januari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het bezoek voor iedereen veilig. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Paul

Afgelopen woensdag is de monteur bij me langs geweest en heeft de wandcontactdoos(APO) vervangen en een nieuwe kabel naar de mediabox aangelegd. Op het moment dat de monteur bij me was ging het al een keer mis met de uitzending (blokjes). De reactie was dat dit sowieso wel eens voor kan komen en dat ik het even moest aanzien. Helaas moet ik constateren dat het daarna nog steeds hinderlijk vaak gebeurd(meerdere malen per uur) dat het beeld hapert of stil staat en ook het geluid valt regelmatig weg.

Toen ik dit probleem voorlag aan een kennis van me, kwam hij met het voorstel om zijn media box XL met die van mij te verwisselen om te kijken of de problemen dan zouden verhuizen. Hij heeft namelijk geen enkel probleem met het beeld en geluid. Zo gezegd zo gedaan en nu heeft hij bij hem thuis last van haperde beeld en geluid, terwijl ik nu geen enkele storing ondervind.

Mijn niet technische conclusie is dat het dus aan de media box lijkt te liggen.

Mijn verzoek hierbij is dan ook om een vervangende media box toe te sturen, waarbij mijn verwachting is dat daarna de problemen opgelost zullen zijn.

Alvast bedankt.

mvg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

een moderator kan jou mediabox xl omruilen voor een nieuwe mediabox xl 

 

binnen 2 a 3 werkdagen komt een moderator langs het topic

waarschijnlijk is de klantenservice bellen sneller 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1662Likes

@Nelleke_375 dankje voor de toelichting. Ik snap je punt, dat geeft inderdaad wel aan dat één en ander met je huidige mediabox niet meer lekker loopt.

Je krijgt een nieuwe van me. Die stuur ik nu op, kosteloos. Je krijgt ook een retourdoos voor je oude mediabox. Bewaar je het verzendbewijs goed? Dan ben je altijd safe!


Ook horen we graag of het met de nieuwe mediabox inderdaad opgelost is! 

Marjan63

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn mediabox. Inmiddels ook de mediabox van mijn dochter geprobeerd en het probleem van haperen is bij mij opgelost maar bij haar nu begonnen. De oplossing is een nieuwe mediabox? Hoe kan ik dat het beste regelen? 
groeten Marjan

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Marjan63 ,

Heeft u internet bij Ziggo? In dat geval kan er een Mediabox Next of Next mini toegestuurd worden. Welke heeft uw voorkeur? Persoonlijk zou ik voor de Next kiezen.

U zult dan wel de Mediabox van uw dochter weer aan haar terug moeten geven. Als zij ook nog een Mediabox XL heeft kan ze die ook laten omruilen, dat bespaard een flinke hoeveelheid stroom.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

@Marjan63  schreef:

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn mediabox. Inmiddels ook de mediabox van mijn dochter geprobeerd en het probleem van haperen is bij mij opgelost maar bij haar nu begonnen. De oplossing is een nieuwe mediabox? Hoe kan ik dat het beste regelen? 
groeten Marjan


het is volgens de algemene voorwaarde niet toegestaan de mediabox op een ander adres te gebruiken dan het adres van het abonnement,

in geval van een defecte mediabox kan een moderator kosteloos een nieuwe sturen,

als je ook internet van Ziggo hebt is een next (mini) uiteraard ook mogelijk,

 

je regeert in een topic van bijna 3 jaar oud uit 2021 de volgende keer kun je beter een eigen topic aanmaken 

 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hi @Marjan63 goed dat je het probleem dat je ervaart aankaart op de Ziggo Community. Welkom hier! Heb je inmiddels de mediabox weer op je eigen adres geïnstalleerd en ervaar je nog steeds een haperend beeld en geluid? Laten we snel kijken hoe we dit op gaan lossen. Voeg in je Ziggo Community profiel je postcode en huisnummer toe dan kan ik je gegevens er bij pakken en op onderzoek uit. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic