1
Vraag
2
Reacties
Nelleke_375

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL beeld en geluid hapert regelmatig

Goedendag,

 

Afgelopen woensdag de nieuwe Mediabox XL ontvangen en geïnstalleerd. Hierbij de bijgeleverde kabels gebruikt en na het installatie proces doorlopen te hebben werkte het. Helaas moet ik constateren dat het beeld en geluid regelmatig(meer dan 20x per uur)  hapert. Tevens verschijnen er regelmatig blokjes in het beeld. Ik heb op dit forum alle meldingen met soortgelijke problemen doorlopen en de daarbij geadviseerde acties ondernomen. Helaas zonder resultaat.

Als ik op de mediabox naar info/diagnostiek ga, dan is het signaal goed, interverbinding heeft een groen vinkje, maar de internetsnelheid is "gemiddeld" (ook na meerdere malen geprobeerd te hebben elke keer hetzelfde resultaat).

 

acties welke ik verder nog ondernomen heb zijn:

- Alleen de kabel naar de tv op de versterker aangesloten

- De kabel naar de tv op de eerste poort aangesloten (demping 0db)

Helaas blijft het probleem aanwezig.

 

Ik heb foto's bijgevoegd van de AOP en van de versterker.

Ter verduidelijking poort 1 gaat naar de tv, poort 2 naar de connect box en poort 4 naar een tv boven.

 

Misschien ten overvloede: de connectbox geeft geen problemen, dus het probleem is echt beperkt tot de tv

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen om tot een oplossing van dit probleem te komen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Nelleke_375 dankje voor de toelichting. Ik snap je punt, dat geeft inderdaad wel aan dat één en ander met je huidige mediabox niet meer lekker loopt.

Je krijgt een nieuwe van me. Die stuur ik nu op, kosteloos. Je krijgt ook een retourdoos voor je oude mediabox. Bewaar je het verzendbewijs goed? Dan ben je altijd safe!


Ook horen we graag of het met de nieuwe mediabox inderdaad opgelost is! 

Bekijk in context

33 Reacties 33
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ik zie geen foto’s van het aop en de versterker

 

kun je ook een foto van de wandcontactdoos maken indien er nog een wandcontactdoos is

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij deze de fotos. Alvast bedankt

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Brand het groene lampje op de versterker?

Zo niet, dan is mogelijk de voeding defect.

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het lampje brand. Dus dat lijkt niet het probleem te zijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je algemeen binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

het modem op een versterker aansluiten is niet aanbevolen 

op het aop moet een poa-01-b splitter met daarop het modem en de versterker

dan kan de mediabox xl op de 0 db aansluiting van de versterker zodat het signaal minder sterk is wat de mediabox xl binnen krijgt

 

een moderator kan je kosteloos een poa-01-b + modemkabel opsturen

 

de laatste twee uitgangen van de versterker (zie rode cirkel) zit niks op aangesloten waardoor daar straling door naar binnen kan zoals digitenne en 4g wat voor storingen kan zorgen 

de koppelingen moeten eraf en dan de twee aansluitingen afsluiten met een afsluit weerstand 

https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/505/afsluitweerstand.html?gclid=EAIaIQobChMIg7C7oOqC9QIV...

D9FE6287-031C-4CE1-B91C-2FB114CDB9DD.jpeg

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert

Hierbij de downstream en upstream gegevens + logdata

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000004.838256 qam3
26020000004.538256 qam1
36100000004.638256 qam2
46260000004.838256 qam4
56340000004.538256 qam5
66420000004.338256 qam6
76500000004.338256 qam7
8658000000438256 qam8
96660000004.338256 qam9
106740000004.538256 qam10
116820000004.338256 qam11
12690000000438256 qam12
136980000003.738256 qam13
147060000003.738256 qam14
157140000003.538256 qam15
167220000003.738256 qam16
177300000004.138256 qam17
18738000000438256 qam18
197460000004.138256 qam19
207540000003.738256 qam20
218260000003.238256 qam29
228340000002.938256 qam30
238420000002.738256 qam31
248500000002.738256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.92788882417
2Locked38.63610482907
3Locked38.93031862464
4Locked38.63314793101
5Locked38.638034510730
6Locked38.639115312776
7Locked38.639089916425
8Locked38.63917097843
9Locked38.939340512649
10Locked38.639145810529
11Locked38.637504011365
12Locked38.938744910992
13Locked38.938234719132
14Locked38.9231803172720
15Locked38.991583312791
16Locked38.6271961132634
17Locked38.938880212840
18Locked38.93797295414
19Locked38.63844365633
20Locked38.63920917553
21Locked38.636385539794
22Locked38.6221820182108
23Locked38.626145379314
24Locked38.911069

391420

 

 

 

 

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

27/12/2021 14:35:43noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 20:54:39criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 12:23:29noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:45Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:40Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:38FoutService Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:38Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:35FoutService Add rejected - Required parameter not present;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:35Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:35FoutService Add rejected - Required parameter not present;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:33Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:41:33criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:17:21criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:14:32Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:14:27criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:14:27Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:14:27criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
26/12/2021 11:14:20Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/12/2021 12:30:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/12/2021 19:40:55FoutDHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=48:d3:43:6c:a5:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14450008435.3512064 qam6
25880004935.3512064 qam8
33600002035512064 qam7
45200000035.3512064 qam5


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0050
3ATDMA0000
4ATDMA0000



KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is een grote bak ruis te zien op de downstream.

Ook de upstream heeft het daardoor moeilijk.

Die zelfde ruis triggert ook de meldingen, die je liever niet wilt zien, in de netwerkhistorie.

Het lijkt me dan ook verstandig als het eerdere advies van @anoniemforum wordt gevolgd.

Als je geen POA-01B splitter hebt, omdat deze niet bij het installatiepakket zat, geef dat hier dan aan. Een moderator kan er een kosteloos toesturen.

De genoemde afsluitweerstanden zal je zelf moeten aanschaffen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Mogelijk zitten de afsluitweerstanden nog in de originele doos?

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb helaas geen splitter. Wel heb ik de afsluitingen gevonden. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb de moderators gevraagd om je er eentje kosteloos te sturen.

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Top. Ik hou jullie op hoogte. Bedankt zover👍

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Nelleke_375 welkom op de Ziggo Community!

Wat goed dat je jouw probleem hier voorgelegd hebt! Zoals je ziet helpen onze Super Experts je ontzettend graag om de problemen te verhelpen. 

Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar er rest mij eigenlijk niets meer dan het nasturen van de spltter en coaxkabel om het modem hierop aan te sluiten 😉 Deze komt dan ook zo snel mogelijk jouw kant op. Per mail volgt nog even een bevestiging.

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo

Ik heb de splitter en kabel ontvangen en geïnstalleerd conform instructies. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen. Het tv-beeld staat nog steeds zeer regelmatig(meer dan 10x per uur) stil en/of het beeld vertoond allemaal kleine blokjes.

Hierbij een foto van hoe de AOP en aansluitingen en nu uitzien. In de volgende reacties vind je ook de huidige up- en downstream gegevens en netwerk historie. Deze zien er volgens mij nog steeds niet goed uit,

Ik denk dat het verstandig is om een monteur langs te sturen zodat deze e.e.a. kan doormeten o.i.d.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000000.238256 qam3
2602000000138256 qam1
36100000000.738256 qam2
4626000000038256 qam4
5634000000-0.238256 qam5
6642000000038256 qam6
7650000000038256 qam7
86580000000.438256 qam8
96660000000.238256 qam9
106740000000.238256 qam10
11682000000-0.238256 qam11
12690000000-0.538256 qam12
13698000000-0.738256 qam13
14706000000-0.738256 qam14
15714000000-0.538256 qam15
16722000000-0.238256 qam16
17730000000038256 qam17
187380000000.238256 qam18
197460000000.238256 qam19
20754000000-0.238256 qam20
21826000000-138256 qam29
22834000000-1.538256 qam30
23842000000-1.738256 qam31
24850000000-1.738256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.94328674
2Locked38.931935
3Locked38.6361103
4Locked38.6501597
5Locked38.6701108
6Locked38.635868
7Locked38.625886
8Locked38.6291052
9Locked38.6251136
10Locked38.6231147
11Locked38.9322136
12Locked38.6309088
13Locked38.6309556
14Locked38.6211000
15Locked38.6261124
16Locked38.9401128
17Locked38.930661
18Locked38.620774
19Locked38.9331060
20Locked38.623825
21Locked38.61071354
22Locked38.61081100
23Locked38.61361272
24Locked38.6521610
Nelleke_375
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14450002241512064 qam6
25880000041.3512064 qam8
33599994541512064 qam7
45200000041.3512064 qam5


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0010
3ATDMA0010
4ATDMA0000
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic